Gå til innhold

Hva er det kleineste navnet du har hørt på en ung?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet om noen som heter Fithore og broren heter Driton.

Ikke så veldig heldig. Og veldig synd på de :(

Skrevet

Puppi Mensen. Fikk inn en retur av ei dame som het det. Tysk tror jeg.

Anonymous poster hash: 097fd...797

Skrevet

Nathaniel Chrisander og Timian er blant de kleineste jeg hører på gutter. Stakkars lille nussenuss tenker jeg da.

Tenkte aldri moren din på at du skulle vokse opp til voksen mann.

Anonymous poster hash: 7993f...52d

HÆ? jeg skjønner meg aldri på de som mener Timian og Theodor osv.. Ikke passer på voksne.. Jeg har møtt en voksen mørk høy og kjekk, kar som heter Theodor, og spørr du meg. Så synes jeg det gjorde han ENDA kjekkere! 

Og være en kjekk mann og ha et "bamsenavn" er døds fint! 

Og jeg kommer til å kalle ungen min (om jeg får gutt) for enten Timian eller Theodor eller noe i den duren.. 

å jeg har tenkt igjennom at de blir store  :rolleyes:

Skrevet

Balder....

Navnet er veldig fint, men de 3 andre jeg vet om som heter det er en fjording, en kaldblodstraver og elghund :-D

Anonymous poster hash: 7b274...789

Skrevet

Det som er greia er at disse navnene (Timian, Theodor, Leander, Lucas, Emil og i den duren) kommer jo til å være normalt å hete når DE er voksne :)

Idag er det normalt å hete Hans, Kåre, Ola, Johnny, Thomas og Morten, mens det forandres i generasjonen etter. Da ville det jo være unormalt å hete Hans, Kåre og Ola. 

Så man kan ikke tenke hva som passer som voksen nå, det vil være noe helt annet som gjelder om 20-30 år.

Skrevet

Kelvin og Melvin på tvillinggutter.

Anonymous poster hash: cfcd5...d2d

Skrevet

Kelvin og Melvin på tvillinggutter.

Anonymous poster hash: cfcd5...d2d

Når jeg leste dette kom jeg på ett tvillingpar jeg kjenner som har samme fornavn og forskjellige mellomnavn type: Hans Petter Knutsen og Hans Erik Knutsen. ..

Skrevet

Jeg syns det er kleint at folk fortsatt bruker Emil, Nora osv...

Anonymous poster hash: cfbcb...9c9
Skrevet

Synes det er mange spesielle navn der ute, men det skal egentlig ganske mye til før jeg rynker på nesa.

Derimot lurer jeg på hvor mange av disse navnene kommer fra. F.eks Metalian. Er det gammeltestamentlig kler nypåfunnet?

Synes hvertfall folk bør tenke seg om litt når de gir barna navn. Navnet skjemmer kanskje ingen, men noen er jo uten tvil mer belastende enn andre.

Ble foresten fortalt om ei som heter Maj Ones. Hvor faren hadde gjort dette med vilje og synes det var morsomt.

Navnene hver for seg er jo vanlige, men kombinasjonen er jo uheldig. Jenta selv synes ikke det var noe gøy..

Anonymous poster hash: e6cb1...eb9

Jeg vet om ei som har kalt gutten sin for Metalian. Aner ikke hvordan jeg skal uttale det...

Anonymous poster hash: 53b75...f1d

Skrevet

Klitoria ble litt for spesielt for min del!

Anonymous poster hash: 0d104...e8a

Skrevet

Naboen har kalt ungen sin for Kjartan... Det navnet klinger ikke godt i mine ører ihvertfall.

Anonymous poster hash: 42647...b47
Skrevet

Kjenner Torhager og Fartein, ganske spesielt.

Anonymous poster hash: d2cb0...107

Skrevet

Vet om en norsk gutt som heter Tiger og Stake til etternavn. Kjipt hvis han får liten stake som voksen.

Anonymous poster hash: 44ef6...b5e

Skrevet

Møtte en liten lys og blond krøllete gutt på 4 år (helnorsk) som heter Ocean - utales Oseann

Ellers er guttenavnene Analius, Annanias, Elinius og Fartein ikke mine favoritter og på jenter så er det Lykke (Lyche), maren, Nisa, hedda og linnea ingen favoritt.

Eyolf (merksnodig navn.....)
Kårejånni (han er stylist og så han på tv. Heter sikkert i utgangspunktet Kåre Jonny, men ikke helt heldig de heller)
Frode-Cato (uheldig sammensetning)

Eyolf er et gammelt nørrønt navn - Eyòlfur er et veldig vanlig islandsk navn.

Skrevet

Olga og Bernt Oddgeir.

Jeg synes Olga er nydelig. Russisk navn.

Synes forssåvidt det er et pent navn selv, men tråden spurte om hva slags navn som vi syntes var kleint på unge personer, og har dessverre møtt en Olga hvor person og navn krasjet helt :)

Forøvrig synes jeg disse moderne navnene som mange har nevnt er.. vel.. smaken er som baken..

Skrevet

jeg gikk i barnehage med en gutt som het Gurpatapp. Fra Sri Lanka da, men jeg syntes det var veldig rart.

Også har jeg hatt både Frodo, Nemi og Sofus Cornelian i barnehagen… Aiaiaiii….

Skrevet

Ei i bygda har ei jente som heter Mercedes, veldig spesielt. Og jobbet en gang i samme bedrift mer Man Dick Au! Uheldig:) Var og ei som kalte sønnen sin for Domenick, veldig fint om man bor i engelsktalende land, men klinger ikke helt her i Norge.

Anonymous poster hash: 507f7...7e9
Skrevet

Jeg er egentlig veldig altetende når det gjelder navn, men Hernan Conan ville jeg aldri valgt selv ihvertfall.

Skrevet

Melena!!!

Kan ikke fatte og begripe hvorfor noen velger å kalle barnet sitt for blodig avføring....

Anonymous poster hash: 9972b...852

Skrevet

En jeg kjenner heter Kai-Jack... Ingenting slår det navnet

Anonymous poster hash: 28c4a...075

Skrevet

Jeg syns det er kleint at folk fortsatt bruker Emil, Nora osv...

Anonymous poster hash: cfbcb...9c9

"fortsatt bruker"

hva mener du med det?

at man skal unngå det pga popularitet?

Emil er gammelt familienavn hos oss. Kunne godt brukt det.

Nora og..

Anonymous poster hash: e6cb1...eb9

Skrevet

Ikke kleint, men litt morsomt- Min mann skulle levere noe til en Fru. Lutt, hun het Trude til fornavn... :D

Anonymous poster hash: d4d05...144
Skrevet

Mange sære navn her jeg kommer fra! Blandt annet Bjørn-Nils, Kliff-Arne, Kåre Peter, Hjalmar-Henrik osv... Helt tragisk, og ikke har jeg fått noe heldigere navn heller- desverre ikke avkommene våre heller :P

Mitt navn er mer ikke match, noe ala Kamilla-Olga! Hadde jeg kunnet hadde jeg bytta, men blir litt dumt :P

Anonymous poster hash: 5cc55...6c9
Skrevet

Puppi Mensen. Fikk inn en retur av ei dame som het det. Tysk tror jeg.

Anonymous poster hash: 097fd...797

Hahaha, ler så jeg griner... hurra for barnslig humor

Anonymous poster hash: 9f238...0ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...