Gå til innhold

Hvordan forholde seg til bitter eks?:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min ex prøver alt for og ha en dialog, om han skjeller meg ut eller prater fint er samme det så lenge han får svar. Har nå bestemt for å ikke svare mer på hans mail/sms. Hadde aldri trodd denne mannen skulle synke så lavt.

Det går greit med barna, han har sitt samvær, men siden jeg har vært "mor" for han i 9 år så tror han fortsatt jeg er i livet hans? Det er SLUTT..forstår han ikke det.

Kaller meg frekk og smålig (?) fordi jeg etter og ha mottatt mye dritt og ingen samarbeid fra han nekter å lengre gjøre små tjenester for han som å ta inn bossdunken hans når han er på jobbreise, posten osv. Han har da naboer og en søster i samme by?!

Har fått tips om å bare holde meg rolig og ikke svare han, men det er det han vil....

Kjenner jeg blir så forbanna, kan han ikke bare la meg være i fred og heller konsentrere seg om barna sine! Høres ut som han ikke innser at det er ikke jeg som er pliktig til noe lengre, utenom ting som har med barna å gjøre. Da er jeg plutselig smålig fordi jeg ikke viser interesser for å hjelpe han med ting og tang?

Anonymous poster hash: ad827...cc6
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ingenting kan skape så mye irritasjon og sinne som å bli ignorert.

Og i deres tilfelle er da det det dummeste du kan gjøre mot en du skal samarbeide med?

Ikke bli satt ut. Svar kort, saklig og uten å vise at du er irritert selv på mailene. Og om du klarer skriv noe slikt som "Jeg forstår naturligvis at du føler det slik, men...". Vær imøtekommende noen steder og pent avvisende andre steder.

Endret av Ibsenfrue
Skrevet

Min ex prøver alt for og ha en dialog, om han skjeller meg ut eller prater fint er samme det så lenge han får svar. Har nå bestemt for å ikke svare mer på hans mail/sms. Hadde aldri trodd denne mannen skulle synke så lavt.

Det går greit med barna, han har sitt samvær, men siden jeg har vært "mor" for han i 9 år så tror han fortsatt jeg er i livet hans? Det er SLUTT..forstår han ikke det.

Kaller meg frekk og smålig (?) fordi jeg etter og ha mottatt mye dritt og ingen samarbeid fra han nekter å lengre gjøre små tjenester for han som å ta inn bossdunken hans når han er på jobbreise, posten osv. Han har da naboer og en søster i samme by?!

Har fått tips om å bare holde meg rolig og ikke svare han, men det er det han vil....

Kjenner jeg blir så forbanna, kan han ikke bare la meg være i fred og heller konsentrere seg om barna sine! Høres ut som han ikke innser at det er ikke jeg som er pliktig til noe lengre, utenom ting som har med barna å gjøre. Da er jeg plutselig smålig fordi jeg ikke viser interesser for å hjelpe han med ting og tang?

Hørtes ikke stabil ut. Har og en eks jeg ikke samarbeider bra med. Mitt inntrykk er at det er best vi bor på forskjellige plasser. Han har oppført seg bedre når han vet jeg ikke er i samme by ( "Plager" meg ikke forutenom når vi må diskutere samvær)

Anonymous poster hash: 4c74a...b66

Skrevet

Og i deres tilfelle er da det det dummeste du kan gjøre mot en du skal samarbeide med?

Ikke bli satt ut. Svar kort, saklig og uten å vise at du er irritert selv på mailene. Og om du klarer skriv noe slikt som "Jeg forstår naturligvis at du føler det slik, men...". Vær imøtekommende uten å være en dørmatte.

Det nyter ikke, er det jeg har gjort mye. Har fått tips av både psykolog på jobben min, venner og familie at jeg bare må trekke meg litt tilbake, men ja det er vanskelig.... Synes helt klart han fortjener og bli ignonert da han bare snakker negativt til meg og setter på meg egenskaper jeg ikke har, bare for å dra meg ned!

Skrevet

Hørtes ikke stabil ut. Har og en eks jeg ikke samarbeider bra med. Mitt inntrykk er at det er best vi bor på forskjellige plasser. Han har oppført seg bedre når han vet jeg ikke er i samme by ( "Plager" meg ikke forutenom når vi må diskutere samvær)

Anonymous poster hash: 4c74a...b66

Ikke aktuelt å flytte da. Så ille er det ikke, men det er liksom det at han tror jeg er i "livet" hans enda og kaller meg masse ting fordi jeg er "slem" som ikke bryr meg..er jo det det går i...bitterhet....Jeg blir jo sliten av det

HI

Skrevet

Ikke bli satt ut. Svar kort, saklig og uten å vise at du er irritert selv på mailene. Og om du klarer skriv noe slikt som "Jeg forstår naturligvis at du føler det slik, men...". Vær imøtekommende uten å være en dørmatte.

Det nyter ikke, er det jeg har gjort mye. Har fått tips av både psykolog på jobben min, venner og familie at jeg bare må trekke meg litt tilbake, men ja det er vanskelig.... Synes helt klart han fortjener og bli ignonert da han bare snakker negativt til meg og setter på meg egenskaper jeg ikke har, bare for å dra meg ned!

Vanskelig situasjon når barnas beste samtidig må stå i fokus... Hvordan er han som far?

Skrevet

Du sa du har vært en mor for ham. Gjør det en mor gjør når barn oppfører seg dårlig- ignorer. 

Hvis han desperat spør etter alle ukvemsordene hvorfor du ikke svarer på mailene hans, si at hvis han behandler deg med respekt, svarer du.

Han trenger å våkne opp!

Skrevet

Vanskelig situasjon når barnas beste samtidig må stå i fokus... Hvordan er han som far?

Han er en helt ok far. Har barna når han skal, men er mye å reiser på jobb, snakker ikke særlig om de eller ringer de. De spør heller ikke særlig om han. Når han har de følger han opp alt han skal, og det virker som de har det kjekt der. Han har en utrolig flink mor som også barna er glad i, hun tenker også på barna først . Når det er sagt så har alltid jobb kommet før barna hans, men det kan jeg ikke gjøre noe med, hans tap:) Det som plager meg er måten han prater på til MEG.

Skrevet

Du sa du har vært en mor for ham. Gjør det en mor gjør når barn oppfører seg dårlig- ignorer. 

Hvis han desperat spør etter alle ukvemsordene hvorfor du ikke svarer på mailene hans, si at hvis han behandler deg med respekt, svarer du.

Han trenger å våkne opp!

Takk for svar. 

Kan jeg prate med hans mor? Han sier nok ikke sannheten til henne, han er veldig opptatt av fasade.......

HI

Skrevet

Han trenger å våkne opp!

Takk for svar. 

Kan jeg prate med hans mor? Han sier nok ikke sannheten til henne, han er veldig opptatt av fasade.......

HI

Ja, hvorfor ikke.

Dere har antageligvis samme mål: få skikk på mannen. Flagg tydelig ovenfor moren hans at du ikke er ute etter å ta ham eller ville ham noe vondt, men at alt dette er til barnas beste. Du vil samarbeide positivt. Få henne med på et felles prosjekt, men ikke med en negativ undertone.

Høres ut som om du har litt å stri med. Håper du har gode støttespillere som gir deg masse positivt!

Skrevet

Jeg har vært samboer med en slik mann, og jeg anbefaler deg å distansere deg fra han så godt du kan.

At du må kommunisere med han når barna skal på samvær er en ting, men utover det, så har du ingen forpliktelser overfor den mannen.

Hvis du har et ok forhold til hans mor, så kan du jo spørre om det er noe eksen sliter med, f.eks noe psykisk, siden han oppfører seg som han gjør.

Du kan også evt kalle sammen til samtale på familievernkontoret.. da kan f.eks du få en time alene første gangen og så kan far blir innkalt til neste time, sammen med deg.

Hvis barna får med seg at han snakker nedsettende om deg, så er det slettes ikke bra. I verste tilfelle, kan de kopiere faren og  begynne å oppføre seg dårlig mot deg..

Anonymous poster hash: 6f60e...cf0

Skrevet

Hadde sagt rolig ifra at du ikke stiller opp for han lenger, og at du heller ikke svarer på slike SMS eller mail. Kun det som gjelder barna. Hold deg lengst mulig unna han.

Hadde en irriterende eks selv, og var virkelig en bjørnetjeneste å prøve å være venn med han!

Anonymous poster hash: bcdd4...29a
Skrevet

Hadde sagt rolig ifra at du ikke stiller opp for han lenger, og at du heller ikke svarer på slike SMS eller mail. Kun det som gjelder barna. Hold deg lengst mulig unna han.

Hadde en irriterende eks selv, og var virkelig en bjørnetjeneste å prøve å være venn med han!

Anonymous poster hash: bcdd4...29a

Dessverre forstår ikke moren alt, han sier nemlig ikke alt til henne så hun er uvitende, og bor ikke i samme by en gang.

Denne mannen er usikker, holder fasaden og stolheten om det er det siste han gjør før han dør dessverre. Har dessverre måttet sendt mail i dag, men det var KUN viktige ting om barna i julen, fikk så en normal mail med svar tilbake, men er vel ikke lenge før han begynner med dritt igjen. Denne mannen er SYK, forstår tydeligvis ikke at det er slutt??!

Snakker ikke stygt om meg til barna, det gjør han ikke, for eldste er 8 år og hadde fortalt meg, og gud forby om han mister stolthet.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...