Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #26 Skrevet 5. desember 2013 Synes det er kleint når foreldre kaller småsøsken nesten det samme som de(n) de har fra før. F.eks. Erik og Erika (kjenner ingen der, men vet av et søsken med navn på hhv 3 og 4 bokstaver der det bare er en bokstav forskjell i navnet). Anonymous poster hash: 27a77...f75
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #27 Skrevet 5. desember 2013 Synes det er kleint når foreldre kaller småsøsken nesten det samme som de(n) de har fra før. F.eks. Erik og Erika (kjenner ingen der, men vet av et søsken med navn på hhv 3 og 4 bokstaver der det bare er en bokstav forskjell i navnet). Anonymous poster hash: 27a77...f75 Eller at fornavn er likt etternavn. Nils Nilsen, Anders Andersen, Hans Hansen. Virker fantasiløse. :-) Anonymous poster hash: ef3cc...ca7
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #28 Skrevet 5. desember 2013 Pusy. Hadde det bare vært Suzy... Anonymous poster hash: a7056...8f4
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #29 Skrevet 5. desember 2013 Enig i at det kan være stygt å henge ut navn, men når foreldre i fult alvor kaller barna sine opp etter "iddioter" i serier osv, da blir det assosiert med denne typen personlighet. Rita Peggy har jeg fortsatt ikke sett som advokat, lege, lærer eller noe annet enn stereotypen naver eller bobilfrue med grilldress og rosa permanent... Og Kåre Jhonny er mannen hennes i matchende grilldress.... Kall barna hva som helst, men tenk over stereotyper! Og de fleste barn passer til navnet sitt Så kanskje ikke gi de navn hvor de må vokse inn i en heller uheldig rolle Anonymous poster hash: 3a110...aa5
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #30 Skrevet 5. desember 2013 Vet om en fr.sprk. gutt som heter Ali Baba. Og en innvandrerfamilie med en drøss unger der eldste heter Ramadan. Og ja, de er muslimer... Anonymous poster hash: 27a77...f75
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #31 Skrevet 5. desember 2013 Enig i at det kan være stygt å henge ut navn, men når foreldre i fult alvor kaller barna sine opp etter "iddioter" i serier osv, da blir det assosiert med denne typen personlighet. Rita Peggy har jeg fortsatt ikke sett som advokat, lege, lærer eller noe annet enn stereotypen naver eller bobilfrue med grilldress og rosa permanent... Og Kåre Jhonny er mannen hennes i matchende grilldress.... Kall barna hva som helst, men tenk over stereotyper! Og de fleste barn passer til navnet sitt Så kanskje ikke gi de navn hvor de må vokse inn i en heller uheldig rolle Anonymous poster hash: 3a110...aa5 Enig her. Anonymous poster hash: 27a77...f75
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #32 Skrevet 5. desember 2013 Timian var det en som het da jeg var på leirskole i hine hårde dager. Tenk å hete det når man er fjortis, da! Nå er jo gutten voksen, men jeg synes det er kleint med navn som er søtt på en baby, men som ikke passer en voksen! Anonymous poster hash: 27a77...f75
Pixy Skrevet 5. desember 2013 #33 Skrevet 5. desember 2013 Milian og Timian på gutt. Lykke og Isabell på jente. Ingen god forklaring på hvorfor magen min vrenger seg når jeg hører de navnene, men er alt for sukkersøtt etter min smak
*SommerFrisk* Skrevet 5. desember 2013 #34 Skrevet 5. desember 2013 Skage og tengel. Grøss. Vetle som du nevner over her, nevøen min på 16 år heter det, og det er så skjønt! Vet om en på 2 år en på 16 år og en på 79 år som heter det, og jeg synes navnet kler dem alle:)
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #35 Skrevet 5. desember 2013 Audi (jente) Loke Anonymous poster hash: cebcf...7be
Jallow B Skrevet 5. desember 2013 #36 Skrevet 5. desember 2013 Vet om en fr.sprk. gutt som heter Ali Baba. Og en innvandrerfamilie med en drøss unger der eldste heter Ramadan. Og ja, de er muslimer... Anonymous poster hash: 27a77...f75 Tipper at Ali er den eldste gutten i flokken? Baba er pappa på arabisk Ramadan er forøvrig ett veldig vanlig navn, utrolig nok. Kleineste jeg har hørt: Johnny Ole. Sånne feil-sammensetninger får meg til å heve øyenbrynet.
Cruella De Vil Skrevet 5. desember 2013 #37 Skrevet 5. desember 2013 Var der ikke en barnevernssak fra statene for noen år siden som omhandlet en lite "Adolf Hitler"? Anonymous poster hash: 90b6d...57c Jo, og søsteren hans Aryan Nation. Tragisk sak, de ble fratatt foreldreretten (ikke på grunn av navn, altså, men ikke noe bra sted å vokse opp). http://www.dailymail.co.uk/news/article-2152679/New-Jersey-parents-named-children-Adolf-Hitler-Aryan-Nation-back.html
♥Madam Mim♥ Skrevet 5. desember 2013 #38 Skrevet 5. desember 2013 Eyolf (merksnodig navn.....) Kårejånni (han er stylist og så han på tv. Heter sikkert i utgangspunktet Kåre Jonny, men ikke helt heldig de heller) Frode-Cato (uheldig sammensetning)
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #39 Skrevet 5. desember 2013 Nathaniel Chrisander og Timian er blant de kleineste jeg hører på gutter. Stakkars lille nussenuss tenker jeg da. Tenkte aldri moren din på at du skulle vokse opp til voksen mann. Anonymous poster hash: 7993f...52d
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #40 Skrevet 5. desember 2013 Tyra Annie. Høres ut som om foreldrene roper tyranniet. Synes det er viktig at navn ikke har negativ betydning eller assosiasjoner. Ellers er det flere fine og brukbare navn som er nevnt her. Lykke, Vetle, Skage er da helt fine. Greit at ikke alle liker det samme, men det er likevel fullt brukbare navn. Anonymous poster hash: c1474...c38
Jallow B Skrevet 5. desember 2013 #41 Skrevet 5. desember 2013 Eyolf (merksnodig navn.....) Kårejånni (han er stylist og så han på tv. Heter sikkert i utgangspunktet Kåre Jonny, men ikke helt heldig de heller) Frode-Cato (uheldig sammensetning) Jeg kjenner en Eyolf Spesielt navn, men man blir vant til det.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #42 Skrevet 5. desember 2013 Ariel Anonymous poster hash: 48524...ffd
skjotta Skrevet 5. desember 2013 #43 Skrevet 5. desember 2013 Eyolf (merksnodig navn.....) Kårejånni (han er stylist og så han på tv. Heter sikkert i utgangspunktet Kåre Jonny, men ikke helt heldig de heller) Frode-Cato (uheldig sammensetning) eyolf er gammelt, norrønt navn. (Eyjolfur) må si at jeg kjente det rykket litt i det ene øyebrynet når jeg ble introdusert for Valentin og hans lillebror Crusander...
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #44 Skrevet 5. desember 2013 Helnorsk jente som heter Noomi. Tallulah er også meget spesielt. Anonymous poster hash: 3638b...bc8
Fruen i huset Skrevet 5. desember 2013 #45 Skrevet 5. desember 2013 Skal veeeeldig mye til før jeg reagerer på navn. Er ganske raus sånn sett Men må innrømme at jeg reagerer på at barn kalles "adolf hitler" og lignende navn. Det stikker i hjertet.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 5. desember 2013 #46 Skrevet 5. desember 2013 Rita-Peggy og Roy-Remy. (Ps: De er søsken) What????
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #47 Skrevet 5. desember 2013 Synes det er mange spesielle navn der ute, men det skal egentlig ganske mye til før jeg rynker på nesa. Derimot lurer jeg på hvor mange av disse navnene kommer fra. F.eks Metalian. Er det gammeltestamentlig kler nypåfunnet? Synes hvertfall folk bør tenke seg om litt når de gir barna navn. Navnet skjemmer kanskje ingen, men noen er jo uten tvil mer belastende enn andre. Ble foresten fortalt om ei som heter Maj Ones. Hvor faren hadde gjort dette med vilje og synes det var morsomt. Navnene hver for seg er jo vanlige, men kombinasjonen er jo uheldig. Jenta selv synes ikke det var noe gøy.. Anonymous poster hash: e6cb1...eb9
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #48 Skrevet 5. desember 2013 Mente gammelt norsk, ikke gammeltestamentlig.. Åå autocorrect Anonymous poster hash: e6cb1...eb9
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #49 Skrevet 5. desember 2013 Vet forresten om en til, men dette er et utenlands navn som er veldig uheldig på norsk.. Driton Kuki (uttales kutchi, men lest rett frem blir det meget uheldig....) Denne gutten krevde at alle kalte han for Tony og det skjønner jeg veldig godt :-D Anonymous poster hash: 7b274...789
Havhesten Skrevet 5. desember 2013 #50 Skrevet 5. desember 2013 Olga og Bernt Oddgeir. Jeg synes Olga er nydelig. Russisk navn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå