Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #1 Skrevet 5. desember 2013 Har en treåring som enda bruker bleie. Han er ikke interessert i å gå på do. Har den siste måneden fått han til å sitte på do men han har ikke gjort noe enda.. Vet ikke om det er for at han ikke får til eller om han rett og slett ikke prøver. Han sier selv at han bare vil bruke bleie,vil ikke slutte. Jeg mener det er på høy tid å slutte. Men hva er lurest her; vente til han selv er klar eller gjøre som jeg vurderer litt, å bruke jula til bleieslutt og bare la være å ha på han bleie.. Jeg vet ikke helt, siden han faktisk aldri har fått til å gjøre noe på do. Vente litt, eller vil dette løse seg automatisk om han må?? Anonymous poster hash: 9950d...874
PeppaPig Skrevet 6. desember 2013 #2 Skrevet 6. desember 2013 Kan du ikke la han prøve seg uten bleier over jula da, og ikke la bleier være et valg han har. Gjem/kast/bruk opp bleiepakken du har og rett og slett si at nå er det ikke flere bleier. Ta han med ut for å kjøpe kult undertøy og gi han et klistremerke for hver gang han gjør noe i do. Etter 5 klistremerker får han en sjokolade/iskrem/kjærlighet på pinne e.l. Den første helgen lot jeg datteren min løpe naken rundt nedentil (når vi var hjemme vel og merke). Hun syns det var litt ekkelt når tisset rant nedover beina så hun var temmelig kjapp med å løpe til doen når hun kjente at det kom. Når vi dro ut av huset så tok jeg henne på do før vi dro, og minte henne på at hun måtte si ifra til meg når hun måtte på do fordi hun var jo stor jente som ikke brukte bleier mer. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #3 Skrevet 6. desember 2013 Ja var det jeg lurte på å prøve. Har mange tøffe truser,med biler og brannman sam, men det er liksom tryggest med bleie :-) Nå får han et klistremerke hver gang han sitter på do uansett, tok tid for å få han trygg på å sitte der. Men han har som sagt ikke fått til å gjøre noe enda.. Vi får bare prøve tror jeg, og satse på at han fikser det når han må :-) Anonymous poster hash: 9950d...874
PeppaPig Skrevet 11. desember 2013 #4 Skrevet 11. desember 2013 Det er nok tryggest med det som er kjent. For mange så er det litt skummelt å gå på do, kanskje en potte er det som skal til?
Cosinus3 Skrevet 20. desember 2013 #5 Skrevet 20. desember 2013 Vi kutter ut bleia i morgen! Gutten er 3,5 år sta og ikke veldig ivrig på doen, ikke redd den heller da. Tror han kommer til å tisse på seg en del ganger...
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #6 Skrevet 21. desember 2013 Vi kutter ut bleia i morgen! Gutten er 3,5 år sta og ikke veldig ivrig på doen, ikke redd den heller da. Tror han kommer til å tisse på seg en del ganger... Blir vel en del uhell her også.. Men er han klar for å ikke ha på bleie,altså vil han det selv? Han her nekter å prøve på trusene jeg har kjøpt,vil bare bruke bleie,spent på hvordan det vil gå.. Men tror jeg venter til over julaften når vi skal være mest hjemme. Anonymous poster hash: 9950d...874
Cosinus3 Skrevet 21. desember 2013 #7 Skrevet 21. desember 2013 Tja, har vært veldig klar, men plutselig litt skummelt i dag med teuse. Ble enige tilslutt, har tisset i buksa tre ganger og synes det er ubehagelig. Vi kjører på og er instinkt på mye klesvadk i 2-3 dager. Jeg skal gi rapport dersom noe endrer seg i positiv eller negativ retning. Nå er de ute og leker så får vi se hvor lenge det går.... Nattbleia beholder vi litt til.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #8 Skrevet 21. desember 2013 Bare ta av bleia. Og si at han skal gå på do Sånn har vi gjort det her. Må regne med en del uhell i begynnelsen, men plutselig så løsner det. Det aller beste er å la han gå uten bukse og truse i begynnelsen siden han da kan forveksle trusa med bleie. Lykke til! Anonymous poster hash: 9ffe6...2e7
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #9 Skrevet 21. desember 2013 Ja vi får vel bare hoppe i det :-) Om ikke han er klar så er jeg det :-) Anonymous poster hash: 9950d...874
Cosinus3 Skrevet 2. januar 2014 #10 Skrevet 2. januar 2014 Prosjekt bleieskift er avsluttet:) På 3dagen uten bleie ga vi litt opp og satte på han bleie igjen, men så plutselig klarte han å tisse i do og begynte til og med å gå på do på eget initiativ. Så på nyttårsaften kuttet vi bleia helt og det går bra! Nattbleia bruker han fortsatt men nå plutselig er den også tørr om morgenen, så vi kutter nok den også når vi er trygge på at han husker på å gå på do på dagtid. Veldig fornøyde med de siste dagers utvikling:)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #11 Skrevet 4. januar 2014 Går bra her også! Noen dager uten uhell og noen dager med flere uhell,men synes det går veldig fint. Spent på hvordan det går i barnehagen på mandag. Jeg har tatt på han bleie når vi skal avgårde og være lenge borte uten tilgang til do. Han greier jo ikke å holde seg så veldig lenge,har ikke fått han vil å tisse ute.. Men det må han jo få til etterhvert :-) Anonymous poster hash: 9950d...874
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå