Gå til innhold

Oldemor er død, hvordan forklare dette og om døden til ei på 2,5 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet liksom ikke hva jeg skal si? Er redd for at om jeg sier det som det er at hun blir redd at alle andre skal dø og bli borte. Og glorifiserer en det med himmel osv så føler jeg det blir helt feil, da dette er noe jeg ikke tror på.

Nesten så en får lyst å ikke si noe og håpe hun ikke merker at oldemor er borte... det kan jeg selvfølgelig ikke gjøre da men... Det er jo kjempetrist og jeg føler jeg ikke vil dra tristhet inn i hennes barnslige gode naive verden enda...

Anonymous poster hash: e9d8c...195
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si det som det er, men på en enkel måte. Jeg sier det som det er til barna. Men kan godt si at oldemor har det godt hvor hun er nå også.

Anonymous poster hash: dc670...06f

Skrevet

Jeg hadde ikke sagt noe. Hun er for liten til å forstå hva det betyr.

Min far døde når eldste var rundt den alderen og vi sa ingenting til han fordi han hadde ikke begrep om hva det betydde og han var heller ikke veldig nær min far.

Skrevet

Si det så rett fram og enkelt som mulig. De er ikke i stand til å forstå hva det vil si å dø på den alderen, men jeg ville ha sagt at hun er død og kommer ikke tilbake. Og at alle savner henne. Ikke si ting som at hun sovnet inn, det kan få barn til å bli redde for å sove :(

Anonymous poster hash: c8ce9...bf9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...