Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #1 Skrevet 5. desember 2013 I min sønns klasse er det 11 gutter. Min sønn feiret sist helg bursdag sammen med en annen klassekompis. Dette var da klassebursdag og alle guttene var invitert. Nå til lørdag er det en annen gutt, innvandrer, som skal feire dagen med bowling. I går kom mitt barn hjem og fortalte at en gutt i klassen ikke er invitert. Den gutten som har bursdag fortalte til min sønn at det var fordi foreldrene ikke hadde råd til å ha flere. Jeg spurte flere ganger om denne gutten var den eneste av guttene i klassen som ikke ble invitert. Ja sa sønnen min. Invitasjonene ble delt ut på skolen. Bowlingbursdag er dyrt. 179kr pr. unge. Jeg reagerer på at det ikke finnes 179 kr så denne gutten også får være med. Denne gutten som ikke er invitert pleier ikke å feire sine bursdager, men han kommet alltid når han blir invitert til andre. Verdens søteste, godeste og høfligste gutt. Denne gutten er også innvandrer. Nå sitter jeg her og lurer på om jeg skal si at min gutt ikke kommer i denne bursdagen, men så er det det at han leker mye sammen med han som skal ha bursdagen. Vurderer også å ringe foreldrene og tilby meg og betale de 179 kr det koster så denne gutten som er utelatt får bli med. Men så et det selvsagt en annen faktor som spiller inn her. Har bursdagsgutten sagt sannheten til min sønn, har min sønn misforstått noe eller har den andre gutten misforstått. Kanskje sende en mail til læreren og gjøre henne oppmerksom på dette, men igjen så vet jeg ikke sannheten her. MEN tidligere år så har lærerne kommet med informasjon ved skolestart at man ikke skal utelate noen når man feirer bursdag. Hva ville dete gjort? Anonymous poster hash: 258ba...b12
Flutterby Skrevet 5. desember 2013 #2 Skrevet 5. desember 2013 Tror ikke det har noe med penger å gjøre når det bare er den ene gutten som ikke får komme. Vet det er myyyyyyye rasisme mellom invandrere, spesielt om de kommer fra hver sin "part" i en krig. Synes læreren bør få vite om det da invitasjoner er blitt delt ut på skolen. Har dere ikke en klasseregel at alle av samme kjønn må bli invitert?
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #3 Skrevet 5. desember 2013 Jeg hadde kontaktet læreren. Hadde vurdert og ikke sende barnet mitt, men det er kanskje ikke løsningen. Hvis det er slik at de ikke hadde råd til ett barn til så burde de ikke ha bowlingbursdag i det hele tatt, men funnet på noe annet. Slemt gjort! Hadde nok også vurdert å tilby meg å betale for sistemann. Anonymous poster hash: 92cc1...1db
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #4 Skrevet 5. desember 2013 Du må sende en Mail til lærer, vær så snill. Dette går ikke an, tenk for en følelse denne gutten sitter med. Anonymous poster hash: 386dc...d17
*Lissi* Skrevet 5. desember 2013 #5 Skrevet 5. desember 2013 Hadde kontaktet læreren. Her er reglene at alle av et kjønn må inviteres.
jostine Skrevet 5. desember 2013 #7 Skrevet 5. desember 2013 Kan det være at foreldrene har glemt den siste gutten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå