Gå til innhold

Blir taco fortsatt veldig usunt hvis:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man bytter kjøttdeig ut med karbonadedeig? Tynn stripe per lefse :)

Bruker fullkornslefser (små), hjertesalat, litt paprika, cherrytomat og agurk som salat. 

En tynn skive lettost per lefse, en ts ekstralett rømme og en ts salsa per porsjon? 

Har spist to små fylte fullkornslefser nå, og gjør det ikke ofte da. 

Anonymous poster hash: 141aa...6dc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Taco er IKKE usunt

Anonymous poster hash: 0c29c...2a0
Skrevet

Taco er IKKE usunt

Spørs det? Eller var du sarkastisk? :P De tacotubsene inneholder masse palmeolje. Pøser man masse kjøttdeig inn i hvite lefser og stapper de med nachos, masse rømme/hvitløksdressing og bruker en del ost blir det ikke sunt akkurat. Men klart, alt avhenger jo av mengde. HI

Skrevet

Taco er ikke usunt dersom man kutter ut seterrømme, store mengder ost og nachos i tillegg.

Anonymous poster hash: 71204...fdb

Skrevet

Lag egen salsa hvis du skal unngå sukker. Noen av sausene er tilsatt sukker. Men taco er ikke usunt :) kos deg med den! Ble veldig sulten nå ;)

Anonymous poster hash: 625b1...b66

Skrevet

Taco er fortsatt en kaloribombe selvom du bytter til karbonade deigen.

Men hvis du dropper rømme og bruker kesam, skipper osten, dropper salsa og bruker kun 1 lefse til hele middagen så kan det bli ok😝

Men da er det ikke godt lenger (syns jeg;)

Skrevet

Taco er IKKE usunt

Spørs det? Eller var du sarkastisk? :P De tacotubsene inneholder masse palmeolje. Pøser man masse kjøttdeig inn i hvite lefser og stapper de med nachos, masse rømme/hvitløksdressing og bruker en del ost blir det ikke sunt akkurat. Men klart, alt avhenger jo av mengde. HI

Santa Maria bruker ikke palmeolje.

Taco er faktisk veldig sunt. Masse grønnsaker.

Anonymous poster hash: be359...10f

Skrevet

Jeg er litt opptatt av sunn mat og har ikke tenkt på taco som så veldig usunt akkurat. Skal sies at jeg ikke er fettskremt (feks hjernen trenger sunt fett :))

Jeg bruker enten hjemmelaget tacokrydder eller økologisk uten salt og sukker i.

Lager guacamole av avokado, lime, chili, hvitløk og litt cumin. Kan ha koriander i, men det er jeg ikke glad i.

Hakker tomater veldig smått, så trenger man ikke tacosaus.

Har salat, ananas, agurk, litt mais, rømme, ost, litt nachos eller tacoskjell eller tacolompe til.

Kaloribombe ja. Men man får i seg en del grønt da ;)

Skrevet

Taco er ikke en kaloribombe! Bruk rømmekolle og dropp osten så er det et sundt og gott måltid. Sjekk Grete roede for tips om sund, vanlig taco.

Anonymous poster hash: 44f6f...fa4

Skrevet

Dropper du lefse, nachos og maisen så kan du beholde rømme og osten. Det er de førstnevnte som trigger blodsukkeret. Fett gjør det ikke.

Anonymous poster hash: aecb6...edf
Skrevet

Bruk eget tacokrydder, kutt ut rømme. Karbonadedeig bruker vi også! Salsasaus er ikke så ille. Sjekk kaloriinnholdet så ser du :)

Anonymous poster hash: acd1d...972

Skrevet

salsaen er ikke ille nei, består nesten bare av grønnsaker. men kan være sukker osv også i da, siden man kjøper ferdig. men ikke det verste akkurat! trener jo ikke bruke mye rømme og ost heller

Anonymous poster hash: b26ea...3da
Skrevet

Inneholder da ikke så mye sukker i salsasaus? Trodde det var sånt man kunne bruke på lavkarbo, i små mengder. Nå bruker jeg typ en teskje per lefse, så ikke mange kcal akkurat :) HI

Skrevet

Lag egen salsa! Mye bedre! Jeg orker ikke de ferdigsalsaene lenger etter at jeg begynte å lage selv. Veldig sunt blir det også.

Anonymous poster hash: c4926...f19

Skrevet

Jeg tenker at så lenge det ikke er hverdagsmat så er det greit. Taco er for meg helgemat.. Ønsker ikke at barna mine skal vokse opp med sånt type mat hvor man må kutte ut ingrediensene for at det skal være sunt. Da lager jeg heller sunne gode måltider i uken og koser oss med taco med vanlig tilbehør i helgene. Og vi bruker kun karbonadedeig her uansett.. Og fullkornspasta, lefser etc..

