Gå til innhold

Ang bladene til Jehovas vitner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor ta imot når det bare går i bosset?

Jeg vil heller treffe mennesker som takker nei når jeg tilbyr bladene,enn å gi til noen som bare går inn og kaster de..Det er bedre om dere sier nei. For oss er disse bladene verdifulle og vi ønsker å finne mennesker som faktisk ønsker å lese i de :)

Så si nei neste gang,det er mye bedre og vi blir ikke sure for at folk ikke vil ha de :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de gangene jeg har prøvd å takke pent nei har de ikke gitt seg. Ville at jeg hvertfall skulle ta brosjyren uansett, selv om jeg forteller at jeg ikke er interessert.

Anonymous poster hash: f2d5e...f6d

Skrevet

Siden du tydeligvis er et vitne, håper du kan svare meg på en ting.

I dag fikk jeg tlf fra jehovas vitner. Hun sa de sto på døren min og kjente at døren var låst.

Jeg ble rasende!

Spurte hvor hun hadde funnet mitt nummer , på nettet sa hun.

Så sier hun : du bryr deg vel om din medmennesker slik at vi kan avtale et møte.

Jeg syntes dette var langt over streken til hva en kan tillate seg.

Er dette vanlig praksis?

Håper på svar

Anonymous poster hash: cfa09...6f1

Skrevet

Noen fra jehovas her som kan svare ?

Skrevet

Masekopp!

Anonymous poster hash: 83817...00f
Skrevet

Nordmenn er stort sett redd for å tråkke på tær og tar heller høflig i mot enn å risikere å såre andre..

Har jeg inntrykk av hvertfall :)

Skrevet

jeg har opplevd flere ganger å ikke bli respektert når jeg sier nei, så det gjelder nok ikke alle.

Anonymous poster hash: f2d5e...f6d

Skrevet

Ja,og det er veldig dumt - fordi vi blir ikke såret om folk ikke vil høre på oss..vi respekterer det,på lik linje vi vil at folk skal respektere oss :)

Og som sagt så er bladene våre verdifulle(for oss) og det er bedre å si nei enn å kaste de i bosset :(

Jeg vet ikke om du er utenlandsk eller whatever, men boss er bergensk. Ellers i Norge prater vi norsk og sier "søppel". Bergen er en sær plass med et sært språk. Sære mennesker også, ikke minst.

Anonymous poster hash: cd1c8...ad3

Skrevet

Ja,og det er veldig dumt - fordi vi blir ikke såret om folk ikke vil høre på oss..vi respekterer det,på lik linje vi vil at folk skal respektere oss :)

Og som sagt så er bladene våre verdifulle(for oss) og det er bedre å si nei enn å kaste de i bosset :(

Jeg har sakt at dei kan dra seg til Helvete med den dritten. Korfor komme på døra og trøkke kristendommen inn på meg. Men dei kjem kvart år og jeg like forbanna kvar gong. Så det hefte skal jeg ta imot neste gang og att på skal jeg sette fyr på det menst dei ser det. Nei er eit nei som den sekta ikkje fårstår.

Anonymous poster hash: bf59e...14f

Skrevet

Har opplevd å takke nei for så å finne bladet på trappa eller i postkassa. Ikke alle som er like opphengt i dette bladet som deg blant dine egne. Så kanskje det er noe å ta opp med menigheten? Jeg har ikke behov for bladet, og her havner det dessverre rett i gjennvinningen.

Anonymous poster hash: e0741...11f

Skrevet

Jeg vet ikke om du er utenlandsk eller whatever, men boss er bergensk. Ellers i Norge prater vi norsk og sier "søppel". Bergen er en sær plass med et sært språk. Sære mennesker også, ikke minst.

Jeg bor langt fra Bergen og sier boss.

Sådesså, din surpomp.

Skrevet

Jeg har sakt at dei kan dra seg til Helvete med den dritten. Korfor komme på døra og trøkke kristendommen inn på meg. Men dei kjem kvart år og jeg like forbanna kvar gong. Så det hefte skal jeg ta imot neste gang og att på skal jeg sette fyr på det menst dei ser det. Nei er eit nei som den sekta ikkje fårstår.

Anonymous poster hash: bf59e...14f

Atte hæh???

Så sinna og så umulig å forstå :( må være trist.

Anonymous poster hash: efadc...310

Skrevet

Sådesså, din surpomp.

Hyggelig å se deg tilbake i ny drakt. :)

Anonymous poster hash: 803bc...d0d

Skrevet

Sådesså, din surpomp.

Sikkert hyggelig å se deg og :)

Skrevet

Hun som ringte meg + kjente på døren skal rapporteres. Sånn oppførsel finner jeg meg ikke i. Har navnet hennes. Makan til frekk oppførsel!

Skrevet

Sådesså, din surpomp.

Sikkert hyggelig å se deg og :)

Hehe, i min anonyme drakt. :) Var ikke ironisk altså, mente det jeg skrev. :)

Skrevet

Snakket først litt med dem (det var jo de som oppsøkte meg), og senere la de et blad utenfor døra med dato for neste møte.

Jeg gikk ikke på møtet, og tror ikke vi har hørt fra dem på lenge nå... De har nok gitt oss opp som særlig uforbederlige mennesker.

Mener at bladene ikke er så verst, men det står jo ikke i bladene at JV har en ørlite forandret bibel fra hva andre kristne har. JV bruker bare bibler og bøker som er gitt ut av Watchtower el. Vakttårnet.

Og hvis jeg går inn i diskusjon med dem, vil de bare slå opp på forhånd utvalgte bibelvers som støtter deres syn. De er vant med å forsvare synet sitt på treenigheten, Den Hellige Ånd, endetida, helbredelser, osv.

Deres endelige mål vil jo være å få meg med på møte, så de kan få flere medlemmer. Og jeg måtte da gi opp de vanlige biblene og bøkene til fordel for utgivelsene fra Vakttårnet.

Anonymous poster hash: d1f4f...845
Skrevet (endret)

Hmmm ... var det ikke en klok skjeggete tysker som sa noe fornuftig om religion og opium?

Har dere merket at hver gang det diskuteres religion, eller sekter som i dette tilfellet, går det meste over alle støvleskafter??? Ta dere en bolle (alternativt et glass cava!!) og god natt.

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Hmmm ... var det ikke en klok skjeggete tysker som sa noe fornuftig om religion og opium?

Har dere merket at hver gang det diskuteres religion, eller sekter som i dette tilfellet, går det meste over alle støvleskadter??? Ta dere en bolle (alternativt et glass cava!!) og god natt.

Jehovas Vitner er regnet som en ny religion, ikke en sekt.

Skrevet (endret)

Har dere merket at hver gang det diskuteres religion, eller sekter som i dette tilfellet, går det meste over alle støvleskadter??? Ta dere en bolle (alternativt et glass cava!!) og god natt.

http://snl.no/sekt%2Freligiøs_gruppe

Synes jeg var svært diplomatisk som brukte "sekt" om JV da jeg er ateist og betrakter religion som mytologi, overtro eller folklore. Jeg velger å finne svarene på livets spørsmål i menneskets fornuft og i vitenskapen ;)

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Og hvis jeg går inn i diskusjon med dem, vil de bare slå opp på forhånd utvalgte bibelvers som støtter deres syn. De er vant med å forsvare synet sitt på treenigheten, Den Hellige Ånd, endetida, helbredelser, osv.

Deres endelige mål vil jo være å få meg med på møte, så de kan få flere medlemmer. Og jeg måtte da gi opp de vanlige biblene og bøkene til fordel for utgivelsene fra Vakttårnet.

Hvis du slår opp i din bibel og jeg slår opp i min,så vil du se at det står det samme i begge :)

Nja.. begynnelsen på Johannes' evangelium er et kjent eksempel. Der står det i våre bibler at Jesus var Ordet fra langt tilbake før han ble født.

Det er også et par andre ulikheter, hva med å bruke Google?

Skrevet

Hvis du slår opp i din bibel og jeg slår opp i min,så vil du se at det står det samme i begge :)

Nja.. begynnelsen på Johannes' evangelium er et kjent eksempel. Der står det i våre bibler at Jesus var Ordet fra langt tilbake før han ble født.

Det er også et par andre ulikheter, hva med å bruke Google?

Det står forskjellig i alle bibler. Gå feks. på http://www.bibelen.no/ - "Valg av oversettelse:", klikk på 1930, skriv "åp 12,18" i søk. Bemerk vers 18. Trykk under "Valg av oversettelse:" til 1978. Bemerk at det ikke er snakk om språksforskjell, bibelen er faktisk forandret på.

Skrevet

http://snl.no/sekt%2Freligiøs_gruppe

Synes jeg var svært diplomatisk som brukte "sekt" om JV da jeg er ateist og betrakter religion som mytologi, overtro eller folklore. Jeg velger å finne svarene på livets spørsmål i menneskets fornuft og i vitenskapen ;)

Det er jeg også, uten at jeg snakker nedsettende om religioner eller livssyn av den grunn.

Skrevet

Problemet er jo at JV ikke bruker noen av de andre oversettelsene. De bruker bare sin egen oversettelse, som heter New World og er gitt ut på Watchtower.

http://en.wikipedia.org/wiki/Jehovah%27s_Witnesses

OG i denne oversettelsen er det flere signifikante forskjeller fra vanlige kristnes bibler.

Skrevet

Problemet er jo at JV ikke bruker noen av de andre oversettelsene. De bruker bare sin egen oversettelse, som heter New World og er gitt ut på Watchtower.

http://en.wikipedia.org/wiki/Jehovah%27s_Witnesses

OG i denne oversettelsen er det flere signifikante forskjeller fra vanlige kristnes bibler.

Problemet er at den vanlige bibelen også er forandret på (se over).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...