Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #1 Skrevet 5. desember 2013 Er veldig redd for å virke ufølsom, si noe som er støtende eller helt feil i situasjonen....Veit ikke hva jeg skal skrive. Dette er en som jeg ikke har hatt kontakt med på noen år, og er i 60 årene.... Kan noen være så snill å hjelpe...? Takker.. Anonymous poster hash: 5c80d...263
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #2 Skrevet 5. desember 2013 Vært borti situasjonen, og jeg sendte bilde av bebien og noe som "sender en stor klem" Anonymous poster hash: fd022...9b0
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #3 Skrevet 5. desember 2013 Hvorfor sende sms?? Kjempe upersonlig. Anonymous poster hash: c2d74...eff
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #4 Skrevet 5. desember 2013 Det spørs jo helt hva du skal formidle? Jeg sendte til en kamerat: "Tårene triller - jeg tenker på deg. Kommer gjerne på besøk en dag om du orker. En god klem til deg" Anonymous poster hash: f9874...a62
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #5 Skrevet 5. desember 2013 Hvorfor sende sms?? Kjempe upersonlig. Anonymous poster hash: c2d74...eff Tenk om alle han ikke hadde snakket med på noen år skulle ringe eller komme personlig? Anonymous poster hash: f9874...a62
sug lut Skrevet 5. desember 2013 #6 Skrevet 5. desember 2013 Hvorfor sende sms?? Kjempe upersonlig. Anonymous poster hash: c2d74...eff Tenk om alle han ikke hadde snakket med på noen år skulle ringe eller komme personlig? Anonymous poster hash: f9874...a62 Send papir.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #7 Skrevet 5. desember 2013 Det er nye tider nå. Sms er lov! Anonymous poster hash: b43b3...c25
sug lut Skrevet 5. desember 2013 #8 Skrevet 5. desember 2013 Det er nye tider nå. Sms er lov! Anonymous poster hash: b43b3...c25 Det er mye som er lov. Det fortsatt uverdig.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #9 Skrevet 5. desember 2013 Send papir. Enig med sug lut. Det er mye mer personlig og viser mer omtanke med noe som er håndskrevet. Når noen ligger for døden så er det greit å velge noe med litt mer substans enn en sms. Hva du sier, HI, er ikke så viktig som at du viser at du tenker på vedkommende og evt er glad i h*n. Si at du tenker på h*n og at selv om dere har hatt mindre kontakt siste årene så setter du pris på det dere har hatt sammen. Evt glad i deg, tenker på deg og dine. Skriv det som føles riktig for deg - det er det du og denne personen har delt som er viktig, bare du kan finne de riktige ordene i en slik stund. Anonymous poster hash: 45c7f...ce8
Gjest Julia1984 Skrevet 5. desember 2013 #10 Skrevet 5. desember 2013 Hvorfor sende sms?? Kjempe upersonlig. Anonymous poster hash: c2d74...eff Tenk om alle han ikke hadde snakket med på noen år skulle ringe eller komme personlig? Anonymous poster hash: f9874...a62 Hvor sannsynlig tror du at akkurat det skjer....? Jeg ville oppsøkt vedkommende! Alt for mange mennesker som unnviker mennesker i sorg, krise etc. Vær medmenneske!!!
magica fra tryll Skrevet 5. desember 2013 #11 Skrevet 5. desember 2013 Hvorfor vil du sende sms? Kan du ikke besøke han?
Fruen i huset Skrevet 5. desember 2013 #12 Skrevet 5. desember 2013 Sms er fint det da, enkelt for vedkommende å svare om han/hun ønsker det. Papir er litt gammeldags... Ikke lett å vite hva man skal skrive.. Jeg ville vel skrevet noe med "tenker på deg", "varme tanker", osv
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #13 Skrevet 5. desember 2013 Dere som oppfordrer til besøk eller en telefon, har dere vært i situasjonen? Se ann personen sier jeg. Hvis det er en person med få venner eller liten familie så kanskje en telefon eller et besøk blir satt pris på. Hvis vedkommende allerede har mange personer rundt seg så skriv ett brev eller send en sms. Det blir litt påtatt når man plutselig må besøke en person fordi man har hørt at vedkommende er døende. Tror dere følelsen av å få besøk da er god? Ikke alle vil bruke den siste tiden sin på kondolanse-besøk før man er død, fordi det er det det er. Jeg tror man glemmer å tenke på den døende, når man plutselig dukker opp etter mange år, da gjør man det for sin egen del. Det er kanskje en grunn til at dere ikke har møttest de siste årene? Hvorfor dro du ikke på besøk før du hørte at personen skulle dø? Det er ikke meningen å være krass eller frekk, men jeg har nettopp vært oppi situasjonen, og det var en del folk som bare burde holdt seg borte,.. (Eller som kunne skrevet en sms eller et brev i stedet) Anonymous poster hash: f7315...215
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #14 Skrevet 5. desember 2013 Dere som oppfordrer til besøk eller en telefon, har dere vært i situasjonen? Se ann personen sier jeg. Hvis det er en person med få venner eller liten familie så kanskje en telefon eller et besøk blir satt pris på. Hvis vedkommende allerede har mange personer rundt seg så skriv ett brev eller send en sms. Det blir litt påtatt når man plutselig må besøke en person fordi man har hørt at vedkommende er døende. Tror dere følelsen av å få besøk da er god? Ikke alle vil bruke den siste tiden sin på kondolanse-besøk før man er død, fordi det er det det er. Jeg tror man glemmer å tenke på den døende, når man plutselig dukker opp etter mange år, da gjør man det for sin egen del. Det er kanskje en grunn til at dere ikke har møttest de siste årene? Hvorfor dro du ikke på besøk før du hørte at personen skulle dø? Det er ikke meningen å være krass eller frekk, men jeg har nettopp vært oppi situasjonen, og det var en del folk som bare burde holdt seg borte,.. (Eller som kunne skrevet en sms eller et brev i stedet) Anonymous poster hash: f7315...215 Var det jeg også tenkte.. Vet iallfall at min kamerat omtrent ikke verken orket å snakke i tlf, iallfall ikke ta imot besøk. Men alle sms'ene han fikk var noe han i følge familien satte utrolig stor pris på. Og blomstene og kortene han fikk. Er det en person som er god på sms ville jeg sendt sms - hadde det vært en som min far som omtrent ikke aner hvordan han åpner en sms så ville jeg sendt kort (Evt med blomst). Anonymous poster hash: f9874...a62
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #15 Skrevet 5. desember 2013 Jeg mista bestevenninna mi i fjor, og eneste måten jeg kunne få fortalt henne hvor mye jeg setter pris på henne og hvor høyt jeg elsket henne var på sms for når hun lå på sitt siste så ville hun ikke at vi andre skulle se henne slik.Da var eneste muligheten en sms.Jeg synes du skal sende en sms om du føler for det.Skriv det du måtte føle for og skrive ( det som faller naturlig inn i deres vennskap) Anonymous poster hash: 14088...0cb
Mrs Smith Skrevet 5. desember 2013 #16 Skrevet 5. desember 2013 Jeg ville sendt ett kort eller lite brev.
Venter endelig nr2 😍 Skrevet 5. desember 2013 #17 Skrevet 5. desember 2013 Ville sendt kort og en blomst jeg.
sug lut Skrevet 5. desember 2013 #18 Skrevet 5. desember 2013 Et kort er varig. Det vil de etterlatte også kunne ta vare på og finne trøst i - at noen tenkte på vedkommende nok til å skrive noe. En sms er flyktig og billig.
NormaJean Skrevet 6. desember 2013 #19 Skrevet 6. desember 2013 Send ett kort eller en blomst med noen fine ord.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #20 Skrevet 6. desember 2013 Send en sms. En sms er varig for meg i alle fall. Det viktigste er omtanken. Dere som disser sms gjør slik at terskelen for å ta kontakt blir høyere og det er veldig dumt at man skal prestere på så mange måter: kort, blomster etc. i stedet for å bare si det som det er. Sms kan fortelle akkurat like mye og godt som en blomsterhilsen med kort kan gjøre. Anonymous poster hash: 6701b...09c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå