Gå til innhold

Hvordan få pusset tennene til 11 mnd baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke lett når tunga dekker de to tannebissene hver gang jeg skal pusse!
Noen som har teknikker?

har prøvd å ha ene fingeren inn i munnviken, men det virket bare i starten.
Når babyen får pusse selv blir det jo (såklart) ikke godt nok, enda..

Tips takk! :)

Anonymous poster hash: 34f13...100

Fortsetter under...

Skrevet

Du dytter bort tunga med tannbørsten når du pusser.

Skrevet

Dytter bort tunga.

Skrevet

Da viser du at du pusser dine egne tenner mens du synger og tøyser og synger: "Puss, puss, så får du en nuss. Puss, så får du en nuss. Hver eneste tann, men børste og vann, puss, så får du en suss." Og med en en tannkrem som poden synes smaker snadder, så vil du få lov til slutt, uten å måtte dytte vekk tunga eller tvinge munnen åpen.

Og når ungen blir større og prøver å trasse, så synger og tøyser du, og synger: "Puss, puss, så får du en hund, nei, en katt? Nei, en buss da eller?" Og så videre.

Absolutt alt går med litt lek.

Anonymous poster hash: b8cc7...358
Skrevet

fant det ut i kveld faktisk, babyen her HATER og pusse tennene,men når han satt på fanget gikk det supert :)

Skrevet

Da viser du at du pusser dine egne tenner mens du synger og tøyser og synger: "Puss, puss, så får du en nuss. Puss, så får du en nuss. Hver eneste tann, men børste og vann, puss, så får du en suss." Og med en en tannkrem som poden synes smaker snadder, så vil du få lov til slutt, uten å måtte dytte vekk tunga eller tvinge munnen åpen.

Og når ungen blir større og prøver å trasse, så synger og tøyser du, og synger: "Puss, puss, så får du en hund, nei, en katt? Nei, en buss da eller?" Og så videre.

Absolutt alt går med litt lek.

Anonymous poster hash: b8cc7...358

Hvor gamle er ungene dine?

Anonymous poster hash: a5bbc...cda

Annonse

Skrevet

Har ei på 11 mnd som hater tannpuss, det er en daglig kamp!

Skrevet

Min kar på 13 mnd biter å sutter på tannbørsten.

Skrevet (endret)

Her måtte vi holde gutten fysisk fast for tannpuss morgen og kveld fra han var 6 mnd til han var ca halvannet år. Han hylskrek! Verst om kvelden fordi da var han så trøtt, gikk lettere på morgenen. Men fra ca 18 mnd så har det gått veldig greit :) Er faktisk omsorgssvikt å ikke pusse tennene til barna sine, som forelder må man våge å være upopulær innimellom. Man må bare forholde seg rolig, være vennlig og bestemt, forutsigbar og selvfølgelig ikke bruke unødvendig makt. På jobben min er det en tannlegestue. Der trekkes av og til råtne melketenner hos barn helt nede i to-årsalderen fordi tennene ikke pusses, huff det er så grusomt :(

Endret av Madolyn
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Her funket ikke tull og tøys, men fra ungene var 10-11 mnd, så har de hatt en egen tannbørste, som de bruker til å pusse tennene mine også ;) Om de lar meg pusse deres tenner først, så får de pusse tennene mine etterpå, og hvor moro er det vel ikke å "tilfeldigvis" gni tannkrem i ansiktet til mamma, og skylde på at man bommet på tennene? ;) Funker enda, eldste er snart 3 år, og godt inne i andre runden med trass, men han har det veldig moro med å pusse tenner, nese og kinnene til mamma, og vet det ikke er lov før hans tenner er børstet..

Ei venninne av meg må på sin side pusse og "kaste" karius og baktus ut av munnen til sønnen, mens hun holder en morsk tale til de om hvorfor de ikke før være i ungens munn, sønnen er 6 år nå, og det er jo ikke så ofte lenger, men den har holdt hele veien fra gutten var 9 mnd, da leste hun karius og baktus når ungen nektet å la tennene bli pusset :P

Skrevet

Med eldste måtte vi tvinge han til tannpuss. Fikk han ikke til å gape en gang! Men tennene må pusses. I dag er han tre år og det går som en lek. Yngste er 1,5 og har alltid elsket tannpuss.

Anonymous poster hash: d81ae...2bd

Skrevet

Jeg sier få se hvor flink du er, skal mamma klappe? Fungerer hver gang, han er 13 mnd :)

• 5 år senere...
Skrevet

Det fungerer veldig godt med The Brushies for oss. Vår kjære på 12mnd elsker den og brukes som tyggeleke også.

Myk og deilig så ingen fare for at vår lille gråter når vi skal børste

Anonymkode: 7e326...730

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...