Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #1 Skrevet 5. desember 2013 Anonymous poster hash: c9e19...cbf
Virginia. Skrevet 5. desember 2013 #2 Skrevet 5. desember 2013 Dessverre. Nei. Ikke bare for min del, men også med tanke på barnet. Selv om jeg vet at en ved beskyttelse og andre forholdsregler hadde hatt kun minimal sjanse for smitte.
♥Madam Mim♥ Skrevet 5. desember 2013 #3 Skrevet 5. desember 2013 Kanskje, men kan ikke umidelbart sagt ja.. Måtte ha lest meg veldig opp om sykdommen/tilstanden å se hva det virkelig innebar, hvor store risikoer det er osv. Ikke bare for min egen del, men også barna som kan bli utsatt for smitte ved enkelte situasjoner.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #5 Skrevet 5. desember 2013 Nei, kunne nok ikke det. Hadde vært redd for å bli smittet! Anonymous poster hash: 4e9c9...40c
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #6 Skrevet 5. desember 2013 Nei kunne ikke det... Anonymous poster hash: 370a7...bc1
NormaJean Skrevet 5. desember 2013 #7 Skrevet 5. desember 2013 Nei det kunne jeg ikke. Hiv positive har all mulighet til ett "friskt" og fullverdig liv. Dagens medisiner gjør at HIV ikke lenger er en like dødelig sykdom og mange lever mer med hiv som en kronisk sykdom en som en dødsdom. Men å leve i ett samliv med en som har hiv er allikevel utenkelig for meg. Jeg ser på de pasientene jeg har hatt med hiv hva slags påkjenning det er for dem (og pårørende) Kunne aldri vitende valgt å sette meg i en slik situasjon.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #10 Skrevet 5. desember 2013 Nei. Absolutt ikke. Anonymous poster hash: 8c69e...32f
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #12 Skrevet 5. desember 2013 Nei, til tross for at smitterisikoen er lav og det er medisiner som holder sykdommen i sjakk så kunne jeg ikke levd med den underliggende tvilen - "kan jeg ha blitt smittet?". Dersom min mann hadde blitt smittet gjennom blodoverføring el. ville jeg selvsagt ikke gått fra ham, men valgt det frivillig ville jeg ikke. Anonymous poster hash: 7aad7...18a
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #13 Skrevet 5. desember 2013 Nei, før jeg fikk unger, så hadde jeg nok kunne det, men ikke nå som jeg er mamma. Anonymous poster hash: 181ab...302
valkyrien Skrevet 5. desember 2013 #14 Skrevet 5. desember 2013 Nei, det ville være å utsette meg for en unødvendig risiko for alvorlig sykdom...
Peggy Sue Skrevet 5. desember 2013 #15 Skrevet 5. desember 2013 Nei, av tre grunner: -Frykten for å bli smittet -Frykten for at barna skulle bli smittet -Frykten for at jeg og barna en dag skulle miste han lenge før alderdommen ville tatt han. Hadde mannen blitt smittet ved blodoverføring hadde jeg selvfølgelig blitt i forholdet.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #16 Skrevet 5. desember 2013 Nei. Risken er faktisk ganske høy for å bli smittet. Husker ikke tallene, men det var et betydelig antall som ble smittet i løpet av et år med en hiv-positiv partner. Og hiv KAN smitte ved kyss, om man er uheldig nok. Anonymous poster hash: 0283d...d9b
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #18 Skrevet 5. desember 2013 Hiv kan ikke smitte via kyss. Anonymous poster hash: 72581...612
Miljøterrorpeuten Skrevet 5. desember 2013 #20 Skrevet 5. desember 2013 Hiv kan ikke smitte via kyss. Anonymous poster hash: 72581...612 Nei, nei.... men det er jo litt kjedelig å bare kysse hele livet da... De fleste vi jo ha noe mer en det liksom..
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #21 Skrevet 5. desember 2013 Hiv kan ikke smitte via kyss. Anonymous poster hash: 72581...612 Jo. Om man er uheldig kan man det. Om begge har sår i munnen, f.eks etter tannpuss kan man bli smittet. "Casual contact through closed-mouth or “social” kissing is not a risk for transmission of HIV. Because of the potential for contact with blood during “French” or open-mouth, wet kissing, CDC recommends against engaging in this activity with a person known to be infected." Anonymous poster hash: 0283d...d9b
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #22 Skrevet 5. desember 2013 Nei Anonymous poster hash: 8d9d5...e18
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #23 Skrevet 5. desember 2013 Nei. Risken er faktisk ganske høy for å bli smittet. Husker ikke tallene, men det var et betydelig antall som ble smittet i løpet av et år med en hiv-positiv partner. Og hiv KAN smitte ved kyss, om man er uheldig nok. Anonymous poster hash: 0283d...d9b Tull og tøys! HIV smitter ikke gjennom kyss mer enn det smitter gjennom å være i samme rom. Her er litt om hvordan HIV smitter ved hetroseksuell sex: Receptive anal intercourse – One transmission per 200 sex acts Receptive vaginal intercourse – One transmission per 1000 sex acts Insertive vaginal intercourse – Five transmissions per 10,000 sex acts Her om du deler nål, får blod i øyet eller blir bitt av en med HIV: Needle or syringe sharing – 0.67 percent per needle-sharing contact [18] Mucous membrane exposure to blood (eg, splash to eye) – 0.1 percent per exposure Other exposure (eg, human bite) – 0.004 percent http://www.uptodate.com/contents/nonoccupational-exposure-to-hiv-in-adults? source=search_result&search=hiv+transmission+risk&selectedTitle=1%7E150 For helsepersonell som stikker seg på en nål/skalpel/el brukt på en HIV-positiv pasient blir kun 3 av 1000 faktisk smittet. With percutaneous or sharps injuries from an HIV-infected source, the risk of HIV infection averages 3/1000, but varies greatly depending on the inoculum size (source viral load and volume of blood), the depth of penetration, and exposure to a hollow bore versus suture needle.http://www.uptodate.com/contents/management-of-healthcare-personnel-exposed-to-hiv?source=search_result&search=hiv+transmission+risk&selectedTitle=3%7E150 Anonymous poster hash: 95fdc...3c9
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #24 Skrevet 5. desember 2013 Hiv kan ikke smitte via kyss. Anonymous poster hash: 72581...612 Nei, nei.... men det er jo litt kjedelig å bare kysse hele livet da... De fleste vi jo ha noe mer en det liksom.. Av 10 000 runder i sengehalmen er det kun 5 som bli smittet. Så sex med kondom f.eks er helt ok. Anonymous poster hash: 95fdc...3c9
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #25 Skrevet 5. desember 2013 Hiv kan ikke smitte via kyss. Anonymous poster hash: 72581...612 Jo. Om man er uheldig kan man det. Om begge har sår i munnen, f.eks etter tannpuss kan man bli smittet. "Casual contact through closed-mouth or “social” kissing is not a risk for transmission of HIV. Because of the potential for contact with blood during “French” or open-mouth, wet kissing, CDC recommends against engaging in this activity with a person known to be infected." Anonymous poster hash: 0283d...d9b Dette er bare tull. Anonymous poster hash: 95fdc...3c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå