Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #1 Skrevet 6. desember 2013 Barnet mitt hadde gjort noe mot en i klassen. Jeg fikk tlf, og beskjed om å komme på møte med barnet en av dagene. Læreren sa ar det var to mot en, og det aksepterte de ikke. Det er greit. Barnet mitt er hos sin far og jeg ringte å snakket med faren så han kunne snakke med barnet å få barnets versjon. Barnet mitt kunne fortelle at det ikke var to mot en, men to mot to, og det var de andre to som hadde starta. Barnet mitt har klagd en del hjemme på det andre barnet. Mobbing, plaging erc Læreren fikk det til å høres helt forferdelig ut, men det det andre barnet tydeøigvis hadde "glemt" å fortelle var at h*n og et annet barn skulle ta mitt barn. Jeg støtter mitt barn og tror på det h*n sier. Har det skjedd noe barnet mitt har skyld i så vil h*n ikke snakke om det. Så jeg føler noen har jugd til læreren, eller så sitter læreren å juger Hvordan skal jeg ta dette på møtet? Hadde du trodd barnet ditt? Anonymous poster hash: 85878...3ec
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 6. desember 2013 #2 Skrevet 6. desember 2013 Lærere tar feil de også. Jeg ville ringt og snakket med læreren i forkant og fortalt hva barnet sier, både om saken og om mobbing. Men det er vanskelig å vite hva som er sant i sånne saker. Sannhet er ikke absolutt, og det kan godt være at begge parter mener de har rett.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #3 Skrevet 6. desember 2013 Handler vel ikke om å "tro på" den ene eller andre!<br /><br />Kommunikasjon!! Du drar på skolen og snakker med lærer og forteller hva du har hørt, så finner man ut av dette.<br /><br />Lærer sitter da ikke å "juger". Hva har lærer å vinne på det?<br /><br />Du høres litt umoden ut, sorry! Anonymous poster hash: ac629...14c
Gjest Julia1984 Skrevet 6. desember 2013 #4 Skrevet 6. desember 2013 Du må jo snakke med lærer. Ring, møt opp. Ikke bare tro at det er en av to versjoner som stemmer. Det kan være at det stemmer litt av begge. Hjelper å prate med lærer, ville absolutt ikke bare ta den ene versjonen og kjøpt den!
NormaJean Skrevet 6. desember 2013 #5 Skrevet 6. desember 2013 Njaaa, jeg velger å ta det barna mine sier med en stoooe klype salt. Selvfølgelig vil de forsvare seg mot anklager og evt presentere en helt annen side av historien. Jeg har i høst hørt veldig mye fra min eldste om spesielt en gutt som "bare plager meg mamma og som skal ta meg". Uten filter så høres det ut fra min sønn at denne gutten er skikkelig slem. Og det kan godt være at han er litt små lumpen noen ganger. MEN, jeg har snakket med foreldrene til denne "slemme" gutten og hjemme hos dem så er det min sønn som er den som er slem....... Vi foreldre vet at våre gutter liker å overdrive og kanskje ikke har like god kjemi. Men poenget er at vi greier å se at de overdriver/presenterer ting veldig ensidig. Det er viktig å tro på barna sine, men like viktig å forstå at de noen ganger kanskje oppfører seg som noen små skurker
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #6 Skrevet 6. desember 2013 Barnet mitt hadde gjort noe mot en i klassen. Jeg fikk tlf, og beskjed om å komme på møte med barnet en av dagene. Læreren sa ar det var to mot en, og det aksepterte de ikke. Det er greit. Barnet mitt er hos sin far og jeg ringte å snakket med faren så han kunne snakke med barnet å få barnets versjon. Barnet mitt kunne fortelle at det ikke var to mot en, men to mot to, og det var de andre to som hadde starta. Barnet mitt har klagd en del hjemme på det andre barnet. Mobbing, plaging erc Læreren fikk det til å høres helt forferdelig ut, men det det andre barnet tydeøigvis hadde "glemt" å fortelle var at h*n og et annet barn skulle ta mitt barn. Jeg støtter mitt barn og tror på det h*n sier. Har det skjedd noe barnet mitt har skyld i så vil h*n ikke snakke om det. Så jeg føler noen har jugd til læreren, eller så sitter læreren å juger Hvordan skal jeg ta dette på møtet? Hadde du trodd barnet ditt? Anonymous poster hash: 85878...3ec Hadde snakket med læreren og fortalt det gutten har nevnt. Dessuten bil du jo ha mobbingen og plagingen å vise til. Regner med du har tatt dette opp siden gutten din har klagd på dette. Anonymous poster hash: e3e5e...c11
