Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #1 Skrevet 5. desember 2013 Vi har en på 3 år og en på 5 mnd. Vi har to soverom nede og ett oppe, og det oppe er liksom ikke rett over de to nede, men litt lengre bort i huset. Mannen er gira på å få babyen over på eget rom når han blir 6 mnd, men da innebærer det at vi alle ikke lengre kan ligge i samme etasje. 3 åringen kommer og fortsatt inn til oss om natten, og ønsker ikke at han må gå trapper i halvsvime om natten. Hvordan ville dere løst dette? hvor viktig er det for dere at barna sover i samme etasje? når er de store nok til å sove i en egen etasje? :-) Anonymous poster hash: d305f...8d3
skjotta Skrevet 5. desember 2013 #2 Skrevet 5. desember 2013 For meg er det viktig. Ett av kriteriene når vi kjøpte hus var 3 soverom i hovedetasjen.
3 er nok! Skrevet 5. desember 2013 #3 Skrevet 5. desember 2013 For meg ville det vært viktig å ha alle så jeg kunne høre de og at barna ikke har så lang vei å gå på natten om de ville inn til meg. Hadde eldstemann vært komfortabel med å sove i en annen etasje og fremdeles kom inn til meg og jeg kunne høre han hadde det ikke vært noe problem.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #4 Skrevet 5. desember 2013 Vi har tre soverom oppe og ett nede. Vi er to vokne og to barn på 16 mnd og 4,5 år, bruker de tre soverommene oppe, liker og ha alle i samme etasje. Kan treåringen og babyen dele rom? Anonymous poster hash: 05df6...6cb
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #5 Skrevet 5. desember 2013 For meg er det viktig. Ett av kriteriene når vi kjøpte hus var 3 soverom i hovedetasjen. Jeg tenkte ikke over det når vi flyttet hit jeg, for da var storebror nyfødt og vi trengte desperat større plass. Åh, som jeg angrer over at vi ikke tenkte over det mer. Men fint at det er viktig for flere, for mannen synes jeg er rimelig teit nemlig som syns dette, men det får så være... :-P er ikke bare jeg som er "teit" da :-D Anonymous poster hash: d305f...8d3
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #6 Skrevet 5. desember 2013 Vi har tre soverom oppe og ett nede. Vi er to vokne og to barn på 16 mnd og 4,5 år, bruker de tre soverommene oppe, liker og ha alle i samme etasje. Kan treåringen og babyen dele rom? Anonymous poster hash: 05df6...6cb Ja, det er en tanke. men er det ikke dårlig gjort ovenfor 3-åringen som har sitt rom med sine leker, og så må han plutselig gi det fra seg? Anonymous poster hash: d305f...8d3
Gjest Julia1984 Skrevet 5. desember 2013 #7 Skrevet 5. desember 2013 3 og 6 åringen vår har ikke soverom i samme etasje som oss. Fungerer veldig bra, babycall er tingen! Og de kommer opp til oss om det skulle være noe. Vi hører de roper pga. babycallen.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #8 Skrevet 5. desember 2013 For meg ville det vært viktig å ha alle så jeg kunne høre de og at barna ikke har så lang vei å gå på natten om de ville inn til meg. Hadde eldstemann vært komfortabel med å sove i en annen etasje og fremdeles kom inn til meg og jeg kunne høre han hadde det ikke vært noe problem. Men jeg tror ikke han skjønner det helt om vi spør han jeg.. Det er noe med at vi foreldre må drive og springe i trappene som noen "gale" og.. hmm.. Anonymous poster hash: d305f...8d3
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #9 Skrevet 5. desember 2013 3 og 6 åringen vår har ikke soverom i samme etasje som oss. Fungerer veldig bra, babycall er tingen! Og de kommer opp til oss om det skulle være noe. Vi hører de roper pga. babycallen. Men hvor store var de når dere flyttet de i en annen etasje? tror jeg hadde vært mer komfortabel når de er så store som dine.. Men ikke som baby og 3 år? Anonymous poster hash: d305f...8d3
skjotta Skrevet 5. desember 2013 #10 Skrevet 5. desember 2013 For meg er det viktig. Ett av kriteriene når vi kjøpte hus var 3 soverom i hovedetasjen. Jeg tenkte ikke over det når vi flyttet hit jeg, for da var storebror nyfødt og vi trengte desperat større plass. Åh, som jeg angrer over at vi ikke tenkte over det mer. Men fint at det er viktig for flere, for mannen synes jeg er rimelig teit nemlig som syns dette, men det får så være... :-P er ikke bare jeg som er "teit" da :-D Anonymous poster hash: d305f...8d3 Her går storesøster på 6 i søvne så jeg vil ikke at hun skal treffe på trapper... og på natta er jeg trøtt og vil heller ikke gå i trapper ;-) Hadde mannen ønsket å plassere ungene i nedre etasje hadde jeg parkert babycallen på hans side og latt ham ordne opp når en eller begge ungene våkner på natta ;-)
Kanutten83 Skrevet 5. desember 2013 #11 Skrevet 5. desember 2013 Vi har 3 soverom nede og 1 oppe, guttene på 3 og 6 deler rom mens vesla på 11 mnd har eget pga hun våkner ofte på natta. Mannen har ymtet frempå at kanskje en av guttene kan ha rommet oppe, men jeg nekter. Det er uaktuelt at vi sover i enn etasje enn barna! Vi har babycall med skjerm og alt, men om noe skulle skje skal barna være så nært som mulig. Jeg tenker når barna er så store at de faktisk skjønner mer av farlige situasjoner og hva man gjør, da kan det være greit å ha de i en annen etasje. Men jeg tenker tidligst 10 år.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #12 Skrevet 5. desember 2013 For meg er det viktig. Ett av kriteriene når vi kjøpte hus var 3 soverom i hovedetasjen.Jeg tenkte ikke over det når vi flyttet hit jeg, for da var storebror nyfødt og vi trengte desperat større plass. Åh, som jeg angrer over at vi ikke tenkte over det mer. Men fint at det er viktig for flere, for mannen synes jeg er rimelig teit nemlig som syns dette, men det får så være... :-P er ikke bare jeg som er "teit" da :-D Anonymous poster hash: d305f...8d3 Her går storesøster på 6 i søvne så jeg vil ikke at hun skal treffe på trapper... og på natta er jeg trøtt og vil heller ikke gå i trapper ;-) Hadde mannen ønsket å plassere ungene i nedre etasje hadde jeg parkert babycallen på hans side og latt ham ordne opp når en eller begge ungene våkner på natta ;-) Huff, ja det skjønner jeg at du ikke vil. Det hadde ikke jeg villet heller :-) hehe, så lurt med baby-callen. Det tror jeg at jeg forslår, så blir det andre boller vet du! ;-) om jeg hadde stolt på at han sto opp da ;-) Anonymous poster hash: d305f...8d3
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #13 Skrevet 5. desember 2013 Vi har 3 soverom nede og 1 oppe, guttene på 3 og 6 deler rom mens vesla på 11 mnd har eget pga hun våkner ofte på natta. Mannen har ymtet frempå at kanskje en av guttene kan ha rommet oppe, men jeg nekter. Det er uaktuelt at vi sover i enn etasje enn barna! Vi har babycall med skjerm og alt, men om noe skulle skje skal barna være så nært som mulig. Jeg tenker når barna er så store at de faktisk skjønner mer av farlige situasjoner og hva man gjør, da kan det være greit å ha de i en annen etasje. Men jeg tenker tidligst 10 år. Ja, de må jo faktisk skjønne hva som skjer ja.. Skjønner godt at det er uaktuelt, hadde nok jeg og syntes.. Anonymous poster hash: d305f...8d3
LillaGorilla♥♥ Skrevet 5. desember 2013 #14 Skrevet 5. desember 2013 Helt, helt, helt uaktuelt å sove i en annen etasje enn barna. Og det gjelder helt til de er omtrent tenåringer. For hva om det brenner? Da er tid alt, og sekunder kan være forskjellen på liv og død. Og i et mørkt, røykfylt og brennende hus, har man null sjanse til å få ut en unge som er så langt unna som i en annen etasje. Jeg har en bekjent som er brannmann, og han er helt nazi på dette her, faktisk.
Skylander Skrevet 5. desember 2013 #15 Skrevet 5. desember 2013 For meg så er det meget viktig! Ikke fordi jeg ikke kan høre han, men fordi jeg tenker at enn hvis det skulle skje noe sånn som brann. Og hva hvis da denne brannen gjør at jeg må komme meg ut døren nede i sokkelen så jeg ikke får kommet meg opp til sønnen min i en fart. Nei uff, det tørr jeg virkelig ikke selv om det soverommet i hovedetasje har stort vindu og er nær utgangsdør(bare 2 meter).
Gjest Julia1984 Skrevet 5. desember 2013 #16 Skrevet 5. desember 2013 3 og 6 åringen vår har ikke soverom i samme etasje som oss. Fungerer veldig bra, babycall er tingen! Og de kommer opp til oss om det skulle være noe. Vi hører de roper pga. babycallen. Men hvor store var de når dere flyttet de i en annen etasje? tror jeg hadde vært mer komfortabel når de er så store som dine.. Men ikke som baby og 3 år? Anonymous poster hash: d305f...8d3 De var 2 og 5......da vi flyttet inn i dette huset
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #17 Skrevet 5. desember 2013 Her hadde det vært uaktuelt. Om det starter å brenne, så er det større sjanse for at alle overlever det, om man er i samme etasje. Blir litt sånn "hvilke av ungene er du villig til å ofre", om man plasserer en av de der oppe, men legger dere dere opp, så kan dere jo ende opp med å ofre begge ungene.. Nei, her sover vi alle i samme etasje. Anonymous poster hash: b20a7...e18
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #18 Skrevet 5. desember 2013 Da vi kjøpte oss hus før vi fikk barn var kravet at 3 soverom skulle være i samme etasje, og det har vi her hos oss.Kommer til å lage et stort soverom i kjelleren etter hvert også, og om sønnen vår vil kan han nok få det rommet når han er rundt 8 år gammel. Vi har nettopp satt inn store vinduer der, så det vil da være veldig enkelt for han å komme seg rett ut på bakkeplan om det skulle begynne å brenne. Anonymous poster hash: 88b9d...063
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #19 Skrevet 5. desember 2013 Åh, dere aner ikke hvor godt det er å lese at det er flere enn meg som synes det er uaktuelt!! At det ikke bare er meg som er "teit" og "overbeskyttende".. Vi må bare finne en løsning da, og da må de i verste fall bare dele rom da, og vi må ta det lille rommet. Han får bare innfinne seg med det da, mannen. SOM jeg angrer at jeg ikke var mer nazi på 3 soverom samme etasje når vi kjøpte... :-( vi kjøpte uten å tenke oss så veldig godt om føler jeg... :-( HI Anonymous poster hash: d305f...8d3
skjotta Skrevet 5. desember 2013 #20 Skrevet 5. desember 2013 For meg er det viktig. Ett av kriteriene når vi kjøpte hus var 3 soverom i hovedetasjen.Jeg tenkte ikke over det når vi flyttet hit jeg, for da var storebror nyfødt og vi trengte desperat større plass. Åh, som jeg angrer over at vi ikke tenkte over det mer. Men fint at det er viktig for flere, for mannen synes jeg er rimelig teit nemlig som syns dette, men det får så være... :-P er ikke bare jeg som er "teit" da :-D Anonymous poster hash: d305f...8d3 Her går storesøster på 6 i søvne så jeg vil ikke at hun skal treffe på trapper... og på natta er jeg trøtt og vil heller ikke gå i trapper ;-) Hadde mannen ønsket å plassere ungene i nedre etasje hadde jeg parkert babycallen på hans side og latt ham ordne opp når en eller begge ungene våkner på natta ;-) Huff, ja det skjønner jeg at du ikke vil. Det hadde ikke jeg villet heller :-) hehe, så lurt med baby-callen. Det tror jeg at jeg forslår, så blir det andre boller vet du! ;-) om jeg hadde stolt på at han sto opp da ;-) Anonymous poster hash: d305f...8d3 Har jeg bestemt at det er hans tur (han sover såååå tungt) så ligger jeg på trass og vekker ham gang på gang ;-) tipper ungene hadde vært i samme etasje i løpet av noen dager ;-)
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. desember 2013 #21 Skrevet 5. desember 2013 Minsten har alltid ligget i en annen etasje enn oss. Eldste hadde vi i samme etasje i 3 år. Nå sover alle 3 oppe, vi nede.
