Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg har fulgt med dette forum'et en stund og innså at jeg like godt kunne bli medlem selv :-) Vi er på vårt 1.forsøk IVF og hadde egguthenting 26.11.13 og innsetning den 28.11.13. Egguthentingen gikk greit, 11 egg og 8 befrukta. 1 egg inn og 2 på frys :-)

Går på Lutinus nå og er bra kvalmen til tider.. har fått beskjed om å ta test den 11.12.13 - men klarte selvfølgelig ikke å holde meg. Testet meg i går (rd 7) og fikk 2 negative sticks :-( håper dette endrer seg fremover...gjerne jeg bør vente til den dagen som er satt?!

Fortsetter under...

Hei du..og velkommen hit :). Rd7 er veldig tidlig da.. Jeg skulle teste rd14. Fikk pos på ettermiddag rd 10. Jeg ville ventet nå til rd12 iallefall. Det aller beste er jo å vente til datoen de har satt, men jeg vet det er veeeldig vanskelig å vente ;).

Så flott at du fikk på frys også :). Det er trygt å tenke på at der ligger noen på frys om det ikke skulle gå bra. Men det kan absolutt gå bra :). Ikke mist motet!! :) :). Hvor får du behandling?

Masse lykke til og hold oss oppdaterte :)

Hei Ringo79 - takk for velkomsten :laugh:

Er  veeeldig spennende dette her, og kjenner på meg at ett endelig negativt resultat hadde vært en nedtur. Er jo så mentalt forberedt nå, med tanke på alt man har gjennomgått før innsetting. Må være mye lettere å bli gravid naturlig, da er jo alt en overraskelse og man vet ingen ting på forhond. Dette er jo planlagt til den minste detalj :fnise: Hadde kanskje rukket barnehageopptaket også hvis vi er heldige..hehe..

Ja haha barnehagen ja :). Jeg hadde ikke tenkt på det i det hele tatt...er jo ikke helt inne i slike ting :). Men det første ei venninne (med tre små) sa til meg var JIPPI da rekker du opptaket! Jeg skjønte ingenting hihi :):).

Ivf er en følelsesmessig berg- og dalbane.. Jeg har jo hatt en del runder, men dette er første runden hvor jeg har brukt forumet her inne aktivt. Det har hjulpet svært mye! Håper du før like god nytte av det :)

Hei :)

Jeg testet svakt positivt på rugedag 9 på strimmel . Tok digital i samme urin som viste gravid :) ny strimmel rd 11 var veldig sterk positiv :) og digital sa gravid 1-2:)

Rd 7 er nok tidlig ja:) men jeg lurer på om jeg kanskje hadde fått positiv på rd 8 også:)

Annonse

Jeg har hørt 1.sept men skal ikke krangle på det, for jeg er jo overhode ikke inne i slikt hihi.....meeeen må vel begynne å sette meg inn i mye nytt ;).

Nikoline: gratulerer med pos test og min foreløpige termin er også 14.aug :) :) :). Herregud så artig :). Hvordan går det med deg?

Annonse

NB: skyter bare inn en liten kommentar: barnehageopptaket er forskjellig fra kommune til kommune. Kjenner ei som gjorde en skivebom der og søkte et par dager for sent da hun flyttet fra en kommune til en annen... ingen barnehageplass på dem. 

Anonymous poster hash: ab0b9...baf

1.september gjelder egentlig ikke barnehageopptaket. Men hvis du har barn født før 1.september er du garantert barnehageplass så fremt du har søkt selvfølgelig :)

Barnehageopptaket er på våren og er nok forskjellig antar jeg ja.

Anonymous poster hash: 0d096...46b

Takk Ringo79, ringte Haugesund i dag morres og fortalte om dette...de mente at jeg burde se det litt an til testdato den 11. og gå på lutinus'en frem til da. Kunne jo hende at det bare var en blødning.. Så da avventer jeg med en test til onsdag - torsdag, og ser hva som skjer. Hvis negativt, som jeg er ganske sikker på - vil jeg rett over på fryseforsøk :-)

Noen som vet hvor raskt dette kan planlegges?

Jeg vil tro at du kan starte på medisin igjen på neste mens...i januar :). Det har jeg gjort flere ganger. Da tar du medisin (tabl) fra mensdag 1....så setter du inn egg ca ved naturlig el-tidspunkt:). Masse lykke til! Håper selvsagt at det plutselig blir pos test nå, men veldig bra at du ar på frys, så kan du bare kjøre videre med en gang :). Hold oss oppdaterte ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...