Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #1 Skrevet 5. desember 2013 Jeg var gravid med trillinger, og hver gang noen fikk vite det så kom spørsmålet om "det var naturlig?" Jeg synes faktisk det er ganske frekt å få slike spørsmål fra kolleger og bekjente, og jeg lurer på om mennesker har problemer med å forstå slike enkle grenser? Hva synes dere? Er det ikke litt drøyt å buse ut med spørsmål om prøverør i sosiale settinger? Anonymous poster hash: a2e73...fbd
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #2 Skrevet 5. desember 2013 Jeg er svært lite fintfølende og hadde ikke tatt en slikt spørsmål ille opp. Heller at fok spør meg direkte enn å skvaldre rundt på bygda. Er jo bare å svare nei når de spør og så er saken oppklart Anonymous poster hash: d0824...558
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #3 Skrevet 5. desember 2013 Kjente min første reaksjon var at jeg ble litt fornærmet på prøverør sine vegne siden du tar et slikt spørsmål som noe frekt? Akkurat som om det å måtte ha prøverør/ha blitt gravid med prøverør var noe negativt. Noe det selvsagt ikke er, hvert prøverør som fungerer er et lite mirakel, akkurat som en vanlig befruktelse er Men det er jo på samme tid et litt intimt spørsmål, så jeg kan skjønne at du reagerer. Det er jo et veldig personlig spørsmål. Mange grunner til prøverer er jo høyst personlige så spørsmålet kan jo lede opp til oppfølgingspørsmål som ER personlige, noe alle "hva var galt". En har jo gjerne ikke så lyst til å begynne å fortelle om div grunner til at det ikke gikk siden problemet gjerne ligger "der nede". Er jo ikke så rart at noen tror det er ivf. Trillingfødsler på naturlig vis er jo uvanlige. Uvanlige blandt ivf og. I Norge har en ikke lov til å sette inn mer enn to befruktede egg på det meste tror jeg. Anonymous poster hash: c5c86...fa8
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #4 Skrevet 5. desember 2013 Ja jeg syns det er drøyt! Akkurat som at jeg ikke spør folk om hvilken stilling de hadde sex i da de ble gravide. For det er i samme gata, mener jeg! Anonymous poster hash: ab913...a21
C&M&H Skrevet 5. desember 2013 #5 Skrevet 5. desember 2013 Jeg hadde ikke spurt en bekjent om det direkte nei - det er ikke min "bissniss" hvordan de lager barna sine. (Hadde dog vært nyskjerrig og kanskje "fiska" litt...) En nærmere venn hadde jeg nok spurt - men da regner jeg med at de hadde fortalt meg om hele prosessen uansett.... Så ja, enig om at det er litt frekt. Litt på linje med "var del planlagt?"
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #6 Skrevet 5. desember 2013 Da naturlige trillinger er VELDIG sjeldent, så er det kanskje bare naturlig å gå ut i fra at det er prøpverørsbarn - jeg kunne fint funnet på å spørre. Og jeg hadde Ikke ment å være frekk, men fordi jeg er nysgjerrig og synes babyer/svangerskap/fødsel er det mest spennende i verden. Anonymous poster hash: 7b4bc...d39
Krumelur Skrevet 5. desember 2013 #7 Skrevet 5. desember 2013 Folk blir vel bare overrasket og snakker før de tenker. Det er jo et lite mirakel når det skjer naturlig:-)
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #8 Skrevet 5. desember 2013 Er bare gravid med en babis men fikk spørsmål "var det planlagt?" Flere ganger... Synes ikke det var så hyggelig heller, er forlovet, vært sammen 3 år eier hus og bil sammen og har en hund sammen.. Sikkert litt fintfølende men synes det var frekt spørsmål, så jeg skjønner absolutt hva du mener... Anonymous poster hash: cbab1...315
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #9 Skrevet 5. desember 2013 Ja jeg syns det er drøyt! Akkurat som at jeg ikke spør folk om hvilken stilling de hadde sex i da de ble gravide. For det er i samme gata, mener jeg! Anonymous poster hash: ab913...a21 Eh, nei. Det er et litt intimt spm, men absolutt ikke sammenlignbart med sexstillinger. Er vel mer sammenlignbart med jomfrufødsel som er en bedre sammenligning ved prøverør. Prøverør er vel den eneste måten en får barn på UTEN sexstillinger. Anonymous poster hash: c5c86...fa8
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #10 Skrevet 5. desember 2013 Folk blir vel bare overrasket og snakker før de tenker. Det er jo et lite mirakel når det skjer naturlig:-) Tre små babyer på en gang er et lite mirakel uansett hvordan de er unnfanget. Men joda, skjønner at mange lurer på om det er IVF når det er trillinger. Det er likevel et spørsmål man kan droppe om ikke foreldrene selv velger å si det, synes jeg. Anonymous poster hash: ccb20...74c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå