Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #1 Skrevet 6. desember 2013 Jeg skal lage snitter for å ta med på juleavsluttninga. Men er helt tom for ideer Etter erfaring så er det kokte egg, eggsalat, laks, spekemat og flatbrød de andre tar med. Noen som har noen tips til meg? Anonymous poster hash: e36a3...bf8
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #2 Skrevet 6. desember 2013 Eggerøre Bri med druer karbonader og løk Reker med majones og dil I tillegg blir du sansynlig vis ganske poppulær blant barna om du tar med rundstykker med syltetøy eller skiver med nugati, selv om det vanligvis ikke regnes som snitter. Anonymous poster hash: eed99...4ef
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #3 Skrevet 6. desember 2013 Gulost med grønnsaker Roastbiff med remulade Ovnsbakt leverpostei Anonymous poster hash: 1b573...120
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #4 Skrevet 6. desember 2013 Hva er bri? Anonymous poster hash: e36a3...bf8
kråkemamma Skrevet 6. desember 2013 #5 Skrevet 6. desember 2013 Røkt laks med eggerøre Julesylte med rødbetsalat
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #6 Skrevet 6. desember 2013 Mangler en "e". Var det den eneste skrivefeilen du fant? Anonymous poster hash: eed99...4ef
LillefrøNr4 Skrevet 6. desember 2013 #7 Skrevet 6. desember 2013 satt med samme tanken i fjor! å da kom jeg på at det faktisk var juleeavslutning for barna. allt av det som normalt blir smurt på er jo faktisk kunn for de voksne veldig ofte. så jeg slo til med loff med nugati for det syntes jeg måtte være lov på avslutning! barna elsket det, og det ble fort tomt. ble til og med snakket om av bana i andre klasser at den klassen hade fått det og de var misunnelig. så hvorfor ikke?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #8 Skrevet 6. desember 2013 Er dette en juleavslutning for barn? I så fall ville jeg tatt med langt mer barnevennlig mat enn laks, spekemat, brie osv. Smør skiver med vanlig pålegg og ha evt. agurkskiver/tomat etc på fatet, slik at de som vil ha dette kan ta det. Anonymous poster hash: 6b898...2f1
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #9 Skrevet 6. desember 2013 Mangler en "e". Var det den eneste skrivefeilen du fant? Anonymous poster hash: eed99...4ef Var det i eggesalat? Lurer på om det er en kommentar som er slettet?Ettersom jeg skriver mest på dialekt, så blir norskkunnskapen litt borte. Det er veldig synd egentlig. Men tror ikke det gjelder bare meg Dere skjønnte vel kanskje hva eggsalat er, eller skal jeg forklare nærmere? HI Anonymous poster hash: e36a3...bf8
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #10 Skrevet 6. desember 2013 Det er for barnehagen hI Anonymous poster hash: e36a3...bf8
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #11 Skrevet 6. desember 2013 Mangler en "e". Var det den eneste skrivefeilen du fant? Anonymous poster hash: eed99...4ef Var det i eggesalat? Lurer på om det er en kommentar som er slettet?Ettersom jeg skriver mest på dialekt, så blir norskkunnskapen litt borte. Det er veldig synd egentlig. Men tror ikke det gjelder bare meg Dere skjønnte vel kanskje hva eggsalat er, eller skal jeg forklare nærmere? HI Anonymous poster hash: e36a3...bf8 Det var ikke din skriving som ble komentert. Det var jeg som hadde skervet "bri" ikke "brie". Anonymous poster hash: eed99...4ef
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #12 Skrevet 6. desember 2013 Mangler en "e". Var det den eneste skrivefeilen du fant? Anonymous poster hash: eed99...4ef Å nå skjønner jeg jeg vet ikke hva brie er eller derfor så spurte jeg. Er ikke en av de som bryr meg om skrivefeil for jeg skriver feil selv Anonymous poster hash: e36a3...bf8
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #13 Skrevet 6. desember 2013 Snitter til barnehagebarn?! Da hadde jeg lagd snitter med: ovnsbakt leverpostei og dryss bacon over, karbobader, egg/majones/tomat og egg/ kaviar, ost og skinke, datteren min elsker brie men det er kanskje litt to much i denne anledningen? Evt en smøreost? Tunfisksalat? Anonymous poster hash: 2fb85...02e
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #14 Skrevet 6. desember 2013 Ja, snitter til barnehagebarn, foreldrene å da selvfølgelig smøreost var jo en god ide da. Alle di andre tar med egg av noe slag så det er utelukket. Men det var mange gode tips her altså! Har funnet ut hva brie er også Anonymous poster hash: e36a3...bf8
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #15 Skrevet 6. desember 2013 Jeg ville tatt noe enkelt, for av erfaring fra mine barn så er det litt skummelt med alt det rare folk har på slikt. De liker egg og laks, men ikke sammen blandt annet. Kresene er de ikke, de spiser det meste. Men i slike sammenhenger syns de det blir feil å ikke spise opp om de ikke liker eller må pelle av halvparten av pålegget. Så jeg pleier å ta kokt skinke, serrvelat og slikt helt normalt pålegg. Legger det fint på, ikke bare en skive slengt på. Har agurk eller paprika på. Dette er lett å pelle av, setter ikke smak osv. Salat ser jeg ingen vits i å ta på selv om det blir fint. Agurk kan skives i vanlige skiver. Skives men litt på skrå av agurka slik at de blir litt avlange. Kutter du en bit av agurka kan du skive store skiver. Disse kan du bruke pepperkake former og stanse ut figurer med. Det er stor slager her i huset. På fatet kan du også pynte med ekstra paprika og agurk, eller andre grønnsaker folk kan forsyne seg av så ser fatet litt mer fresht ut. Brunost og gulost er også ett nøytralt pålegg som mange liker. Anonymous poster hash: a929c...67f
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #16 Skrevet 6. desember 2013 Jeg ville tatt noe enkelt, for av erfaring fra mine barn så er det litt skummelt med alt det rare folk har på slikt. De liker egg og laks, men ikke sammen blandt annet. Kresene er de ikke, de spiser det meste. Men i slike sammenhenger syns de det blir feil å ikke spise opp om de ikke liker eller må pelle av halvparten av pålegget. Så jeg pleier å ta kokt skinke, serrvelat og slikt helt normalt pålegg. Legger det fint på, ikke bare en skive slengt på. Har agurk eller paprika på. Dette er lett å pelle av, setter ikke smak osv. Salat ser jeg ingen vits i å ta på selv om det blir fint. Agurk kan skives i vanlige skiver. Skives men litt på skrå av agurka slik at de blir litt avlange. Kutter du en bit av agurka kan du skive store skiver. Disse kan du bruke pepperkake former og stanse ut figurer med. Det er stor slager her i huset. På fatet kan du også pynte med ekstra paprika og agurk, eller andre grønnsaker folk kan forsyne seg av så ser fatet litt mer fresht ut. Brunost og gulost er også ett nøytralt pålegg som mange liker. Anonymous poster hash: a929c...67f Takk for mange fine tips. Det med pepperkakeformer var jo genialt da Anonymous poster hash: e36a3...bf8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå