Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #1 Del Skrevet 5. desember 2013 Da fikk jeg i går påvist pcos. Symptomene jeg har er uregelmessig mens, cyster på eggstokkene og uren hud. Positive er at jeg har et barn fra før (7 år), samt at jeg hadde mange fine egg. Jeg skal starte på pergo i dag. Enkel kur i første omgang. Hva er deres erfaringer med det? Gyn. sa at pcos blir verre ved overvekt. Jeg er 164 høy og 61 kilo. Jeg er jo ikke overvektig. Men kunne godt gått ned 3- 4 kilo til (ca. 58 kg.) Er det hensiktsmessig? Eller er det bedre å leve sunt og godt, enn og slanke seg under prøvetiden? Burde man når man har pcos holde seg unna brød, pasta, hvetemel, sukker og slike ting? Leste at man har lettere for diabetes type 2 og insulinresistens. Jeg har alltid vært en veldig jojoslanker, legger fort på meg om jeg ikke passer på. Har en aktiv hverdag, men trener ikke. Men har nå holdt vekten stabil i over 1 år. Noen i samme båt her? Noen som kan litt om pcos, hvor viktig er kostholdet? Sluttet på p- pillen i nov. 2010. Har prøvd aktivt i 1 år nå. Mamma og tante (som er tvillinger) har også pcos (måtte ta hormoner for å få barn de også). Mange tanker rundt dette.. Rart å plutselig skulle koble inn leger og slikt for å lage barn. Plutselig mye styr. Tanken på alt man skal igjennom, å at det kanskje ikke klaffer igjen er ikke noe god å tenke på. Anonymous poster hash: e4b1c...1eb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144102313-pcos-pergo-og-kosthold-erfaringer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå