Gå til innhold

Kan man bruke antibac til å rengjøre sexleketøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymous poster hash: 666ce...b51
Skrevet

Bruk såpe og vann! Om du skal bruke antibac ville jeg skyldt godt etterpå i alle fall.

Anonymous poster hash: ca6a0...4e7

Skrevet

Bruk såpe og vann! Om du skal bruke antibac ville jeg skyldt godt etterpå i alle fall.

Hvorfor det?

Antibac skal dunste bort, og man kan faktisk bruke det på f.eks bestikk. Helt trygt.

Anonymous poster hash: 8707e...768

Skrevet

Hvorfor det?

Antibac skal dunste bort, og man kan faktisk bruke det på f.eks bestikk. Helt trygt.

Ja, jeg bruker antibac.. :) 

Anonymous poster hash: 97410...28e

Skrevet

Zalo og vann er best. Ville ikke hatt sånne kjemikalier inn i kjeden.

Anonymous poster hash: 6dc07...6ca
Skrevet

du kan kjøpe egen rens til sånt på kondomeriet, evnt bestille på nett da de har egen nettside.

Anonymous poster hash: a4334...f6e
Skrevet

Kjemikalier?? Det er BARE alkohol i antibac, som fordamper. Absolutt ingen kjemikalier og mye bedre (og renere) enn dildorens fra apotek/kondomeri og iallefall zalo (!!!).

Skrevet

Om man kan rense rompetermometer med det, så funker det vel med doldoen også ;) alkoholen fordamper..

Skrevet

Doldo faktisk...

Skrevet

Kjemikalier?? Det er BARE alkohol i antibac, som fordamper. Absolutt ingen kjemikalier og mye bedre (og renere) enn dildorens fra apotek/kondomeri og iallefall zalo (!!!).

Det er IKKE bare alkohol i antibac

Anonymous poster hash: 1d2dd...5c4

Skrevet

Det er IKKE bare alkohol i antibac

Anonymous poster hash: 1d2dd...5c4

Sitter med antibac-servietter nå.

774g/kg etanol og 40g/kg 2-propanol.

Så jo. Bare alkohol.

Skrevet

Antibac inneholder også Denatureringsmiddel, noe som brukes i rødsprit, white-sprite etc.

Dessuten, antibac er ikke 100% sterilt. Jo mer flaskene åpnes, jo mer luft kommer inn og dermed mer bakterier!

Anonymous poster hash: d6fb6...10d
Skrevet

Antibac inneholder også Denatureringsmiddel, noe som brukes i rødsprit, white-sprite etc.

Dessuten, antibac er ikke 100% sterilt. Jo mer flaskene åpnes, jo mer luft kommer inn og dermed mer bakterier!

Antibac-servietter inneholder kun alkohol, og er designet til å kunne brukes til bestikk etc :)

De er sterile.

Bakterier overlever ikke i sprit, forresten, så det kan du bare slå fra deg.

Skrevet

Jeg har hørt man kan bruke Antibac servietter. Men nå er det jo i utgangspunktet ikke nødvendig å rengjøre sånt så innmari nøye med mindre man bruker det i rompa da. Skjeden er jo ikke akkurat bakteriefri.
Holder å vaske med f.eks Zalo.

Skrevet

Antibac-servietter inneholder kun alkohol, og er designet til å kunne brukes til bestikk etc :)

De er sterile.

Dessverre stemmer ikke dette. Innholdet er etanolbasert og inneholder 85% alkohol, MEN, etanol inneholder Denaturingsmiddal, det er derfor etanol ikke er anbefalt.

Denaturert etylalkohol, etanol (C2H5OH).

Lær deg mer om kjemikalier, så skal du få deg en oppvekker tror jeg.

Skrevet

De er sterile.

Dessverre stemmer ikke dette. Innholdet er etanolbasert og inneholder 85% alkohol, MEN, etanol inneholder Denaturingsmiddal, det er derfor etanol ikke er anbefalt.

Denaturert etylalkohol, etanol (C2H5OH).

Lær deg mer om kjemikalier, så skal du få deg en oppvekker tror jeg.

Kan godt om kjemikalier jeg, men faktum er at antibac ikke inneholder dette. Se bare på hva det står "Ulovlig å fortære", ikke "farlig å fortære". 

Antibac er laget for bruk til bestikk, etc.

Skrevet

Krangler dere om antibac? I en dildodiskusjon? *fnis* :P

Skrevet

HI her...

Ble egentlig ikke noe klokere, er ikke så oppdatert på kjemifronten så vet ikke hvilke kjemikalier etc som ikke skal brukes. Mer opptatt av de nære ting som f.eks. nettopp mitt eget sexliv.... ;-) hihi...

Men at sexleketøyet ikke trenger å rengjøres så nøye, det er jeg ikke helt enig i (selv om det ikke brukes i rumpa). Og oppvaskmiddel duger ikke for meg - vil desinfisere en gang i blant. Gamle bakterier fra innsiden av kroppen er ikke noe å samle på. Jeg bytter faktisk tannbørste en gang i blant også av samme grunn - og den har jo vært bare i munnen...

Nå har jeg gått tom for middelet som er kjøpt på kondomeriet, men har antibac så spørsmålet var igrunnen bare om noe i antibac er skadelig å bruke. Dunster alt bort? Er gravid så ekstra påpasselig for tida :-)

Anonymous poster hash: 666ce...b51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...