Gå til innhold

Har gått gjennom en missed abort

Anbefalte innlegg

Hei.. Har nettopp gått gjennom en missed abort å lurer nå på om det er noe rutine på om eg skal inn til undersøkelser/blodprøver/ultralyd for å se om alt er borte? Legene å jordmoren sier nei, men jeg synst det er rart de ikkje skal sjekke at alt er borte? Noen som har noe erfaring ?

Fikk piller på tirsdagsmorning (hjemme "abort") og onsdag hadde jeg allerede sluttet å blø.

Anonymous poster hash: 7f9cf...e32

Fortsetter under...

Hei og for det første så trist at du må gjennom dette !! Men det går bra og du kommer til å føle deg bedre om ikke sånn kjempelenge !!

Jeg begynte å småblø i uke 10. kom på ul og da var fosteret tilsvarende 5 uker. Fikk cytotec tbl og ble på sykehuset til de så at fosteranlegget var ute. Blødde i snaue 2 uker og fikk mensen tilbake etter 4 uker. Den mensen var skikkelig kraftig og jeg blødde noe helt sykt. På slutten av mensen dvs 5 uker etter aborten var jeg var kontroll for å se at alt var ute. Det var det og neste syklus ble jeg gravid på : ))

Graviditetstesten etter aborten var positiv helt frem til jeg fikk mens tilbake så jeg tror nok det var noen rester som kom ut med mensen!

Lykke til videre. Den første tiden er verst. Jeg syns det ble bedre nårnjeg sluttet å blø... Så ble det enda lettere når mensen kom tilbake for da begynte jeg på en måte på nytt : )

Hei :) Jeg har også akkurat opplevd en MA :( Begynte å blø brunt etter Ultralyden på mandag hvor det ikke lenger var hjerteslag. Tok seg kraftig opp i går, og har nærmest rent fosser med blod ut av meg, og 2 klumper med noe. Ikke særlig med smerter da, må si jeg er overrasket over hvor lite vondt jeg har hatt. Har hatt mens smerter som har vært 50 ganger verre under vanlig menstruasjon!!

Jeg skal tilbake på KK i morgen, og ta ultralyd. Håper alt er kommet ut til da. Ultralyden skal jeg ha, fordi de egentlig ville sjekke om det hadde skjedd noe utvikling, hadde jo ikke blødd en dråpe før jeg var der mandag, og de vet ikke at jeg har abortert nå.

Du kan ikke bestille deg en privat ultralyd et sted da? Så slipper du å vente med tanke på hvis fastlegen f.eks skulle henvist deg til sykehuset. da ville det gjerne tatt en stund.

Trist å høre at du har hatt en MA. ikke noe greit i det hele tatt..håper vi kjem raskt i rutine igjenn å klar for ny runde meg eggløsningstester å spenning..hvor langt var du på vei ?

Eg hadde forberedt med på at det skulle være mye mer smerte enn det var, (var for all del mange vonde "rier") men ikkje så gale som jeg hadde trodd.. Blødning derimot var MYE verre enn jeg hadde trodd, var helt forferdelig.. Men da jeg våknet onsdag var det slutt, hører om de så blør i mange veker å synst jo det er merkelig det suttet etter en dag ?

Kommer nok til å bestille privat ultralyd viss jeg ikke får hjelp av legen/jordmor men hadde kanskje trodd det skulle vært noe oppfølging ?

Anonymous poster hash: 7f9cf...e32

Jeg hadde en spontanabort 25 november, var da 9 uker på vei. Blødde noe helt sinnsykt i 3 dager og med sterke smerter som kom i bølger. De verste kjentes faktisk ut som rier. Var ferdig å blø 29 oktober.

Legen ville ikke sende meg til ul eller gynekologisk undersøkelse fordi han trodde at kroppen ryddet opp selv(siden jeg blødde så masse med store klumper) og sa at om det ikke hadde sluttet å blø innen en uke så skulle jeg komme tilbake.

Om du får feber eller forkjølelse symptomer, sterke smerter i magen, så burde du ta kontakt med legen.

Jeg har SA akkurat nå. Har vært igjennom mange før dette, så jeg er vel rene ringreven på både MA og SA.

Hvis det kom store klumper og mye blod i to dager, kan dette godt ha fått ut alt.

Hvis blodet ikke kommer tilbake, kan du avvente. Kommer det småblødninger nå og da, bør du kontrolleres. Da er det gjerne rester som må ut. Ellers er det bare å vente på neste mens.

Selv har jeg blødd som en stukken gris i fem dager med store klumper. Føler meg derfor sikker på at alt er ute, og slipper utskrapning. Det er et lyspunkt.

Kommer også litt an på hvor langt du var på vei. I uke 5 og 6 kan det være som en vanlig mens. I uke 8 9 10 er det ofte veldig mye som skal ut.

Anonymous poster hash: c4081...4bb

Annonse

Hei, Jeg har vært igjennom to MAer. Begge gangene hadde fosteret dødd i ca uke 5, men jeg begynte først å blø flere uker etterpå. Jeg ble satt på pillekur, men måtte ha utskrapning begge gangene allikevel. Det sluttet bare å blø (selv om jeg blødde veldig mye også klumper -beklager detaljene - , men mest før jeg fikk pillene). Etter den andre gangene ville ikke sykehuset ta meg inn til sjekk, men siden jeg hadde en historie fra før der jeg måtte ha utskrapning, fikk jeg allikevel komme inn og tatt innvendig UL. Da så de at det fortsatt var rester og jeg fikk en utskrapning. Hvis ikke sykehuset hadde tatt meg inn, hadde jeg gått til en privat gynekolog.

Mensen min kom kjapt tilbake, og jeg ble raskt gravid igjen begge gangene.

Lykke til. Spark og slå i veggen om det hjelper...

Krev og få komme inn til sjekk. Jeg hadde sa/ma i sommer, siden kroppen min ikke klarte og rydde opp selv. 1 uke etter jeg var inne på sykehuset ble det kontroll for og se om alt var ute. Var sykehuset som ønsket det slik, i tillegg fikk jeg beskjed om jeg ikke var begynt å blø etter 3 dager, måtte jeg ringe de så skulle de ta meg inn til utskraping. Det var 1 mm som ikke var kommet ut enda etter den uken, men da pga det var så lite og jeg enda hadde svak blødning, mer som utflod friskmeldte de meg. Samboer har angst for at jeg skal gå med noe dødt inne i meg så han sa krev og få kontroll om at alt er ute (dette er en lang historie som egentlig ikke passer her). 1,5 mnd etterpå ble jeg gravid, så nå satser vi på spira sitter :)

Anonymous poster hash: f1037...e31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...