Gå til innhold

Hadde du akseptert dette? (utroskap)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I en annen tråd ble jeg fasinert av hun som fortalte om hva forholdet hennes hadde tålt.

Mannen/ samboeren hennes hadde vært utro med eksen sin kort tid etter at de var blitt sammen. Hun fikk vite om dette etter et par år, hvordan vites ikke, men hun valgte å akseptere det og gå videre. Mannen hadde sannsynligvis også senere vært utro med ei på jobben og han hadde vært på flørter`n med damer på byen.

Hadde du akseptert en slik "glipp" fra din kjære hvis du fikk vite om det noen år etter?

Anonymous poster hash: 95f67...d36
Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Tror nok det.. Altså, om det kommer frem etter noen/flere år, så har jo forholdet på sett og vis overlevd det. Hadde sjekket meg for kjønnssykdommer, og første året hadde nok vært noe sårt, men med litt innsatts fra begge, så hadde det gått.

Samboeren her erklærte sin kjærlighet til eksen sin mens vi var sammen, rett etter vi hadde funnet ut at jeg var gravid igjen, så kom dette frem i lyset. Vi har da kommet oss gjennom at han gjorde det.. Kan nok klare det meste da.. Er ikke bare bare å vite at den man deler livet sitt med, fortsatt har kjærlighets følelser for eksen.

Skrevet

Jeg tenker nå at jeg ikke hadde taklet fysisk utroskap. Men jeg sa også til mannen at han ikke fikk flere sjanser for å så bli når jeg tok han på fersken med mer tull..

Hadde det vært eksen til min mann kan jeg si at jeg hadde gått på minuttet, for å ikke si noe jeg ville angret på. Hadde flyttet fra han også når jeg fikk roet meg. Det er nok det eneste jeg kan si sikkert også.

Skrevet

Kunne kanskje klart å komme over det første som skjedde, da deres forhold var nytt...Hvis han hadde den rette innstillingen, angret og ønsket å gjøre de endringene som jeg mente at situasjonen krevde. 

Jeg hadde nok aldri kommet over det hvis han var utro igjen, og fortsatt flørtet med damer på byn....

Skrevet

nei. jeg stoler på mannen min. tillit er ikke noe jeg tar lett på. han har min tillit nå, men dersom han bryter den tilliten kommer han ikke til å kunne få den tilbake.

spesiellt ikke om han har løyet om affæren i flere år.

vårt forhold har overlevd mye og vi har jobbet hardt, men utroskap er en dealbreaker i alle sine former.

Skrevet

nei desverre.

tillit er noe av det vikigste for meg i et forhold.

hvis jeg ikke kan stole på mannen min har vi ingen fremtid sammen,

så det riktige ville vært å gå for meg.

Anonymous poster hash: f43e4...59f

Skrevet

Ja, mest sannsynlig kunne jeg det. Det hadde jo ikke blitt lett, men jeg har nettopp vært igjennom utroskap. Ikke meg, men han. Jeg ville prøve og komme igjennom dette, men jeg fikk ikke den muligheten. Han har gått i noen år og tenkt at han ikke ville mer med meg. Uten og si noe som helst. Så rett før minsten ble født, stakk han av med en f....!

Jeg mener faktisk at den man er utro med, om den personen vet at han/hun ikke er ledig og i tillegg har familie, har like mye ansvar som den som er utro,

Sånn som i mitt tilfelle, visste hun at vi hadde barn og at vi skulle få en liten en til.

Men selvfølgelig det unnskylder ikke hans utroskap. Men da er det 2 ondskapsfulle personer, som med vitene og vilje gjør dette.

Anonymous poster hash: 6a95a...27e
Skrevet

Sannsynligvis ikke. 

Det kompliseres jo av at vi har barn sammen, så jeg kan ikke svare et klart nei på det. Men sannsynligvis hadde tillitsbruddet tatt knekken på forholdet vårt over tid, mer enn den rent fysiske utroskapen.

Gjest MammaTilViktor🍒
Skrevet

Hadde tilgitt det første, men ikke at han igjen er utro, samt flørter med andre på byen. Denne mannen har åpenbart problemer med å forstå hvor grensen går, og det er jo ikke rart, hvis han slipper unna gang, på gang, på gang....

Skrevet

Hadde slitt veeeeeeldig med å stole på ham da. En ting er det som skjedde rett etter man ble sammen men utroskap dette dette igjen...?

Hadde ikke fungert i lengden for meg. Synes jeg hadde fortjent bedre uansett barn eller ikke :(

Anonymous poster hash: bb000...1ba

Skrevet

Nei, noe fundamentalt hadde blitt ødelagt. 

Skrevet

Ja, det hadde jeg mest sannsynlig. Alt er ikke svart/hvitt her i verden - vi er alle mennesker og mennesker gjør feil.

Nå skal det sies jeg heller ikke er av den oppfatningen at utroskap nødvendigvis er det verste som kan skje i et parforhold.

Skrevet

Hva er det verste som kan skje i et forhold da!?

Anonymous poster hash: 7b688...c57

Skrevet

Vold, alkoholisme, rusmisbruk, spillegalskap - alt dette er i mine øyne 10 ganger verre enn utroskap, særlig fordi det i mye større grad går ut over barna og familien som helhet.

Skrevet

Vold, alkoholisme, rusmisbruk, spillegalskap - alt dette er i mine øyne 10 ganger verre enn utroskap, særlig fordi det i mye større grad går ut over barna og familien som helhet.

Og respekt for deg som mennesk teller ikke...............???????

Anonymous poster hash: bb000...1ba

Skrevet

Spørs vel i kva grad eg kunne ha tillit til at han holdt seg på matta i framtida. Eg kunne ikkje blitt i eit firhold der eg stadig gjekk med mistanker og usikkerhet.

Skrevet

Jeg knytter ikke min manns respekt for meg som menneske opp mot eventuell utroskap. Respekt for meg som menneske handler om mye annet enn om han har sex med en annen.

Jeg sier ikke at det er grader av utroskap, hvor yttergrensen på den ene siden går ved et langvarig forhold til en annen kvinne som handler om mer enn kun sex. Utroskap kan ha mange årsaker, og det er lett å kategorisk si "hvis mannen/kona mi hadde vært utro, så hadde det vært kroken på døra" - uten å ta hensyn til bakenforliggende årsaker.

Jeg har også en grense når det gjelder utroskap, men jeg mener fortsatt at utroskap ikke nødvendigvis må være det verste som kan skje i et forhold.  

Skrevet

Tror slikt er ganske umulig å si før man er i situasjonen. Om resten bare er velstand er det stor sjanse for at man skal klare å komme gjennom det, men om forholdet skranter fra før kan det være dråpen som får begeret til å renne over.

Skrevet

Jeg forstår ikke hvordan noen vil leve med uvissheten om at partneren kanskje er utro igjen.For det vil han sannsynligvis være. Ett ons kunne jeg muligens ha kommet over, men ikke flere eller om han hadde hatt et forhold til en annen.

Jeg har vært på andre siden av dette; jeg har vært elskerinnen. Vi var allerede elskere da han traff kjæresten sin. Til meg sa han ingenting, han påstod at det bare var meg, selv om jeg spurte han direkte. Vi var bare hos meg, da han bodde i en annen by og jeg ikke hadde bil, samtidig hadde han kontor i min by. men så fikk jeg en dårlig følelse og spurte om ikke jeg kunne komme til han i stede. da gjorde han det plutselig slutt (rett etter at jeg hadde sugd han!). Etter hvert fant jeg ut at han hadde hatt kjæreste/samboer i 3,5 år, vi hadde vært elskere i nesten 4 år... Jeg konfronterte han med dette, han nektet selvfølgelig. Seinere sa han at samboeren visste alt hva som hadde skjedd. Jeg trodde ikke på han, så det endte med at jeg fortalte samboeren hans. Og bare så det er sagt; jeg sa ikke noe for å hevne meg eller for at han ikke ville ha meg ol. Jeg tror faktisk han ville hatt meg, men jeg var veldig klar på at han ikke var kjærestemateriell. Grunnen til at jeg fortalte dette til samboeren hans var for det første at jeg synes hun skulle vite siden dette var noe som hadde pågått fra aller første dag i deres forhold og over så mange år. Denne mannen var heller ikke noen snill mann, han manipulerte meg og hadde en slags makt over meg, og jeg var redd det var sånn med henne også.

Og nå, et par år senere, bor de fortsatt sammen. Og det kan jeg ikke skjønne at hun vil/ orker. Jeg forstår ikke hvordan det er mulig å stole på en sånn mann...? Det må jo være noe fundamentalt galt der. null respekt.

Hva skjer med tilliten i forholdet når den ene parten har et forhold til andre? Min hadde vært borte. Jeg har nok mer respekt for meg selv enn at jeg kunne godtatt det også. Vil aldri la meg bli behandlet så dårlig noen gang igjen.

Anonymous poster hash: e932e...58e
Skrevet

En glipp hadde jeg akseptert, men ikke flere.

Anonymous poster hash: 4fbc7...47f
Skrevet

Nei.

Jeg krever troskap og ærlighet i forholdet. Jeg vil ikke meg selv så vondt.

Anonymous poster hash: 9f70e...09e
Skrevet

Nei, jeg tror nok ikke at jeg hadde sett på mannen min på samme måte igjen. Jeg tror nok at jeg hadde tatt det veldig dårlig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...