Frk B. Skrevet 5. desember 2013 #22 Skrevet 5. desember 2013 Vi har tre rom oppe og et nede, alle sover oppe foreløbig. Men år barna (som vi ikke har enda, og bunusdatteren) bil eldre så flytter vi ned, da får barna hver sitt rom og egen etasje. Vi bor oppe nå siden jenugen ville ha oss nær, å vi vil ligge nær henne. Tenker vel å flytte ned når barna er store nok, men når det er aner jeg ikke. inntil da må de dele rom. Det blir to ''single'' rom, med en skyvedør imellom slik at de kan ha det åpent.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #23 Skrevet 5. desember 2013 For meg er det viktig. Ett av kriteriene når vi kjøpte hus var 3 soverom i hovedetasjen.Jeg tenkte ikke over det når vi flyttet hit jeg, for da var storebror nyfødt og vi trengte desperat større plass. Åh, som jeg angrer over at vi ikke tenkte over det mer. Men fint at det er viktig for flere, for mannen synes jeg er rimelig teit nemlig som syns dette, men det får så være... :-P er ikke bare jeg som er "teit" da :-D Anonymous poster hash: d305f...8d3 Her går storesøster på 6 i søvne så jeg vil ikke at hun skal treffe på trapper... og på natta er jeg trøtt og vil heller ikke gå i trapper ;-) Hadde mannen ønsket å plassere ungene i nedre etasje hadde jeg parkert babycallen på hans side og latt ham ordne opp når en eller begge ungene våkner på natta ;-) Huff, ja det skjønner jeg at du ikke vil. Det hadde ikke jeg villet heller :-) hehe, så lurt med baby-callen. Det tror jeg at jeg forslår, så blir det andre boller vet du! ;-) om jeg hadde stolt på at han sto opp da ;-) Anonymous poster hash: d305f...8d3 Har jeg bestemt at det er hans tur (han sover såååå tungt) så ligger jeg på trass og vekker ham gang på gang ;-) tipper ungene hadde vært i samme etasje i løpet av noen dager ;-) ja, de kommer vel fort i samme etasje da ja :-D Anonymous poster hash: d305f...8d3
❤lille stjerne❤ Skrevet 5. desember 2013 #24 Skrevet 5. desember 2013 Jeg kunne nok ikke sett for meg å ha de i en annen etasje når de er små. Når de er småbarn og våkner med mareritt, feber eller må tisse rett som det er synes jeg det er både tryggest og mest praktisk å ha dem i nærheten. Men etterhvert når de er større og mer selvstendige og stort sett sover greit så er det ikke noe problem.
Appelsinpiken Skrevet 5. desember 2013 #25 Skrevet 5. desember 2013 Her sover storesøster på lillesøster Itt rom som er vegg i vegg med oss, men rommet hennes med alle lekene og tingene hennes på er i en annen etasje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå