Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #1 Skrevet 5. desember 2013 Hva gjør de i høytidene? Anonymous poster hash: cae74...82f
Love my kidz Skrevet 5. desember 2013 #2 Skrevet 5. desember 2013 Huff ja, synes så synd på barna som vokser opp i disse hjemmene/miljøene. Har en i klassen til sønnen min, og han får jo ikke delta på hverken bursdagsfeiringene eller grøtfest og andre ting som alle andre er med på og snakker om. Tenker han er lei seg og forvirret inni seg For å svare på spm ditt HI, vet ikke om de har noe alternativ aktivitet, mest sannsynlig ikke..
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #3 Skrevet 5. desember 2013 Hadde en i klassen på barneskolen som var jehovas..men jeg kan ikke huske hva han gjorde.. Han fikk alltid invitasjon til bursdager, men kom aldri.. Syns faktisk synd på de små barna ja.. de får med seg alt om julegaver, hvaandre ønsker seg, hva de har fått, julepynt osv... Hi Anonymous poster hash: cae74...82f
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #4 Skrevet 5. desember 2013 Nabofamilien var jehova da jeg vokste opp, og jeg forsto det som at de ikke feiret bursdag og sånt fordi det "tok fokuset vekk fra gud". Men de fikk gaver likevel altså, de hadde ikke noe mindre leker enn oss, de bare fikk gaver jevnt utover året og ikke i forbindelse med jul/bursdag. Der kunne pappaen komme hjem fra jobb en helt vanlig torsdag med en gave til ungene f.eks. Men jeg hadde skikkelig vondt av de barna, de fikk ikke være med på noe som hadde med jul å gjøre på skolen og ble hentet ut av klasserommet når vi skulle ha juleverksted o.l. Jeg husker jeg reagerte veldig da vi ble eldre, for jenta i denne familien var akkurat like gammel som meg og superflink på skolen, beste karakter i nesten alle fag. Hun fikk mast seg til å gå allmennfag på videregående, egentlig ville foreldrene hennes at hun skulle bli frisør. Hun gikk ut av videregående med høyeste snittet i klassen men fikk ikke lov å studere videre for det var bortkastet. Hun fikk jobbe i en kafeteria mens hun misjonerte (gikk på dører o.l.) og lette etter mannen hun kunne gifte seg med, så skulle hun bli kone og mor, ingen vits med høyere utdannelse... Har hørt de har blitt mer liberale, at i større miljøer får de faktisk lov å gå i selskaper selv om de ikke feirer egen bursdag, at de får studere og ta høyere utdanning selv om de er kvinner osv, håper det er sant. Anonymous poster hash: 29fa2...bc5
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #5 Skrevet 5. desember 2013 Jeg er lærer, og har elever som er Jehovas Vitner (ikke "Jehovas"....), i tillegg også familie som er med i denne menigheten. Disse barna er ikke vant til å feire jule eller bursdag, men å synes synd på dem? Vel, de er jo ikke vant til annet, og som andre sier, de får pakker andre ganger. Når det er sagt, det er STOR forskjell på Jehovas vitner... Noen er mer rigide og strenge enn andre. Jeg har hatt elever som har vært med på juleavslutning. Fordi foreldrene mente det var viktig å være med i klassens fellesskap. De feira jo ikke jul allikevel. Hvis vi sang julesanger, lot eleven bare være å synge. Tegnet vanlige tegninger isteden for juletegninger osv... Det er nok ikke veldig synd på disse barna, de fleste av den vokser opp i trygge og kjærlige hjem... Anonymous poster hash: 773fc...26b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå