Gå til innhold

Hva gjør jeg nå??!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja da har jeg blitt gravid igjen.. Vet ikke hva jeg skal føle..

For ca 2,5 år siden ble jeg også gravid, med da samme mann som nå. Han sa klart at han ikke ville ha eller stille opp dersom jeg beholdt barnet og jeg føler han presset meg til å ta en abort.. Jeg slet ganske etterpå og følte han støttet meg første dagene så var alt glemt. Nå er jeg gravid igjen, snart 6 uker og jeg vet ikke hva jeg skal si til han eller hva jeg skal gjøre. Har hatt endel vondt og to ganger siste to dager hatt litt rosa utflod så tenker kanskje en SA er på vei? Men uansett er jeg så rådvill for jeg har hatt det vanskelig etter forrige abort ogvet ikke om jeg kan takle en ny.. Alle råd mottas med stort TAKK

Anonymous poster hash: 15338...352

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du hørt om kondom???

BRUK det neste gang!!

Anonymous poster hash: 38797...cb0
Skrevet

Spm 1: Hvorfor er du sammen med en som presset deg til en abort for 2,5 år siden?

Spm 2: Hvordan har du klart å bli uplanlagt gravid for 2 gang?

Spm 3: Se spm 1. 

Kanskje ikke det du bil høre, men jeg bare lurer. 

Anonymous poster hash: 79afa...be3
Skrevet

Jeg må bare spørre hvorfor har du sex med mannen igjen når han sist sa klart fra at barnet ville han ikke ha og du føler han tvang deg til abort?

Syntes du skal vente med å fortelle han, først skal du alene bestemme deg om du ønsker dette barnet eller ikke.

Bestemmer du deg for å ikke beholde er det liten grunn til å fortelle han og da slipper du den vanskelige samtalen.

Vil du beholde, forteller du han når du har bestemt deg så sier du klart fra til han, jeg vet jeg ikke kan tvinge deg til å stille opp for barnet det må du bestemme selv men jeg har bestemt meg for å beholde.

Slik at han skjønner at det ikke er en diskusjon om du skal beholde, men om han vil ta del i barnet liv.

Anonymous poster hash: 1393a...5df
Skrevet

du virker ikke som godt voksen når du TO ganger bli ufrivellig gravid,å faktisk lar deg presse til abort.

Du virker som en usikker 16 åring som ikke tør å si dine egne meninger!

Skrevet

kjapp til å fjerne innlegget hvor du glemte anonymknappen ;) Er du 30 år Lena?

Skrevet

Jeg går på p-piller, men har også gått på penicilin.. Jeg er godt voksen og skjønner prevensjon!! Jeg er fortvilet og åpner meg så jeg kan få råd og støttende ord ikke nedlatende mel for at en skal føle seg verre!

Vi bodde sammen da, flyttet fra hverandre for 6 mnd siden og fant tilbake til hverandre for 3 mnd siden. Vi bor fortsatt hver for oss!

Jeg er nå mer redd for at det er en SA siden jeg har hatt endel mens smerter (skal ringe legen i morgen)

Jeg venter nok med å si det, men er redd jeg ikke klarer en abort

Skrevet

Ja jeg vil jo helst være anonym i dette, men det skjønner sikkert de fleste. Jeg er over 30, er en god stund siden jeg registrerte meg :)

Skrevet

Det jo ikke farlig om det er en SA om du likevel hadde tenkt å ta abort.

Da slipper du å ta abort da.

Skrevet

Om det er en SA eller ikke er det vel dessverre ingen her som kan svare deg på.

Jeg ville egentlig bare skrive at nå er det på tide å finne ut hva DU vil. Hvis sv.skapet går bra, vil DU da ha barnet?

Ikke la den mannen bestemme over deg en gang til hvertfall.

Ender du opp alene med et barn så greier du det helt fint! :)

Anonymous poster hash: de6b6...c2d
Skrevet

kjapp til å fjerne innlegget hvor du glemte anonymknappen ;) Er du 30 år Lena?

Hvorfor så slem? Hvorfor må alle påpeke småtteri for og trykke folk ned på disse forumene?

Skrevet

Jeg sier jo at jeg IKKE klarer en ny abort så en SA er faktisk noe jeg bekymrer meg over!! Jeg har verdens fineste jente på 9 år så jeg klarer nok dette også

Skrevet

Jeg må si jeg blir ganske overrasket over at noen velger å slenge med leppa og trykke ned en person som åpner seg og gjør seg så sårbar ovenfor andre! Tenkte alle her inne var her for å få/gi råd og støtte uansett, ikke for å få frem negative reaksjoner i andre..

Skrevet (endret)

Eg tenker at i et forhold skal en ikkje vere redd for å seie noko slikt, det kan enten vere ein fantastisk glede ein deler i lag eller det kan vere eit vanskelig valg som en må støtte kvarandre gjennom. Å ikkje skulle fortelle det om du tek abort, vil i praksis sei at du må skjule ei sorg for den personen som skal vere den viktigaste for deg..

Eg skulle ønske eg kunne gi deg løysinga men det er diverre berre du som kan ta valet. Men det er også du som må leve med valet ditt, så husk på at dine følelsar er viktigast her! Kanskje du kan ringe Amathea? Dei er flinke til å lytte og kanskje dei har råd som hjelper deg til å ta det valet som er rett for deg.

Sidan du no er saman med mannen igjen reknar eg med der er sterke følelsar der. Så å be deg forlate han er ikkje så enkelt som en skulle ønske. Og kanskje det ikkje er det du ønskjer. Ta deg tid til å tenke etter, kva seier hjertet og magefølelsen? Om du angrar på forrige abort vil det ikkje automatisk seie du angrar på ein evt ny abort. Men ikkje gjer det av frykt for kva andre tenker, seier, meiner etc. Prøv å finn ut kva som er rett for deg, så kan du snakke med mannen før dere evt. tek ein bestemmelse ilag om det er aktuelt. Uansett kva du vel så husk du fortenar støtte og kjærleik frå dei rundt deg og spesielt mannen i ditt liv!

Stor og god klem frå meg

Endret av Nebbdyret
Gjest MammaTilViktor🍒
Skrevet

Hmmm.. Jeg skjønner ikke helt dilemmaet jeg..

1: Du ønsker barnet, da beholder du!!

2: Du er redd for SA, krysser fingre og tær for at det ikke er det..

Men, hva har egentlig forhistorien, med dette å gjøre, hvis du allerede har bestemt deg for å beholde?? Enten så velger barnefar å stille opp, hvis ikke, så er det vel over og ut da....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...