Gå til innhold

Abort, vil ikke.

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg fant ut for en uke siden at jeg er gravid. Er arbeidsledig og har et barn fra før. Det er slutt mellom meg og "far" og de jeg har fortalt det til inkl han er sier det vil være dumt å beholde. Jeg synes det er dumt å beholde selv med tanke på hvordan ting står til men uansett så river det i meg tanken på å fjerne. Jeg har bestillt time hos lege og skal dit i dag på samtale om abort. Jeg vet jeg kommer til å angre, har ikke sovet og grått utrolig mye siste uka. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Alt tilsier at det er "smartest" å ta abort her og nå, men hva med etterpå? Føler meg faktisk litt presset. At jeg sliter økonomisk og er alenemor fra før, ja jeg hører det selv at det er egoistisk å beholde. Men så er det det lille "men". Huff.

Anonymous poster hash: 3a3d3...75d

Fortsetter under...

Det kommer flere sjangser. Det kan høres brutalt ut. Men det gjør det. ikke alle alenemødre med flere barn ender opp i lykkerus. Noen ganger kan det være greit å se på omstendighetene, og tenke på at du faktisk har nok akkurat nå. Men om noen år, så er det din tur til å bli mamma igjen. Å ta abort er ikke en djevelsk handling. Det kan være en fornuftig handling. En hver kvinne vil komme til å kjenne på motstridende følelser rundt dette. Sorg. Ingen tar abort med letthet. Men man kan gjøre det med hodet, og ikke hjertet. Og det går an å ta abort og føle at man har gjort det rette, selv om det gjør vondt. Klem

Anonymous poster hash: 37482...78b

Er ikke samme far, barnet jeg har fra før er 7 år. Er venteliste så det er noe jeg får tid til å tenke nøye over, men vil tro det blir vanskeligere når ukene går. Er delte meninger blandt folk jeg har delt det med og det er også delte meninger i hodet mitt. ( Ikke at jeg har delt det med så mange men har bare vært nødt til å snakke med noen om det. Det er såklart mitt valg men av og til må man gå ut av seg selv )

Anonymous poster hash: 3a3d3...75d

Annonse

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...