Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #1 Skrevet 5. desember 2013 Hvordan gjør dere det? Får barnet som er på samvær pakke hver dag, eller de dagene barnet er der? For de som har litt mer enn bare annenhver helg Anonymous poster hash: 3e1a3...819
Namnam:D Skrevet 5. desember 2013 #2 Skrevet 5. desember 2013 Har barna annenhver uke, og de får pakke kun de dagene de er hos meg. De får jo hos pappaen sin også, og trenger ikke dobbelt opp
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #3 Skrevet 5. desember 2013 Spleiset på kalender og sender den med barnet. Anonymous poster hash: 90a13...78d
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #4 Skrevet 5. desember 2013 Barnet har bare kalender her hos meg. Hos far og stemor er det fellesbarna og hennes sønn som får kalender. De mener at det kun er barna som bor fast som får kalender. Når barnet kommer tilbake til meg får barnet åpne pakkene for de dagene h*n har vært hos far. Anonymous poster hash: 0ce34...566
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #5 Skrevet 5. desember 2013 Barnet har bare kalender her hos meg. Hos far og stemor er det fellesbarna og hennes sønn som får kalender. De mener at det kun er barna som bor fast som får kalender. Når barnet kommer tilbake til meg får barnet åpne pakkene for de dagene h*n har vært hos far. Anonymous poster hash: 0ce34...566 Næmnen det var veldig spesielt. Er det lov å si det er slemt? Hva synes h*n om det? Må være veldig leit. De legger ikke opp til at barnet skal føle seg velkommen. Fikk vondt i hjertet jeg. Min stedatter får nøyaktig det samme som de andre når hun er her. Anonymous poster hash: 90a13...78d
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #6 Skrevet 5. desember 2013 Enig #5 det hørtes jo bare SLEMT ut hadde iallfall sendt med barnet pakkene for dagene h*n var hos pappa, så slipper h*n å se på at de andre åpner hver dag hva skjer med de biologiske foreldrene som kan forskjellsbehandla barna sånn???? evt sitte å se på at den onde stemora gjør slikt !? Anonymous poster hash: 49b42...0b8
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #7 Skrevet 5. desember 2013 Barnet har bare kalender her hos meg. Hos far og stemor er det fellesbarna og hennes sønn som får kalender. De mener at det kun er barna som bor fast som får kalender. Når barnet kommer tilbake til meg får barnet åpne pakkene for de dagene h*n har vært hos far. Anonymous poster hash: 0ce34...566 Næmnen det var veldig spesielt. Er det lov å si det er slemt? Hva synes h*n om det? Må være veldig leit. De legger ikke opp til at barnet skal føle seg velkommen. Fikk vondt i hjertet jeg. Min stedatter får nøyaktig det samme som de andre når hun er her. Anonymous poster hash: 90a13...78d Har tatt det opp med dem, men lite jeg kan gjøre og jeg kan ikke bestemme i far sitt hus. Er utrolig tøft å se på at barnet ditt blir forskjellsbehandlet (er ikke bare dette tilfellet, men mye mer) så jeg overkompenserer kanskje litt her hjemme. Ikke sunt det heller..... Barnet synes det er tungt og vil helst ikke til far, men vi har ikke noe valg. Far har rettigheter og slik er det bare. Anonymous poster hash: 0ce34...566
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #8 Skrevet 5. desember 2013 Enig #5 det hørtes jo bare SLEMT ut hadde iallfall sendt med barnet pakkene for dagene h*n var hos pappa, så slipper h*n å se på at de andre åpner hver dag hva skjer med de biologiske foreldrene som kan forskjellsbehandla barna sånn???? evt sitte å se på at den onde stemora gjør slikt !? Anonymous poster hash: 49b42...0b8 Sendte med pakker den første gangen, men da tok stemor dem bort og sa at barnet kunne åpne dem hos mamma. Det er en lang historie så jeg skal ikke kuppe tråden med dette. Anonymous poster hash: 0ce34...566
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #9 Skrevet 5. desember 2013 Enig #5 det hørtes jo bare SLEMT ut hadde iallfall sendt med barnet pakkene for dagene h*n var hos pappa, så slipper h*n å se på at de andre åpner hver dag hva skjer med de biologiske foreldrene som kan forskjellsbehandla barna sånn???? evt sitte å se på at den onde stemora gjør slikt !? Anonymous poster hash: 49b42...0b8 Barnefar og jeg har laget en sammen og sender med kalender frem og tilbake. Mor til stedatter er ikke så lett så derfor får hun pakker hos oss. Litt forskjellig praksis men begge deler funker. Og JA, hva er galt med barnefar som tillater forskjellsbehandling? Det er en av de tingene vi er mest nøye på, at barna ikke skal føle seg forskjellsbehandlet. Anonymous poster hash: 90a13...78d
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #10 Skrevet 5. desember 2013 hva i ALLE dager ????! unnskyld meg men det der går nesten på barnemishandling ? ta kontakt med familievernkontoret/barnevernet og si at det er ikke AKSEPTABEL situasjon for barnet ditt å bli "tvunget" i... Det er jo som å høre om askepott !! TENK om noe skulle skjedd deg og ungen havna hos dem, du må sette en stopper for den psykiske "terroren" der.. er da ikke ungens feil ! nei og nei Anonymous poster hash: 49b42...0b8
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #11 Skrevet 5. desember 2013 Enig #5 det hørtes jo bare SLEMT ut hadde iallfall sendt med barnet pakkene for dagene h*n var hos pappa, så slipper h*n å se på at de andre åpner hver dag hva skjer med de biologiske foreldrene som kan forskjellsbehandla barna sånn???? evt sitte å se på at den onde stemora gjør slikt !? Anonymous poster hash: 49b42...0b8 Sendte med pakker den første gangen, men da tok stemor dem bort og sa at barnet kunne åpne dem hos mamma. Det er en lang historie så jeg skal ikke kuppe tråden med dette. Anonymous poster hash: 0ce34...566 Vel det er barnefar som til syvende og sist taper på dette. En veldig vanskelig situasjon. Anonymous poster hash: 90a13...78d
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #12 Skrevet 5. desember 2013 Her er det to pakker de dagene det er to barn i huset og en pakke når det er et barn i huset. "Lillenissen" vet hvor barna er til enhver tid og leverer kalenderpakker til rett sted! Hvis det er overnattingsbesøk er det en liten "gjestepakke" til barnet som overnatter også. Anonymous poster hash: 4ff78...385
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #13 Skrevet 5. desember 2013 Enig #5 det hørtes jo bare SLEMT ut hadde iallfall sendt med barnet pakkene for dagene h*n var hos pappa, så slipper h*n å se på at de andre åpner hver dag hva skjer med de biologiske foreldrene som kan forskjellsbehandla barna sånn???? evt sitte å se på at den onde stemora gjør slikt !? Anonymous poster hash: 49b42...0b8 Sendte med pakker den første gangen, men da tok stemor dem bort og sa at barnet kunne åpne dem hos mamma. Det er en lang historie så jeg skal ikke kuppe tråden med dette. Anonymous poster hash: 0ce34...566 Dette er psykisk terror, og du bør stoppe samvær til ting endrer seg. JA, far har retigheter men han har også plikt til å ta vare på barnet. Husk at barnet har en viss rett til å uttale seg, og her hadde jeg kontaktet helsestasjon slik at noen kunne tatt en prat med barnet på et helt nøytralt grunnlag. Disse "omsorgspersonene" barnet har rundt seg kan jo ødelegge henne fullstendig. Anonymous poster hash: e8e48...55f
Appelsinpiken Skrevet 5. desember 2013 #14 Skrevet 5. desember 2013 Her får bonusen kalenderpakke de morgenene hun våkner hos oss har egen kalender hengende
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #15 Skrevet 5. desember 2013 Enig #5 det hørtes jo bare SLEMT ut hadde iallfall sendt med barnet pakkene for dagene h*n var hos pappa, så slipper h*n å se på at de andre åpner hver dag hva skjer med de biologiske foreldrene som kan forskjellsbehandla barna sånn???? evt sitte å se på at den onde stemora gjør slikt !? Anonymous poster hash: 49b42...0b8 Sendte med pakker den første gangen, men da tok stemor dem bort og sa at barnet kunne åpne dem hos mamma. Det er en lang historie så jeg skal ikke kuppe tråden med dette. Anonymous poster hash: 0ce34...566 Dette er psykisk terror, og du bør stoppe samvær til ting endrer seg. JA, far har retigheter men han har også plikt til å ta vare på barnet. Husk at barnet har en viss rett til å uttale seg, og her hadde jeg kontaktet helsestasjon slik at noen kunne tatt en prat med barnet på et helt nøytralt grunnlag. Disse "omsorgspersonene" barnet har rundt seg kan jo ødelegge henne fullstendig. Anonymous poster hash: e8e48...55f Vi har vært i retten fordi far og stemor ønsket hovedomsorgen (??!). Det fikk de selvsagt ikke, men det ble en dom på 40% samvær og det kan jeg ikke gjøre noe med bortsett fra flere runder i retten..... Anonymous poster hash: 0ce34...566
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #16 Skrevet 5. desember 2013 Enig #5 det hørtes jo bare SLEMT ut hadde iallfall sendt med barnet pakkene for dagene h*n var hos pappa, så slipper h*n å se på at de andre åpner hver dag hva skjer med de biologiske foreldrene som kan forskjellsbehandla barna sånn???? evt sitte å se på at den onde stemora gjør slikt !? Anonymous poster hash: 49b42...0b8 Sendte med pakker den første gangen, men da tok stemor dem bort og sa at barnet kunne åpne dem hos mamma. Det er en lang historie så jeg skal ikke kuppe tråden med dette. Anonymous poster hash: 0ce34...566 Dette er psykisk terror, og du bør stoppe samvær til ting endrer seg. JA, far har retigheter men han har også plikt til å ta vare på barnet. Husk at barnet har en viss rett til å uttale seg, og her hadde jeg kontaktet helsestasjon slik at noen kunne tatt en prat med barnet på et helt nøytralt grunnlag. Disse "omsorgspersonene" barnet har rundt seg kan jo ødelegge henne fullstendig. Anonymous poster hash: e8e48...55f Vi har vært i retten fordi far og stemor ønsket hovedomsorgen (??!). Det fikk de selvsagt ikke, men det ble en dom på 40% samvær og det kan jeg ikke gjøre noe med bortsett fra flere runder i retten..... Anonymous poster hash: 0ce34...566 Da tar en flere runder i retten. En lar barnet prate med noen andre. Jenta kan ha blitt eldre enn sist det var i retten,. og således ha flere rettigheter. Situasjonen hos faren kan ha endret seg. En dom betyr ikke at de kan oppføre seg som de vil. Anonymous poster hash: e8e48...55f
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #17 Skrevet 5. desember 2013 Søsteren min har barna sine 60%, pappaen 40%. Der lager de en gavekalender hver, pappaen (eller samboeren til pappaen er vel mer riktig ) lager gaver til de dagene ungene er der og søsteren min til de dagene hun har barna. Det blir litt ujevnt siden pappaen har mye bedre råd, der får ungene gaver til rundt 100 kr i kalenderen mens søsteren min holder seg på 10-20 kr pr gave, men det fungerer helt greit likevel. Anonymous poster hash: 247b7...d3f
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #18 Skrevet 5. desember 2013 Poenget med en kalender er å telle ned til jul. Poenget med pakkene er bare ikke at ungene skal få fine gaver hver dag. Det blir jo ikke noen nedtelling mot jul av at barnet får gaver på begge steder. Anonymous poster hash: 0f6b6...ec2
Sint naken biltyv Skrevet 5. desember 2013 #19 Skrevet 5. desember 2013 hva i ALLE dager ????! unnskyld meg men det der går nesten på barnemishandling ? ta kontakt med familievernkontoret/barnevernet og si at det er ikke AKSEPTABEL situasjon for barnet ditt å bli "tvunget" i... Det er jo som å høre om askepott !! TENK om noe skulle skjedd deg og ungen havna hos dem, du må sette en stopper for den psykiske "terroren" der.. er da ikke ungens feil ! nei og nei Anonymous poster hash: 49b42...0b8 Veldig, veldig enig!
Iiiiik Skrevet 5. desember 2013 #20 Skrevet 5. desember 2013 Min eldste får ikke kalender hos faren, stemoren mener det er unødvendig. Nå finner datteren min seg greit i det, hun har vent seg til at det er sånn det er. Et år sendte jeg med pakkene når hun dro på samvær, men da hadde stemoren sagt at enten måtte alt deles med hennes særkullsbarn og fellesbarnet i det andre hjemmet eller de måtte bytte på hvem som fikk gaven. Da var datteren min i hvert fall betuttet, når stebroren som er sju år eldre hadde fått tegnesakene hennes. Så hadde vi noen år hvor datteren min pakket opp gavene når hun kom tilbake, men det ble også rart. Nå får hun gaver hjemme de dagene hun er hjemme og så får hun fortsatt ingenting hos faren. Det fungerer greit nok, men jeg trenger kanskje ikke å fortelle at forholdet til faren og stemoren ikke er det hjerteligste.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #21 Skrevet 5. desember 2013 Her har jeg fullt opp med pakkekalender, så når de har vært hos far, blir det reine julekvelden her neida, har gjort det slik for det er bare noen få dager annenhver uke de er hos far. Hadde et år hvor jeg ikke kjøpte inn til de dagene de var hos far, men kan ikke helt stole på at det alltid passer for han og ha barna... så ble litt ståhei når de var her mer, og gavene manglet. bommer ikke der igjen Anonymous poster hash: ec699...f5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå