Gå til innhold

Privat ul i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tips om hvor man kan ta privat ul i Oslo? Evt. Pris også :D Klarer ikke vente helt til uke 16 :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg var på ul på Volvat forrige uke,var da 7 uker på vei.

Vi fikk sett en liten bønne med bankende hjerte og var verdt alle kronene.

Tror kanskje de er litt dyrere enn andre steder,men det var de som hadde ledig time på kort varsel.

Vi betalte 1375 kr.

Skrevet

Tusen takk for svar :D Må være helt magisk å se ;)

Skrevet

Jeg skal på familieklinikken på Majorstua neste uke. fikk timen for et par dager siden.

Anonymous poster hash: 6dc4f...37e

Skrevet

Colosseumklinikken. 1200 kr hos Bjørn Busund (som også jobber på Ulelvål sykehus - veldig erfaren og flink).

Skrevet

På Colosseumklinikken, vet du om man får vite der om noe er galt? Ser steder her hvor folk sier at man kun får vite om hjertet banker.. Men andre sier at man også får vite hvis man ser noe er gærent/ blir henvist videre :)

Skrevet

På Colosseumklinikken, vet du om man får vite der om noe er galt? Ser steder her hvor folk sier at man kun får vite om hjertet banker.. Men andre sier at man også får vite hvis man ser noe er gærent/ blir henvist videre :)

Det er ikke mulig å se om noe er galt (type downs) før litt senere (uke 12-13-ish), men en viktig pekepinn er jo at bønna har riktig str - at den har vokst slik som er normalt, OG at hjertet banker. Busund sa til meg (etter to MAer) at dersom hjertet slår i uke 9, er det god sjanse for at det klarer seg.

Å måle nakkefold, sjekke om nesebenet er slik det skal, etc fikk jeg gjort ca uke 13 sist svangerskap (fordi jeg var over 38 år fikk jeg gjort det offentlig - duotesten).

Skrevet

Er uke 12-13 jeg skal bestille til :) Så derfor jeg lurer om de gjør det på de som ikke er over 38/ fått det tildelt. Vet at jeg må betale :)

Skrevet

Er uke 12-13 jeg skal bestille til :) Så derfor jeg lurer om de gjør det på de som ikke er over 38/ fått det tildelt. Vet at jeg må betale :)

Ah, skjønner. Det vet jeg ikke. Kanskje hver enkelt klinikk har sine egne regler? Jeg ville bare ringt og spurt.

Skrevet

Får gjøre det ;) Takk for innspill!

Skrevet

Mille på familieklinikken er veldig flink, og hun sjekker nøye etter avvik. :-)

Skrevet

Fillibobba, jeg anbefaler Carsten Trolle ved Majorstuaklinikken, han er drevet i faget og kan se nakefold osv. Det er best å gjøre mellom uke 11-12, mange ting å se i denne perioden som man ikke ser senere. Har gått til ham for alle UL også når det gikk galt...virkelig å anbefale. ;-) Prisen er ca. det samme overalt i Oslo dersom du ikke blir henvist offentlig, ca. 1300.

Skrevet

Ja, det er først hjerteaktivitet de ser etter, samt måling av fosteret og avvik i forhold til nakkefold og neseben. Jeg tror det er det samme alle steder, private gynekologer har ofte mulighet til å ringe/henvise til sykehusene ( Oslo ) for eventuell videre vurdering dersom det er noe uklart eller avvikende slik at man kan ta videre prøver eller i tilfelle MA for behandling.

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Vanlig ultralyd får man jo i uke 18 (fosteret 16 uker). Skal denne ultralydbilde være i menstermin uke 12(foster 10 uker), eller i uke 14(foster 12 uker) ?

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg var på Byporten legesenter i går og kan ikke si at jeg anbefaler det. Fikk påvist MA, og legen kunne ikke brydd seg mindre. Virka som det var viktig for ham å få meg ut av rommet så han kunne ta inn neste. Da jeg begynte å stille spørsmål om hva som kunne ha skjedd, bare trakk han på skuldrene og sa at det er sånn som skjer, det er vanlig etc. Det er det jo, men han kunne tatt seg 5 minutter til å forklare litt mer synes jeg. Ble henvist til Ullevål derfra så håper de har noe smartere å si i morgen.

Da jeg ringte for å bestille time, og spurte om de målte nakkefolden, sa hun i resepsjonen at det har de ikke lov til å opplyse på telefonen (norsk lov?). Så utrolig idiotisk. Det betyr jo at vi må sitte inne på internettforum og gjette og synse, istedenfor å få høre om det av noen som kan det. Vet ikke om gynekologen der sjekker det, kom aldri så langt.

Skrevet

Jeg var på Byporten legesenter i går og kan ikke si at jeg anbefaler det. Fikk påvist MA, og legen kunne ikke brydd seg mindre. Virka som det var viktig for ham å få meg ut av rommet så han kunne ta inn neste. Da jeg begynte å stille spørsmål om hva som kunne ha skjedd, bare trakk han på skuldrene og sa at det er sånn som skjer, det er vanlig etc. Det er det jo, men han kunne tatt seg 5 minutter til å forklare litt mer synes jeg. Ble henvist til Ullevål derfra så håper de har noe smartere å si i morgen.

Da jeg ringte for å bestille time, og spurte om de målte nakkefolden, sa hun i resepsjonen at det har de ikke lov til å opplyse på telefonen (norsk lov?). Så utrolig idiotisk. Det betyr jo at vi må sitte inne på internettforum og gjette og synse, istedenfor å få høre om det av noen som kan det. Vet ikke om gynekologen der sjekker det, kom aldri så langt.

Så leit at du har hatt en ma.

I forhold til måling av nakkefold ol, mener jeg det kun er noen få steder som egentlig har lov til dette. Bla Oslo universitetssykehus. Mulig det er derfor hun svarte som hun gjorde. Men vet jo at det er mange privatklinikker som sjekker dette likevel.

Lykke til på Ullevål- håper du får bedre svar der.

Skrevet

Altså lov til fosterdiagnostikk- det innebærer litt mer enn bare ul.

Skrevet

Jeg går hos Ija Meløe hos Vika Fysikalske Institutt. Superdyktig dame som ikke er like stiv i prisen som de f.eks. er på Volvat. Og beliggenheten rett ved Nationaltheateret er også superpraktisk! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...