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #7 Skrevet 6. desember 2013 Regner med at barnet ditt vet hvem de involverte er, så jeg ville tatt en prat med foreldrene til de andre to/tre. Med mindre læreren sto og så på så har h*n bare hørt hva som har skjedd, og det jan fint være personen som har fortalt dette har overdrevet fælt. Derfor er det viktig at alle sider blir likeverdig hørt. Jeg ville valgt å tro barnet mitt til det motsatte er bevist.. Anonymous poster hash: 82444...456
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #8 Skrevet 6. desember 2013 Handler vel ikke om å "tro på" den ene eller andre!<br /><br />Kommunikasjon!! Du drar på skolen og snakker med lærer og forteller hva du har hørt, så finner man ut av dette.<br /><br />Lærer sitter da ikke å "juger". Hva har lærer å vinne på det?<br /><br />Du høres litt umoden ut, sorry! Anonymous poster hash: ac629...14c Umoden? Fordi jeg TROR at enten så sitter læreren å juger eller at det/de andre barna juger? Eller ikke forteller sannheten? Har du noen gang jobbet på skole? Det har jeg, så hva som kan foregå oppe i hodet på enkelte lærere vet jeg. Jeg har hatt MYE tull med den skolen, har flere barn der. Alt fra drapstrusler over ett år til det her småplukket. Så hva jeg tenker og tror om de lærerne der kan jeg skrive bok om. 90% tar alt med en klype salt og tror hverken på foreldre el elever. Anonymous poster hash: 85878...3ec
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #9 Skrevet 6. desember 2013 Hadde det vært min sønn så hadde jeg trodd på han, fordi han forteller hvordan han opplever situasjonen og det er reelt for han. Tror ikke læreren juger med vilje, mer at læreren faktisk ikke har fått hele historien pga manglende forarbeid. Synes det var merkelig at dere skulle på kontoret en av dag, siden barna antagligvis allerede har ordnet opp for lengst og knapt husker historien. Jeg ville ha spurt læreren om å legge frem hva hun mente hadde skjedd, spurt om hun var sikker på at dette var hva som hadde skjedd før jeg hadde sagt noe om hva jeg hadde blitt fortalt. Jeg vllle ha benyttet muligheten til å fortelle hva barnet hadde sagt hjemme, om erting/mobbing, bedt om se handlingsplanen mot mobbing og spurt læreren hvordan de ønsket å ta tak i situasjonen videre. Anonymous poster hash: 6e7e7...95f
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #10 Skrevet 6. desember 2013 Har gutten klaget på det eller de barna før skulle du ha reagert før og tatt det opp med skolen. Nå må du stille opp på møte og ta det derfra. Alle sider kan være riktige eller feil, men nå må dere sammen finne en måte og løse dette på for barna deres. Hører du at barna blir mobbet eller plaget så skal foreldre ta ansvar og prøve å løse dette. Du skal ikke legge ansvaret over på en lærer, for de får ikke med seg alt og de kan oppføre seg veldig andeledes om det er en lører i nærheten enn om det ikke er det. Jeg har hatt barn som har blitt mobbet og plaget på skolen, jeg tror ikke på alt barnet sier men jeg tar det opp med skolen på en sakelig måte og vi prøver å løse dette på en grei måte sammen. Vi har fått løst det, og barnet har det veldig bra på skolen igjen. Jeg vet barnet mitt ikke er en engel, men utifra hva jeg har hørt så er hun ganske så grei på skolen. Hun er så sjenert at hun helst vil gjemme seg hele skoledagen. Hjemme kommer de sorte englevingene frem, så jeg vet hun ikke alltid er en engel. Søskenkjærligheten er en prøvelse for mor i huset. Anonymous poster hash: 654e6...ea5
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #11 Skrevet 6. desember 2013 Det har kun vært de to tre siste ukene at mitt barn har blitt plaget/mobbet av det andre barnet. De leker fint sammen noen dager, andre dager klager barnet mitt på den andre. Uten at jeg skal forsvare noen av de, så har jeg hørt at det andre barnet ikkehar det så greit hjemme. Mitt barn er heller ingen engel Men at læreren ikke er blitt fortalt alt, ja det er jeg sikker på. Anonymous poster hash: 85878...3ec
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #12 Skrevet 6. desember 2013 Handler vel ikke om å "tro på" den ene eller andre!<br /><br />Kommunikasjon!! Du drar på skolen og snakker med lærer og forteller hva du har hørt, så finner man ut av dette.<br /><br />Lærer sitter da ikke å "juger". Hva har lærer å vinne på det?<br /><br />Du høres litt umoden ut, sorry! Anonymous poster hash: ac629...14c Umoden? Fordi jeg TROR at enten så sitter læreren å juger eller at det/de andre barna juger? Eller ikke forteller sannheten? Har du noen gang jobbet på skole? Det har jeg, så hva som kan foregå oppe i hodet på enkelte lærere vet jeg. Jeg har hatt MYE tull med den skolen, har flere barn der. Alt fra drapstrusler over ett år til det her småplukket. Så hva jeg tenker og tror om de lærerne der kan jeg skrive bok om. 90% tar alt med en klype salt og tror hverken på foreldre el elever. Anonymous poster hash: 85878...3ec Men hvorfor spør du her inne da hvis du har bestemt deg for å tro på ditt barn og at du syns skolen er håpløs? Anonymous poster hash: ce168...8fd
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #13 Skrevet 6. desember 2013 Har hatt noe lingnede her, men vet ikke hvor gammel ditt barn er. Min går i 1 klasse så blir kanskje ikke helt det samme hvis barnet ditt er mye eldre. Min sønn kom hjem en dag og sa at jeg fikk ikke være med de andre barna i dag og måtte sitte på trappa og se på at de andre lekte. Snakket litt om det var skjedd noe for vet min er ikke så uskyldig som han skal ha det til... Kom ikke frem så veldig mye annet en at han var blitt sprunget ned av et barn i tillegg var det to vit forskjellige versjoner han sa til meg og pappaen. Ringa skolen og snakket med kontaktlæreren til min sønn. Hun hadde sett alt og det var hun som hadde sakt at hvis du nå ikke er grei så må du sitte på trappa, han hadde da fått to tilsnakk. Oppførte seg fremdeles ikke, så da ble det sitting på trappa og vente og tenke seg om litt. min sønn og læreren ble eng så de hadde løst opp i det. Hun sa også at hun viste ikke hva som gikk av min sønn den dagen, for han oppførte seg ikke slik han pleier den dagen. Nei, ta en samtale med skolen og finn ut av ting. Omså får du faren til barnet til å være med på møtet slik at du slipper og møte alene spesielt siden barnet var hos far da hendelsen skjedde. Kanskje så faktisk læreren hendelsen, eller en annen lærer, tror nok ikke skolen ville beskylt din sønn om å være slem vis han ikke var det. jeg var på møte ang en annen sak med skolen også ang min sønn, gjald plaging og samarbeid hjem-skole. Pappan kunne ikke være med, dær møter de 3 fra skolens side og jeg alene, så derfor har jeg erfart at jeg drar aldri på slike møter alene flere ganger. Man i mitt tilfelle vant jeg hele saken og de beklaget og lovet at disse tingene vi diskuterte skulle aldri skje igjen. Har forresten et fantastisk samarbeid med lærerne til min 5 klassing og det har jeg hatt siden hun gikk i 1 klasse, så er ikke skolen det er noe feil med her hos meg heller noen av lærerne til 1 klassingen.... Anonymous poster hash: 173f2...a44
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #14 Skrevet 6. desember 2013 Jeg hadde tenkt til å kommentere dette, men jeg orker ikke å lese innlegg der det skrives "barnet" hele veien. Skriv han eller hun! Den der kjønnsanonymiseringen er så dum, det er uansett ikke så mange valgmuligheter. Anonymous poster hash: 50614...ad9
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #15 Skrevet 6. desember 2013 Må det være enten ditt barn elelr lærer som juger? Nå har læreren tatt tak i et problem hvor ditt barn er involvert. Selvsagt må han forklare HVORFOR han vil ha dere inn til smatale,- kan jo ikke gjøre det uten grunn: Men selv om han forteller en versjon som kanskje ikke er sann, så er det den versjonen læreren TROR er sann. Han har jo sannsynlig også fått to eller flere historere fra de involverte, han har vært til stede og observert, go sikkert også spurt kollegaer som er involvert i klassen til ditt barn hva DE tror er mest sannsynlig har skjedd... Uansett så har han jo ikke valgt og ta det som eneste mulig sannhet, da han velger og gå videre med saken: Antar de andre barna og deres foreldre også er innkalt til samtale,- for og løse problemet. Problem er det, uansett hvem av barna som måtte ha skyld i det...At læreren kan virke og tro mer på det/de adnre barna enn ditt barn, er som sagt helt sikkert pga mange ulike obervasjoner og samtaler med barna. Jeg tenker dessuten litt sånn, at selv om jeg kjenner mine barn godt, så kjenner jeg de ikke i skole- og barnehagesammenheng. Da er ikke jeg til stede, og hvordan de oppfører seg der vil sikkert være litt annerledes enn hvordan de er hjemme: Jeg HÅPER de er "bedre utgaver" av seg selv blant andre (mine barn krangler og slåss alt for mye, og kan være utrolig vanskelig og få til og gjøre ting i hjemmet..Må mases på..), men det vet jeg jo ikke. De er jo også mer høflig og veloppdragne om de er på besøk hos besteforeldre enn hjemme, så hvorfor skal de ikke oppføre seg annereledes på skolen enn hjemme? Og da kanskej i negativ retning? Jeg vil egentlig anta at en lærer kjenenr barnet mitt bedre enn meg,- på skolen.....Men selvsagt, en lærer kan også ta feil, og kan ikke få med seg ALT som skjer hele tiden... Anonymous poster hash: 3ebc8...adc
