Gå til innhold

Hadde du akseptert dette? (utroskap)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, hadde nok ikke akseptert dette. Jeg hadde ikke stolt på mannen min lengre og uten tillit hadde ikke forholdet vært bra. 

Anonymous poster hash: b4b31...afa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vold, alkoholisme, rusmisbruk, spillegalskap - alt dette er i mine øyne 10 ganger verre enn utroskap, særlig fordi det i mye større grad går ut over barna og familien som helhet.

Folk er forskjellige. For meg er utroskap det verste. Jeg legger meg ikke i hva du mener er det verste, men ikke glem at folk er forskjellige.

Anonymous poster hash: 9f70e...09e

Skrevet

Ja, det hadde jeg mest sannsynlig. Alt er ikke svart/hvitt her i verden - vi er alle mennesker og mennesker gjør feil.

Nå skal det sies jeg heller ikke er av den oppfatningen at utroskap nødvendigvis er det verste som kan skje i et parforhold.

Hehe. Alle mennesker gjør feil ja, men å gå bak ryggen på den man er sammen med og ligge med andre er ikke bare en glipp, det er en veldig bevisst handling.

Anonymous poster hash: ec83a...809

Skrevet

nei. jeg stoler på mannen min. tillit er ikke noe jeg tar lett på. han har min tillit nå, men dersom han bryter den tilliten kommer han ikke til å kunne få den tilbake.

spesiellt ikke om han har løyet om affæren i flere år.

vårt forhold har overlevd mye og vi har jobbet hardt, men utroskap er en dealbreaker i alle sine former.

Han har vel strengt tatt ikke løyet om sidespranget? Bare unnlatt å informere om det...

Anonymous poster hash: f3e41...9bc

Skrevet

nei. jeg stoler på mannen min. tillit er ikke noe jeg tar lett på. han har min tillit nå, men dersom han bryter den tilliten kommer han ikke til å kunne få den tilbake.

spesiellt ikke om han har løyet om affæren i flere år.

vårt forhold har overlevd mye og vi har jobbet hardt, men utroskap er en dealbreaker i alle sine former.

Han har vel strengt tatt ikke løyet om sidespranget? Bare unnlatt å informere om det...

Anonymous poster hash: f3e41...9bc

for meg er det en løgn når man gjør noe så alvorlig som ett "sidesprang" og ikke forteller om det. tilbakeholdelse a informasjon som vil endre hvordan jeg ser på ham og føler for ham er likeverdig med løgn.

hadde jeg funnet ut at han hadde vært utro for 2 år siden ville hvert eneste "jeg elsker deg" og "du betyr alt for meg" vært en løgn, da man virkelig ikke gjør sånnt mot folk man elsker og som betyr alt for man.

jeg holder meg selv etter samme standard og vi er begge enige om at vi føler det på denne måten, så for oss er det ikke noe problem.

Skrevet

Jeg kan godta mye, men utroskap er ikke et av dem.

Det hadde vært spikeren i kista for min del.

Skrevet

Nei jeg kunne aldri ha akseptert dette!

Han bare fortsetter å være utro jo. Blir kvalm av sånne folk.

Dessuten ville jeg blitt gal av det, stadig lurt på hva han gjør, hvem han er sammen med, hvem han sender melding med osv...

Og en som stadig bryter tilliten (noe jeg synes er det viktigste i et forhold), hvordan stole på noe av det han sier?

Flere av dere sier at utroskap ikke har noe med respekt for kjæresten å gjøre, men etter min mening har det det. En som flere ganger har sex og flørter med andre vil jeg si har null respekt for sin kjære. For det må da være ganske så nedverdigende med en utro mann.

Dere som ville akseptert dette, kan dere si noe om hvorfor?

Anonymous poster hash: b9ed9...e5d
Skrevet

Jeg synes det var verre at han ble forelsket i en annen, og hadde foretrukket at han "bare" hadde hatt sex med en annen noen ganger.

Anonymous poster hash: bf508...36c
Skrevet

jeg hadde dumpet eller gjort det slutt på flekken, jeg mener at jeg orker ikke å få dårlig samvittighet for å holde deg til meg når du heller vil knulle rundt og flørte med alle andre da kan du likså godt være singel da kan du finne andre som du sikkert blir gladere med og da kan jeg finne en som vil det samme som meg altså at et forhold kun skal inneholde 2 personer som elsker/liker hverandre veldig godt og ikke vil dele seksuell eller intim kontakt med andre partnere..

Anonymous poster hash: 78e8f...15f
Skrevet

Vold, alkoholisme, rusmisbruk, spillegalskap - alt dette er i mine øyne 10 ganger verre enn utroskap, særlig fordi det i mye større grad går ut over barna og familien som helhet.

Folk er forskjellige. For meg er utroskap det verste. Jeg legger meg ikke i hva du mener er det verste, men ikke glem at folk er forskjellige.

Anonymous poster hash: 9f70e...09e

Jeg gjør ikke heller det. Jeg skriver ganske tydelig "i mine øyne", og det er min subjektive mening.

Skrevet

Ja, det hadde jeg mest sannsynlig. Alt er ikke svart/hvitt her i verden - vi er alle mennesker og mennesker gjør feil.

Nå skal det sies jeg heller ikke er av den oppfatningen at utroskap nødvendigvis er det verste som kan skje i et parforhold.

Hehe. Alle mennesker gjør feil ja, men å gå bak ryggen på den man er sammen med og ligge med andre er ikke bare en glipp, det er en veldig bevisst handling.

Selvfølgelig er det en bevisst handling - jeg har aldri skrevet at det ikke er det. De aller fleste handlinger vi gjør er bevisste, noen er riktige og andre er feil. Jeg er ikke feilfri, og om jeg gjør noe feil - om aldri så bevisst - så hadde jeg håpet at det var mulighet for tilgivelse. Og det er det HI spør om - om jeg/vi hadde akseptert det scenarioet hun skisserer, og jeg hadde det. 

Skrevet

Selvfølgelig er det en bevisst handling - jeg har aldri skrevet at det ikke er det. De aller fleste handlinger vi gjør er bevisste, noen er riktige og andre er feil. Jeg er ikke feilfri, og om jeg gjør noe feil - om aldri så bevisst - så hadde jeg håpet at det var mulighet for tilgivelse. Og det er det HI spør om - om jeg/vi hadde akseptert det scenarioet hun skisserer, og jeg hadde det. 

Klart alle kan gjøre feil, men alle lærer ikke av feilene sine, Når du gjør det igjen og igjen, da vil jeg si det ikke er en feil lenger.

Anonymous poster hash: b9ed9...e5d

Skrevet

noe som hadde skjedd helt i starten av forholdet (snakk om et par mnd inn) eller skjedd en gang i fylla og aldri gjort noe slikt igjen hadde jeg muligens kunne akseptere og kommet meg videre med om jeg fikk vite det årevis etter. Det vil si at han da tross alt hadde vært tro mot meg i mange år siden den ene gangen det skjedde.

Men om det hadde skjedd flere ganger så nei, da hadde han helt klart bevist i mine øyne at han ikke hadde nok respekt for meg til at han kunne fortsette å være noen jeg kunne sette min lit til.

Jeg har selv opplevd utroskap og den gang gikk jeg med en gang orket ikke tanken på å leve videre med han

Anonymous poster hash: 4806a...15a
Skrevet

For en drittsekk. Jeg hadde definitivt ikke akseptert det. Hverken det første tilfellet av utroskap som jeg synes er minst like ille som de senere. At han i tillegg er flørtete setter bare prikken over i en for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...