Anonymous poster hash: 2cf21...8e3

Skrevet

Det som er usunt med taco er det ferdige kryddere med masse salt. Det kan man lage selv. Sjekk oppskrift på nettet. Ingen hokus pokus.

Om man bruker litt mindre ost, litt mindre rømme, mer salat og grønnsaker enn kjøtt, og ikke spiser formange lomper og skjell er det jo ikke usunt.

Jeg bruker ikke selv salsa. men det er det sikkert noen oppskrifter på på nette også.

Anonymous poster hash: 898fe...f42
Skrevet

Inneholder da ikke så mye sukker i salsasaus? Trodde det var sånt man kunne bruke på lavkarbo, i små mengder. Nå bruker jeg typ en teskje per lefse, så ikke mange kcal akkurat :) HI Anonymous poster hash: 141aa...6dc

Er akkurat det ;) Blir så små mengder at det har nesten null betydning! Dessuten kan man alltids diskutere hva som er "sunt". Fett er ikke sunt for blodårene på lik måte som sukker ikke er sunt for tenner, blodsukker osv. Eneste som er sunt er vel grønnsakene og proteinene. Så da blir nok ikke taco så ille ;)

Anonymous poster hash: acd1d...972

Skrevet

Huff, så trist det må være å ikke bare kunne kose seg uten å analysere og vurdere opp og i mente før man lager seg noe mat :(

Jeg tviler på at det finnes noen i dette land som er overvektige eller har fått diabetes av å spise taco et par ganger i mnd.

Slapp av, senk skuldrene og gå heller en litt ekstra lang tur, du dør til slutt uansett!

Anonymous poster hash: 38a8d...fd4
Skrevet

Siden jeg ikke er en kostholdsfreak, og har et normalt vanlig kosthold, så har jeg aldri tenkt på taco som usunt. Så når jeg ser at dere tenker på taco som usunt pga palmeolje og sukker og uøkologisk ditt og datt, så tror jeg mange av dere er usunt opphengt i kosthold.

For meg er tacoen hver fredag blitt en anledning til å fråtse i grønnsaker, pepper og chili. Pga den noe mer synlige 45-års vommen til gubben, så kjøper vi bare ekstralett rømme, eller rømmekolle. Pga smaken bruker vi mest fullkornlefser, men stapper gjerne i oss skjell og pitabød, annen hver gang for variasjon. Og siden jeg ikke spiser svinekjøtt, så bruker vi kyllingkjøttdeig.

Men hovedattraksjonen er salatblader, løk, jalapeno, annen pepper og chili, tomat, paprika, agurk, mais, avocado, og noen ganger har vi bønner og annet snadder. Det er alltid tomt i grønnskaksbollene. Det er alltid kjøtt igjen.

Vi superkoser oss hver fredag og jeg oppfatter at vi har et sunt kosthold.

Anonymous poster hash: 5237d...f4d
Skrevet

Mager kesam i stedet for rømme, tacosaus uten sukker og Speltlomper i stedet for lefser, mager ost.

Mye salat.

Man bytter kjøttdeig ut med karbonadedeig? Tynn stripe per lefse :)

Bruker fullkornslefser (små), hjertesalat, litt paprika, cherrytomat og agurk som salat.

En tynn skive lettost per lefse, en ts ekstralett rømme og en ts salsa per porsjon?

Har spist to små fylte fullkornslefser nå, og gjør det ikke ofte da.

Anonymous poster hash: bb8be...b73

Skrevet

Jeg lager ikke tynne lefser. Man bruker jo som regel 1:7 kjøttdeig og resten grønnsaker, så er jo sunnere enn mye annet. Bare man ikke heller på masse rømme og dressinger :)

Skrevet

Har endret mye på tacoen vår:

Speltlomper istedenfor tacolefser

Kyllingkjøttdeig eller karbonadedeig fremfor kjøttdeig

Hvitost

Naturell yoghurt istedenfor rømme

Avocado istedenfor guacamole fra tex mex

Ellers agurk, paprika, salat, mais og rødløk.

Så her har jeg kuttet godt over 500 kcal bare med å endre dette i MINE porsjoner (med tanke på at det er rundt 300-400 kcal i ei tacolefse)... Men spiser mye taco når vi har det :P

Anonymous poster hash: 9b305...487
Skrevet

Jeg lager egne maislefser, bruker bønnestuing istedet for kjøtt, og lager egen salsa. Det er ikke usunt, selv om vi har både rømme og ost. Med alle de grønnsakene vi bruker så vil jeg heller kalle det veldig sunt :)

Anonymous poster hash: be359...10f
Skrevet

Ost er en kaloribombe... Så sunt er det ikke. Men jeg knasker det i meg med god samvittighet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...