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #16 Skrevet 6. desember 2013 Handler vel ikke om å "tro på" den ene eller andre!<br /><br />Kommunikasjon!! Du drar på skolen og snakker med lærer og forteller hva du har hørt, så finner man ut av dette.<br /><br />Lærer sitter da ikke å "juger". Hva har lærer å vinne på det?<br /><br />Du høres litt umoden ut, sorry! Anonymous poster hash: ac629...14c Umoden? Fordi jeg TROR at enten så sitter læreren å juger eller at det/de andre barna juger? Eller ikke forteller sannheten? Har du noen gang jobbet på skole? Det har jeg, så hva som kan foregå oppe i hodet på enkelte lærere vet jeg. Jeg har hatt MYE tull med den skolen, har flere barn der. Alt fra drapstrusler over ett år til det her småplukket. Så hva jeg tenker og tror om de lærerne der kan jeg skrive bok om. 90% tar alt med en klype salt og tror hverken på foreldre el elever. Anonymous poster hash: 85878...3ec Og dette utbruddet her fikk deg vel heller ikke til å virke mer moden... Anonymous poster hash: 1dd62...648
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #17 Skrevet 6. desember 2013 Det er tydligvis minst 4 barn involvert her hvis barnet ditt snakker sant. I tillegg har kansje andre på skolen sett noe. Hva som har fåregått bør det derfor være mulig å få en brukbar klarhet i, selv om det kan være vansklig å forstå hva som ligger bak. Det greieste hadde sikkert vært om alle foreldrene hadde kommet på det samme møtet, muligens alle ungene også. Da burde det være mulig å oppklare dette hvis foreldrene ikke går helt i forsvarsposisjon. Sansynligheten er stor for at alle ungene vrir sanheten mer eller mindre for å fremstå best mulig selv. Sån sett ville jeg nok stolt mest på en nøytral lærer, men jeg har også erfaring fra lærere som alt for lett ser seg ut syndebukker og som oppfatter situasjoner veldig galt. Jeg ville ikke regnet med at læreren nødvendigvis hadde 100% rett, men i forhold til elevene ville jeg stolt litt mer på læreren enn på at barnet mitt kom med hele historien. Husk, slle lyver. Den som sier han eller hun aldri lyver, lyver der og da. Anonymous poster hash: cbb8d...57a
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #18 Skrevet 6. desember 2013 Læreren har ingen grunn til å lyge. Barnet ditt har em grunn til å lyge. Men, hvis læreren har fått servert historien fra andre barn så kan den historien være en annen nyanse enn den virkeligheten ditt barn opplevde. Jeg ville fortalt læreren hva ditt barn opplevde. Ha en samtale med lærer om det som har skjedd. Ikke bare godta ditt barn historie. Delta på møtet. Der jeg jobber (er lærer) ser vi alt for ofte at foreldre uten å mukke godtar sine barns forklaringer uten at det er et snev av sannhet i dem. Og det er et problem. Det hjelper ikke på mengden med atferdsproblemer vi har i skolen idag. Anonymous poster hash: ccd2b...c88
rytme Skrevet 6. desember 2013 #19 Skrevet 6. desember 2013 Hjelpes!!! Min samboer er lærer og opplever stadig vekk at foreldre anklager han for å lyge. Foreldre går rett i forsvar for sine barn uten å faktisk høre etter på det læreren sier!! Læreren har gjengitt det han har sett og hørt, og innkalt til samtale. IKKE møt om med den innstillingen at læreren lyger, og nå skal vi forsvare barnet. Barnet deres har uansett vært i slåsskamp og burde få konsekvenser for dette. Man utøver ikke vold. Da sier man heller ifra. Det er uansett hvem som begynner og hvor mange som er med på det. Møt opp på møtet med en åpen innstilling at "nå skal vi komme til bunns i det, og finne en løsning". Fortell læreren det som barnet deres har sagt, om mobbing og lignende. (Dette burde kanskje læreren blitt gjort oppmerksom på tidligere, også???) Og hør hva lærere, elever og foresatte har å si.... Tenker jeg...
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #20 Skrevet 6. desember 2013 Jeg ville snakket med læreren og spurt om han fikk hele historien fra begge barna eller om han snakket kun med et, om han hadde sett hva som skjedde, og eventuelt om han da fikk med seg fra starten eller kom inn senere. Så ville jeg fortalt hva mitt barn hadde fortalt hjemme og tatt opp dette med at barnet tidligere har klaget på erting fra dette barnet. Jeg jobber på skole og vi har stort fokus på å lage et godt miljø for alle, hos oss er det standard at når noe skjer så får alle barna fortelle sin versjon av saken og finne en løsning sammen. Er det grovt og man er usikker på hva som har skjedd snakkes det med elever som har vært vitner til det for å hjelpe å finne ut hva som faktisk skjedde. Anonymous poster hash: 2336a...591
mamma_til_gutt Skrevet 6. desember 2013 #21 Skrevet 6. desember 2013 Men er det virkelig noe bedre at barnet ditt har vært slem bare fordi det har vært to mot to? Om det barnet ditt har gjort er uakseptabelt er det jo det helt uavhengig av situasjonen. Synes du skal lære barnet ditt å løse konflikter på en akseptabel måte, og ikke bortforklare dårlig oppførsel med at andre også har oppført seg dårlig..
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #22 Skrevet 6. desember 2013 Min erfaring er at barn lyver seg ikke inn i trøbbel, men ut av trøbbel. Basert på dette og at datteren min har en tilbøyelighet til å ikke alltid snakke sant for å komme seg ut av trøbbel så ville jeg i utgangspunktet stilt meg nøytral (siden jeg ikke kjenner de andre barna) og bedt om et møte med læreren og datteren min. Så tatt det videre derfra. Anonymous poster hash: ac0a9...430
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #23 Skrevet 6. desember 2013 Drapstrusler??! Ville nok byttet skole jeg da.. Pluss en liten politianmeldelse!!! Anonymous poster hash: c4a66...2c8
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #24 Skrevet 6. desember 2013 Veldig svart- hvitt HI!! Sikkert en mellomversjon av det ditt barn sier, og det du har hørt av lærer..... Anonymous poster hash: c4a66...2c8
Gjest Julia1984 Skrevet 6. desember 2013 #25 Skrevet 6. desember 2013 Handler vel ikke om å "tro på" den ene eller andre!<br /><br />Kommunikasjon!! Du drar på skolen og snakker med lærer og forteller hva du har hørt, så finner man ut av dette.<br /><br />Lærer sitter da ikke å "juger". Hva har lærer å vinne på det?<br /><br />Du høres litt umoden ut, sorry! Anonymous poster hash: ac629...14c Umoden? Fordi jeg TROR at enten så sitter læreren å juger eller at det/de andre barna juger? Eller ikke forteller sannheten? Har du noen gang jobbet på skole? Det har jeg, så hva som kan foregå oppe i hodet på enkelte lærere vet jeg. Jeg har hatt MYE tull med den skolen, har flere barn der. Alt fra drapstrusler over ett år til det her småplukket. Så hva jeg tenker og tror om de lærerne der kan jeg skrive bok om. 90% tar alt med en klype salt og tror hverken på foreldre el elever. Anonymous poster hash: 85878...3ec Hvorfor har du barna dine på denne skolen hvis den er sååå grusom? Det er fritt skolevalg innen kommunen vet du. Du høres aggresiv ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå