Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #1 Skrevet 5. desember 2013 Har to tenåringsjenter. Den ene er tynn som et siv, mens den andre er litt kraftig. I dag skulle vi bestille kjoler på nettet, og hun som er litt kraftig kom og viste meg en hun ville ha. Kjolen var fin den, men tenkte for meg selv at den ikke ville se så fin ut på henne. Helt kort og delvis gjennomsiktig oppe. Prøvde å si at hun burde en som var helt gjennomsiktig, men hun ble potte sur. Vurderer å bestille den, men vil jo kanskje ikke være koselig å få en kjole som ikke passer heller... Anonymous poster hash: fe738...6d3
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #2 Skrevet 5. desember 2013 Ja, det var en unødvendig måte å si ting på. Fysj. Anonymous poster hash: 8bcc3...a2e
th123 Skrevet 5. desember 2013 #3 Skrevet 5. desember 2013 Det er bare å si til jenten din at gjennomsiktige klær er uakseptabelt! Uansett plagg! Enkelt å greit for begge to så er hvertfall det problemet greit... Også tror jeg kanskje at du og hun skal se på noen kjoler sammen uten søsteren som er tynn... kan fort bli sårt for hun som har et par kg ekstra å se at søsteren kan velge og vrake for alt ser bra ut på og hun kan ikke det finn kjoler du mener kan se bra ut på og vis de frem til henne så blir det så bra
th123 Skrevet 5. desember 2013 #4 Skrevet 5. desember 2013 Husk også å ALDRI si høyt og tydelig at det er forskjell i vekten på de! Tenåringer er de som takler slike ting værst og blir fort veldig såret og lei seg !
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #5 Skrevet 5. desember 2013 Husk også å ALDRI si høyt og tydelig at det er forskjell i vekten på de! Tenåringer er de som takler slike ting værst og blir fort veldig såret og lei seg ! Nei, men hun vet det jo selv. Er helt forskjellig bygd. Slik er det jo bare. Skjønner det er sårt, men tenker man bør kle seg på en måte som gjør at man føler man er komfortabel. Anonymous poster hash: fe738...6d3
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #6 Skrevet 5. desember 2013 Husk også å ALDRI si høyt og tydelig at det er forskjell i vekten på de! Tenåringer er de som takler slike ting værst og blir fort veldig såret og lei seg ! Nei, men hun vet det jo selv. Er helt forskjellig bygd. Slik er det jo bare. Skjønner det er sårt, men tenker man bør kle seg på en måte som gjør at man føler man er komfortabel. Anonymous poster hash: fe738...6d3 Men er det du som bestemmer hva hun føler seg vel i? Her handler det om ei jente som prøver å være seg selv. Det er bedre å gå for at ungene ikke får bruke klær som er gjennomsiktig, eller for korte. Men vekta hennes?! Kroppsbygningen hennes?! Den kan du holde deg for god til, om hun ikke starter å bli overvektig, så skal du trå varsomt! Klart hun vet hvordan hun ser ut, men det gir ikke andre rett til å indirekte påpeke dette Min mor gjorde slikt, og jeg endte opp med bulimi pga dette! Sier ikke dette for å være slem, eller skremme deg, men for å gjøre deg obs på at slike kommentarer kan sette seg dypere enn hva du og andre tror, for noen av oss, så setter det seg så dypt, at vi får problemer med vekt, mat og selvbildet vårt. Og jenta di, hun virker ut i fra det du sier her, som ei som ikke har et dårlig selvbilde, enda hun ikke er slank som søsteren sin. Ikke ødelegg det for henne. Anonymous poster hash: debb1...428
th123 Skrevet 5. desember 2013 #7 Skrevet 5. desember 2013 Husk også å ALDRI si høyt og tydelig at det er forskjell i vekten på de! Tenåringer er de som takler slike ting værst og blir fort veldig såret og lei seg ! Nei, men hun vet det jo selv. Er helt forskjellig bygd. Slik er det jo bare. Skjønner det er sårt, men tenker man bør kle seg på en måte som gjør at man føler man er komfortabel. Anonymous poster hash: fe738...6d3 Ja hun vet det nok garantert selv... jeg har hatt samme problem i min ungdom, hadde et par kilo for mye og dette bekreftet min mor mye ang klær... som feks "neei den kan du ikke gå med da buler det" eller "beklager men den går ikke i større str så hvis du vil bruke slike type klær så må heller du tilpasse din kropp" Sier for all del ikke at det er dette du sier til jenta din men husker at sanne ting stakk dypt og var sårt! Hun er i en sårbar tid, så istedet å si at den er gjerne ikke helt din fasong, kom heller med andre type kjoler som ligner men passer hennes form bedre! Men til syvende og sist er det hun som skal føle seg vell i klærene, ikke deg la hun gå i det hun vil til en viss grad si gjerne at den skal ha en viss lengde og ikke være igjennomsiktig... hjelp henne å finne sin stil Hvor gammel er hun foresten?
th123 Skrevet 5. desember 2013 #8 Skrevet 5. desember 2013 http://www.veromoda.no/vero-moda/dresses/newly-clara-v-neck-short-dress/10099146,no_NO,pd.html?dwvar_10099146_colorPattern=10099146_BLACK http://www.veromoda.no/vero-moda/maxi-dresses/krabbe-s-s-dress/10107634,no_NO,pd.html?dwvar_10107634_colorPattern=10107634_Moonstruck http://www.veromoda.no/vero-moda/dresses/josefine-lace-s-l-dress/10109883,no_NO,pd.html?dwvar_10109883_colorPattern=10109883_PlumPerfect Slike typer kjoler sitter veldig fint på! Ikke intesittende men samtidig går de inn i midjen så man får en fin form kanskje ikke akkurat de her kjolene faller i smak men noen i samme stil passe nok veldig bra
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #9 Skrevet 6. desember 2013 http://www.veromoda.no/vero-moda/dresses/newly-clara-v-neck-short-dress/10099146,no_NO,pd.html?dwvar_10099146_colorPattern=10099146_BLACK http://www.veromoda.no/vero-moda/maxi-dresses/krabbe-s-s-dress/10107634,no_NO,pd.html?dwvar_10107634_colorPattern=10107634_Moonstruck http://www.veromoda.no/vero-moda/dresses/josefine-lace-s-l-dress/10109883,no_NO,pd.html?dwvar_10109883_colorPattern=10109883_PlumPerfect Slike typer kjoler sitter veldig fint på! Ikke intesittende men samtidig går de inn i midjen så man får en fin form kanskje ikke akkurat de her kjolene faller i smak men noen i samme stil passe nok veldig bra Men.... Det er ikke kjoler for jenter under 18! Synes jeg da. Anonymous poster hash: 8e32f...948
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #10 Skrevet 6. desember 2013 Er selvsagt ikke jeg som bestemmer hva hun skal føle seg vel i! Hun ser en kjole på en modell som er i str.xs, kjolen vil selvsagt se annerledes ut på henne. Hun er en jente med former. Snakket rolig med henne etterpå, og var faktisk enig med meg. Når hun ikke er komfortabel med korte kjoler eller å vise frem magen, så er det ikke lurt å kjøpe en slik kjole heller. Vil ikke hun skal gå og dra i kjolen hele kvelden. Og jo; hun ha nok et ganske dårlig selvbilde. Ikke p.g.a. ting jeg sier, men sliter jo å finne klær som sitter pent. Bestemoren min påpekte hele oppveksten vekten til søsteren min. Hugser hvor vondt det var for henne, så er nøye på aldri gjøre slikt. Vi fant iløpet av kvelden en kjempe fin kjole slik at det er sagt. Så nå gleder hun seg til å pynte seg HI Anonymous poster hash: fe738...6d3
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #11 Skrevet 6. desember 2013 Er selvsagt ikke jeg som bestemmer hva hun skal føle seg vel i! Hun ser en kjole på en modell som er i str.xs, kjolen vil selvsagt se annerledes ut på henne. Hun er en jente med former. Snakket rolig med henne etterpå, og var faktisk enig med meg. Når hun ikke er komfortabel med korte kjoler eller å vise frem magen, så er det ikke lurt å kjøpe en slik kjole heller. Vil ikke hun skal gå og dra i kjolen hele kvelden. Og jo; hun ha nok et ganske dårlig selvbilde. Ikke p.g.a. ting jeg sier, men sliter jo å finne klær som sitter pent. Bestemoren min påpekte hele oppveksten vekten til søsteren min. Hugser hvor vondt det var for henne, så er nøye på aldri gjøre slikt. Vi fant iløpet av kvelden en kjempe fin kjole slik at det er sagt. Så nå gleder hun seg til å pynte seg HI Anonymous poster hash: fe738...6d3 Nøye på å aldri gjøre slikt? Du gjorde jo det i går. Anonymous poster hash: debb1...428
Jallow B Skrevet 6. desember 2013 #12 Skrevet 6. desember 2013 De tre kjolene her oppe er veldig fine på de med kraftige former og spesielt pæreform. Jeg er veldig fan av ting som markerer midjen selv, og med mørk tights under, skjønner jeg ikke helt hvorfor de ikke skulle passe ei jente under 18?? Og så; aldri, aldri kommenter kroppen hennes negativt. ALDRI. Aldri si "den type kjoler passer ikke din kroppsform". Aldri. Det er det IKKE opp til deg, eller andre, å bestemme, men henne selv. Om HUN føler seg vel i det hun har på seg, så er faktisk det det viktigste, ikke om du eller andre synes at "det passer kroppen hennes" eller ei.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #13 Skrevet 6. desember 2013 Gjennomsiktig og kjempe kort får ingen av dere gå i hadde jeg sagt...punktum Anonymous poster hash: a2d50...183
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #14 Skrevet 6. desember 2013 Er selvsagt ikke jeg som bestemmer hva hun skal føle seg vel i! Hun ser en kjole på en modell som er i str.xs, kjolen vil selvsagt se annerledes ut på henne. Hun er en jente med former. Snakket rolig med henne etterpå, og var faktisk enig med meg. Når hun ikke er komfortabel med korte kjoler eller å vise frem magen, så er det ikke lurt å kjøpe en slik kjole heller. Vil ikke hun skal gå og dra i kjolen hele kvelden. Og jo; hun ha nok et ganske dårlig selvbilde. Ikke p.g.a. ting jeg sier, men sliter jo å finne klær som sitter pent. Bestemoren min påpekte hele oppveksten vekten til søsteren min. Hugser hvor vondt det var for henne, så er nøye på aldri gjøre slikt. Vi fant iløpet av kvelden en kjempe fin kjole slik at det er sagt. Så nå gleder hun seg til å pynte seg HI Anonymous poster hash: fe738...6d3 Nøye på å aldri gjøre slikt? Du gjorde jo det i går. Anonymous poster hash: debb1...428 Dessuten. Den holdningen din, du tror kanskje du skjuler den lett for henne, men tro meg, det gjør du ikke. Du sitter der å tenker ting som "den ikke ville se så fin ut på henne", ja du tenker det, og at du tenker det, gjør at du, enda du vil det eller ikke, viser henne med holdning og kroppsspråk at kroppen hennes ikke ser bra ut. Det at du ikke kommenterer vekta hennes, betyr ikke at du ikke viser henne hva du mener om saken. Anonymous poster hash: debb1...428
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #15 Skrevet 6. desember 2013 Jeg synes HI tar ansvar ved ikke å ignorere den rosa elefanten! Det handler om å bry seg! Det er jo bedre at jenta går i noe hun er FIN i!? Anonymous poster hash: bc86d...5e8
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #16 Skrevet 6. desember 2013 Jeg synes HI tar ansvar ved ikke å ignorere den rosa elefanten! Det handler om å bry seg! Det er jo bedre at jenta går i noe hun er FIN i!? Anonymous poster hash: bc86d...5e8 Her er jeg helt enig! Man gjør ikke en tenåring en tjeneste ved å la henne gå i klær som ikke kler henne. Anonymous poster hash: ad9f0...e1d
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #17 Skrevet 6. desember 2013 Jeg synes HI tar ansvar ved ikke å ignorere den rosa elefanten! Det handler om å bry seg! Det er jo bedre at jenta går i noe hun er FIN i!? Anonymous poster hash: bc86d...5e8 Er det rart unge jenter har komplekser? Om mor skal ha fritt frem for å informere henne om at hun ikke kler div klær, og tenke slik HI gjør. Mennesker som tenker slik, har en holdning til det også, enda de ikke er beviste ved det selv. Men hei, det er jo ikke HI eller dere andre det går utover, er jo ikke deres selvfølelse som nok en gang får et slag, så hvilke rolle spiller det vel dere? Anonymous poster hash: debb1...428
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #18 Skrevet 6. desember 2013 Jeg synes HI tar ansvar ved ikke å ignorere den rosa elefanten! Det handler om å bry seg! Det er jo bedre at jenta går i noe hun er FIN i!? Anonymous poster hash: bc86d...5e8 Her er jeg helt enig! Man gjør ikke en tenåring en tjeneste ved å la henne gå i klær som ikke kler henne. Anonymous poster hash: ad9f0...e1d Det finnes bedre måter å håndtere det på, enn å påpeke at jenta ikke kan gå med de klærne. Man gjør vondt verre med å si slikt HI har gjort. Anonymous poster hash: debb1...428
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #19 Skrevet 6. desember 2013 Jeg synes HI tar ansvar ved ikke å ignorere den rosa elefanten!Det handler om å bry seg! Det er jo bedre at jenta går i noe hun er FIN i!?Anonymous poster hash: bc86d...5e8 Her er jeg helt enig! Man gjør ikke en tenåring en tjeneste ved å la henne gå i klær som ikke kler henne.Anonymous poster hash: ad9f0...e1d Det finnes bedre måter å håndtere det på, enn å påpeke at jenta ikke kan gå med de klærne. Man gjør vondt verre med å si slikt HI har gjort. Anonymous poster hash: debb1...428 Nei, man gjør vondt verre ved å innbille jenta at hun ikke er lubben, i stedet for å kalle en spade en spade og gi jenta en sjanse til å lære seg å leve med det og elske seg selv uansett, eller gjøre justeringer i kosthold og aktivitetsnivå slik at hun lærer å holde vekta i sjakk. Å si "nei du er så fin at", lærer bare jenta å overse "problemet" og fører til en ung voksen som ikke kan kontrollere vekta eller forstår kosthold og ernæring. Man skal ikke være slem eller ufølsom, men å veilede med kjærlighet er faktisk en foreldreoppgave. Man gjør barn en bjørnetjeneste ved å ignorere sannheten. Jeg var lubben selv, og alle rundt meg fortalte meg at neida jeg var så fin at. Det hjalp meg IKKE i lengden. Anonymous poster hash: bc86d...5e8
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #20 Skrevet 6. desember 2013 Jeg synes HI tar ansvar ved ikke å ignorere den rosa elefanten!Det handler om å bry seg! Det er jo bedre at jenta går i noe hun er FIN i!?Anonymous poster hash: bc86d...5e8 Her er jeg helt enig! Man gjør ikke en tenåring en tjeneste ved å la henne gå i klær som ikke kler henne.Anonymous poster hash: ad9f0...e1d Det finnes bedre måter å håndtere det på, enn å påpeke at jenta ikke kan gå med de klærne. Man gjør vondt verre med å si slikt HI har gjort. Anonymous poster hash: debb1...428 Nei, man gjør vondt verre ved å innbille jenta at hun ikke er lubben, i stedet for å kalle en spade en spade og gi jenta en sjanse til å lære seg å leve med det og elske seg selv uansett, eller gjøre justeringer i kosthold og aktivitetsnivå slik at hun lærer å holde vekta i sjakk. Å si "nei du er så fin at", lærer bare jenta å overse "problemet" og fører til en ung voksen som ikke kan kontrollere vekta eller forstår kosthold og ernæring. Man skal ikke være slem eller ufølsom, men å veilede med kjærlighet er faktisk en foreldreoppgave. Man gjør barn en bjørnetjeneste ved å ignorere sannheten. Jeg var lubben selv, og alle rundt meg fortalte meg at neida jeg var så fin at. Det hjalp meg IKKE i lengden. Anonymous poster hash: bc86d...5e8 Hvor sier jeg at HI skal la jenta tro hun ikke er lubben??? Det jeg sier er at det faktisk finnes en rett måte å si det på, og HI (og min mor) sin måte å si det på. Anonymous poster hash: debb1...428
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #21 Skrevet 6. desember 2013 Jeg synes HI tar ansvar ved ikke å ignorere den rosa elefanten!Det handler om å bry seg! Det er jo bedre at jenta går i noe hun er FIN i!?Anonymous poster hash: bc86d...5e8 Her er jeg helt enig! Man gjør ikke en tenåring en tjeneste ved å la henne gå i klær som ikke kler henne.Anonymous poster hash: ad9f0...e1d Det finnes bedre måter å håndtere det på, enn å påpeke at jenta ikke kan gå med de klærne. Man gjør vondt verre med å si slikt HI har gjort. Anonymous poster hash: debb1...428 Nei, man gjør vondt verre ved å innbille jenta at hun ikke er lubben, i stedet for å kalle en spade en spade og gi jenta en sjanse til å lære seg å leve med det og elske seg selv uansett, eller gjøre justeringer i kosthold og aktivitetsnivå slik at hun lærer å holde vekta i sjakk. Å si "nei du er så fin at", lærer bare jenta å overse "problemet" og fører til en ung voksen som ikke kan kontrollere vekta eller forstår kosthold og ernæring. Man skal ikke være slem eller ufølsom, men å veilede med kjærlighet er faktisk en foreldreoppgave. Man gjør barn en bjørnetjeneste ved å ignorere sannheten. Jeg var lubben selv, og alle rundt meg fortalte meg at neida jeg var så fin at. Det hjalp meg IKKE i lengden. Anonymous poster hash: bc86d...5e8 Hvor sier jeg at HI skal la jenta tro hun ikke er lubben??? Det jeg sier er at det faktisk finnes en rett måte å si det på, og HI (og min mor) sin måte å si det på. Anonymous poster hash: debb1...428 "la jenta tro hun ikke er lubben"... Grøsser... For en setning. Det jeg mener er: Det finnes en rett måte å fortelle noen om kroppsfasongen, også finnes det HI sin måte. Anonymous poster hash: debb1...428
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #22 Skrevet 6. desember 2013 Er det virkelig bedre at alle andre tenker det, snakker om det enn at mor er ærlig med sitt barn om at hun nok ville kledd en annen kjole bedre ? Syns innimellom at man ser ungjenter med så utrolig feil klær for kroppen sin... Da har jeg tenkt... Oi da, hvor var moren til jenta da hun kledde på seg i morges. Syns faktisk det må være tusen ganger bedre enn å oppleve at folk snur seg og ler av meg fordi halve rumpa stikker ut og magen henger over buksa osv... Anonymous poster hash: b6775...512
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #23 Skrevet 6. desember 2013 Jeg synes HI tar ansvar ved ikke å ignorere den rosa elefanten!Det handler om å bry seg! Det er jo bedre at jenta går i noe hun er FIN i!?Anonymous poster hash: bc86d...5e8 Her er jeg helt enig! Man gjør ikke en tenåring en tjeneste ved å la henne gå i klær som ikke kler henne.Anonymous poster hash: ad9f0...e1d Det finnes bedre måter å håndtere det på, enn å påpeke at jenta ikke kan gå med de klærne. Man gjør vondt verre med å si slikt HI har gjort. Anonymous poster hash: debb1...428 Nei, man gjør vondt verre ved å innbille jenta at hun ikke er lubben, i stedet for å kalle en spade en spade og gi jenta en sjanse til å lære seg å leve med det og elske seg selv uansett, eller gjøre justeringer i kosthold og aktivitetsnivå slik at hun lærer å holde vekta i sjakk. Å si "nei du er så fin at", lærer bare jenta å overse "problemet" og fører til en ung voksen som ikke kan kontrollere vekta eller forstår kosthold og ernæring.Man skal ikke være slem eller ufølsom, men å veilede med kjærlighet er faktisk en foreldreoppgave. Man gjør barn en bjørnetjeneste ved å ignorere sannheten.Jeg var lubben selv, og alle rundt meg fortalte meg at neida jeg var så fin at. Det hjalp meg IKKE i lengden.Anonymous poster hash: bc86d...5e8 Hvor sier jeg at HI skal la jenta tro hun ikke er lubben??? Det jeg sier er at det faktisk finnes en rett måte å si det på, og HI (og min mor) sin måte å si det på.Anonymous poster hash: debb1...428 "la jenta tro hun ikke er lubben"... Grøsser... For en setning.Det jeg mener er: Det finnes en rett måte å fortelle noen om kroppsfasongen, også finnes det HI sin måte. Anonymous poster hash: debb1...428 Men hva er det HI har sagt som er så ille? Anonymous poster hash: bc86d...5e8
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 6. desember 2013 #24 Skrevet 6. desember 2013 De tre kjolene her oppe er veldig fine på de med kraftige former og spesielt pæreform. Jeg er veldig fan av ting som markerer midjen selv, og med mørk tights under, skjønner jeg ikke helt hvorfor de ikke skulle passe ei jente under 18?? Og så; aldri, aldri kommenter kroppen hennes negativt. ALDRI. Aldri si "den type kjoler passer ikke din kroppsform". Aldri. Det er det IKKE opp til deg, eller andre, å bestemme, men henne selv. Om HUN føler seg vel i det hun har på seg, så er faktisk det det viktigste, ikke om du eller andre synes at "det passer kroppen hennes" eller ei. AMEN TO THAT!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #25 Skrevet 6. desember 2013 Jeg synes HI tar ansvar ved ikke å ignorere den rosa elefanten!Det handler om å bry seg! Det er jo bedre at jenta går i noe hun er FIN i!?Anonymous poster hash: bc86d...5e8 Her er jeg helt enig! Man gjør ikke en tenåring en tjeneste ved å la henne gå i klær som ikke kler henne.Anonymous poster hash: ad9f0...e1d Det finnes bedre måter å håndtere det på, enn å påpeke at jenta ikke kan gå med de klærne. Man gjør vondt verre med å si slikt HI har gjort. Anonymous poster hash: debb1...428 Nei, man gjør vondt verre ved å innbille jenta at hun ikke er lubben, i stedet for å kalle en spade en spade og gi jenta en sjanse til å lære seg å leve med det og elske seg selv uansett, eller gjøre justeringer i kosthold og aktivitetsnivå slik at hun lærer å holde vekta i sjakk. Å si "nei du er så fin at", lærer bare jenta å overse "problemet" og fører til en ung voksen som ikke kan kontrollere vekta eller forstår kosthold og ernæring.Man skal ikke være slem eller ufølsom, men å veilede med kjærlighet er faktisk en foreldreoppgave. Man gjør barn en bjørnetjeneste ved å ignorere sannheten.Jeg var lubben selv, og alle rundt meg fortalte meg at neida jeg var så fin at. Det hjalp meg IKKE i lengden.Anonymous poster hash: bc86d...5e8 Hvor sier jeg at HI skal la jenta tro hun ikke er lubben??? Det jeg sier er at det faktisk finnes en rett måte å si det på, og HI (og min mor) sin måte å si det på.Anonymous poster hash: debb1...428 "la jenta tro hun ikke er lubben"... Grøsser... For en setning.Det jeg mener er: Det finnes en rett måte å fortelle noen om kroppsfasongen, også finnes det HI sin måte. Anonymous poster hash: debb1...428 Men hva er det HI har sagt som er så ille? Anonymous poster hash: bc86d...5e8 Det er kombinasjonen av det hun sier og det hun tenker, som setter meg i steil. For jeg har vært datter til lignende mamma selv, og enda hun mente hun ALDRI maste om vekt, så gjorde hun det, ubevist, og ut i fra det HI sier her, så kan det garanteres at hun gjør det også. Det ligger i "normal" menneskelig adferd. Hun vet hvor sårt søsteren hennes tok det når vekta var et tema, likevel lar hun det bli det for sin datter også. Hva er så vanskelig med å bare si "ja, men se hva jeg fant" og vise noen alternativer.. Ut ifra det HI deler her, så virker det på meg som om hun setter en klar forskjell på de to jentene, og der merkes VELDIG godt for den som "ikke har riktig form". Anonymous poster hash: debb1...428
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå