Gå til innhold

gravid uten at mannen vil det (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle skrive noe sånt. Men jeg har lurt mannen min, jeg er gravid, og han vet det ikke. Han vil ikke ha flere barn.

Før dere dømmer meg, må jeg få forklare hele historien.  Før vi giftet oss, var vi enige om at vi ville ha to eller tre barn. Det er min store drøm her i livet, og noe jeg var veldig klar på før vi giftet oss. Hadde han ikke vært enig i dette, hadde jeg ikke giftet meg med ham. Vi fikk et barn, og alt var fint.

Etterhvert begynte jeg å snakke om barn nummer to. Da plutselig skulle han aldri ha flere barn. Han ville ikke oppgi noen spesiell grunn, bare at det var nok med ett barn.

Hvilke valg hadde jeg da? Jeg kunne skille meg, prøve å finne en ny mann, og eventuelt lage halvsøsken til jenta vår. Men jeg begynner å bli godt oppi tredveårene, så det er ikke et helt realistisk valg egentlig. Jeg kunne godta situasjonen, og bare oppleve å bli mamma en gang i livet, totalt mot det jeg hadde håpt og drømt om, og mot det vi hadde blitt enige om. Eller jeg kunne lure ham.

Valget falt altså på det siste. Et valg jeg forakter meg selv for. Men som samtidig er det eneste riktige for meg. Jeg har alltid sett ned på kvinner som kan falle så langt at de kan gjøre noe sånt. Å lure et annet menneske når det gjelder noe så stort som dette. Lite visste jeg hvor desperat man kan bli, når man innser at man kanskje aldri vil få oppfylt sin store drøm om flere barn.

Jeg er forberedt på at han muligens vil forlate meg, og jeg aksepterer det. Jeg forstår hvis han gjør det. Samtidig er det ingenting jeg heller vil enn at han godtar situasjonen og blir hos oss. Jeg elsker ham, og vi har det fint sammen.

Nå tok jeg en test i dag, og jeg er gravid. Jeg er veldig glad, men samtidig veldig redd. Nå har det gått opp for meg hva jeg faktisk har gjort. Jeg aner ikke hvordan jeg skal få sagt det til ham. Har dere noen råd til hvordan jeg kan legge fram saken? Jeg vet ikke om han vil presse for at jeg skal ta en abort, det er egentlig mot det han står for, men jeg kan ikke være sikker.

Når jeg sier lurt, så har jeg ikke faktisk lyvd til ham og sagt at jeg går på prevensjon. Jeg sluttet med prevensjonen jeg brukte i sommer, pga komplikasjoner. Og dette vet han. Så han hoppet av i svingen en stund. Så etterhvert sluttet han med dette. Han går vel ut fra at jeg har begynt på en annen type prevensjon, men jeg har aldri sagt til ham at jeg har det. Men jeg har liksom heller ikke advart ham om at jeg ikke går på noe prevensjon, om dere skjønner. Huff, kommunikasjonen mellom oss er ikke den beste, det ser jeg når jeg skriver dette....

Jeg føler meg som en dritt, men samtidig så vet jeg faktisk at jeg har gjort det riktige, for meg og for jenta vår, som vil få et søsken. Jeg bare håper at han innser det samme.

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, noen trøstende svar kanskje. Men regner med jeg blir halshugd for dette. Og det forstår jeg veldig godt...

Anonymous poster hash: 126b7...76c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I utgangspunktet synes jeg det er utrolig lavmål å lure mannen. Men du har jo faktisk ikke lurt han, han visste jo at du ikke brukte prevensjon.

Ikke sikkert reaksjonen hans blir noe annerledes, men du skal i hvert fall ikke ha dårlig samvittighet.

Anonymous poster hash: 50f33...ce3

Skrevet

Kjære deg, du har rota det skikkelig til. Og i stedet for å være glad for det du hadde som funka, setter du alt på spill fordi DU vil ha en unge til. En unge som i verste fall ikke vokser opp med sin far.

Du har selvsagt muligheten til å late som om dette er en virkelig stor overraskelse for deg også. Og så må dere snakke ut om det. Uansett. Men jeg er glad jeg ikke er gift med en som deg som trasser til seg viljen sin. 

Anonymous poster hash: f3d75...552
Skrevet

Gratulerer :) Jeg forstår deg godt. Du har jo ikke lurt han. Prevensjon er også hans ansvar!

Skrevet

Du har jo så absolutt ikke lurt han. Jeg ble gravid på samme måte. Mannen var fornøyd med 1. Vi hadde også snakket om to tette (pga min alder)

Uansett jeg gjorde ALT med førstemann, men likevel mente han det var nok med 1.

Mannen min ble glad da... Vi fikk tvillinger og forholdet holdt. men det har vært hardt til tider. 

Anonymous poster hash: f4c5a...654
Skrevet (endret)

Øøøøhhhh... her har du IKKE lurt noen som helst. Mannen din  kjører selv utfor stupet :) I stedet for å hoppe av i svingen.

Endret av Gjest
Skrevet

Jeg hadde gjort det samme. Grattis!

Anonymous poster hash: d87f7...767

Skrevet

Ikke fortell han før du er 12 uker og i the safe zone. Hvis du mister, kan du gjøre det igjen. Hvis du forteller og mister, går det jo ikke. Håper spiren blir i 9 mnd!

Anonymous poster hash: d87f7...767

Skrevet

Jeg syns faktisk ikke du har lurt mannen din.

Han visste du ikke brukte prevensjon lenger og valgte likevel å ha sex uten kondom.

Hadde du stukket hull i kondomet eller unnlatt å ta p-piller du sa du brukte, hadde saken vært en annen. Om noe så har han lurt deg, han visste du ville ha mer enn ett barn og gikk plutselig tilbake på dette.

Så... Jeg syns ikke du har gjort noe galt!

Om mannen absolutt ikke vil ha barn, er det hans ansvar å sørge for prevensjon.

Det har han ikke gjort, og din graviditet nå er en direkte følge av at han ikke har brukt kondom

Gratulerer med magen!! :-)

Skrevet

Vi ble også gravide mot mannens ønske, med nr 2, pga han hoppet av i svingen. Jeg var uten prevensjon pga medisinske årsaker da, og det visste han.

Hele svangerskapet fikk jeg høre hvor mye han hatet at magen vokste, brydde seg ikke om forberedelser, håpet på prematur fødsel med døden til følge.

Det var grusomt!

Men gutten er elsket, og han elsker pappa. Vi kunne ikke vært ham foruten. Det hjelper at han er en solstråle, alltid.

Anonymous poster hash: c594f...b9d

Skrevet

Hvis han var så redd for å få et barn til, så burde han jo forsikre seg om at du brukte prevensjon, da. Og det var vel hans egen avgjørelse å slutte å hoppe av i svingen?

Synes vel egentlig det er han som har lurt seg sjøl. Men dere burde vel snakke litt mer sammen enn dere tydeligvis gjør nå...

Skrevet

Du har da ikke lurt han!

Jeg hadde gledesstrålende fortalt han om graviditeten og tatt det som en selvfølge at han har ombestemt seg siden han sluttet å hoppe av i svingen. Han visste du sluttet på prevensjon, han hoppet av i svingen, og han sluttet å hoppe av i svingen. Han vet du ønsker det et barn til og han velger å kjøre på, da hadde jeg stilt meg helt uforstående til en negativ reaksjon fra mannen altså...

Jeg hadde gjort akkurat det samme som deg, han visste jo at du hadde sluttet på prevensjon og valgte selv å slutte med å hoppe av i svingen. Det blir det barn av!

Anonymous poster hash: e0b62...a93
Skrevet

Du har jo ikke lurt mannen din :) Du har aldri sagt at du begynte med ny prevensjon! Som hun over meg skriver, hvis han var så innmari redd for et barn til så hadde han da spurt deg om du hadde begynt med ny prevensjon ;) Han har INGEN rett til å bli sint eller skuffet.

1. Han VET at du ønsker flere barn

2. Han VET at du måtte slutte med prevensjon i sommer pga komplikasjoner

3. Du har ALDRI sagt at du har startet opp med ny prevensjon!

Det er jo meget mulig at forholdet deres ryker, men det er neppe fordi du har blitt gravid igjen. Det er nok heller i så fall fordi dere har elendig kommunikasjon med hverandre. Kanskje denne spiren kan bli en ny start for dere, til å få en ny piff i forholdet? :)

Anonymous poster hash: 67743...11a
Skrevet

Sånn som du skriver det så har ikke du lurt han. Han vet du har slutta på prevensjon. Han kan ikke bare forvente at du har begynt på en annen type prevensjon. Hadde du begynt på en annen sort, så hadde du jo sagt i fra. Da er det hans ansvar å spør om du he startet på noe annet. Han kan jo ikke bare kjøre flatt uten å vite. Då får han takk være med på å ta ansvar for det som har skjedd. Syns ikke det er riktig av han evt. å forlange en abort når han selv har vert med på det. Mene at han faktisk har vert med på å sette et barn til verden. Uansvarlig av han.

Skrevet

Hvis mannen din ikke er stokk dum og ikke aner noe om blomstene og biene, så MÅ han jo ha forstått at du kunne bli gravid hvis dere praktiserte å hoppe av i svingen. Og i hvert fall når han sluttet å hoppe av i svingen også!!! Da har han stupt rett inn i pappa-for-to-rollen - og han har gjort det veldig bevisst!

Jeg var skeptisk til å begynne med ift at du sa du hadde lurt ham. Men du har på ingen måte lurt ham!

Dette må mannen faktisk ta ansvar for selv. Hvis han var så sikker på at han ikke ville ha flere barn så burde han alltid, uten unntak, bruke kondom. Han har selv valgt å ha ubeskyttet sex med deg, og har derfor visst at du kunne blir gravid. Han kan ikke komme og "tro" at du hadde begynt på annen prevensjon, det måtte han i så fall ha spurt deg om. Han var informert om at du ikke lenger gikk på prevensjon, da må han også ta det for gitt at du ikke har begynt på annen type uten at du har sagt det. Og lurte han så måtte han ha spurt, det har han valgt å ikke gjøre.

Det er nesten så jeg mistenker at mannen har latt det skje på denne måten. Det blir et "uhell", han slipper å endre mening, han slipper å bestemme seg for å få et barn til - han bare satset på at "det som skjer, det skjer".

Her har du ikke noen grunn til å føle som du gjør. Du har informert ham om at du sluttet på prevensjon. Han visste at du ønsket flere barn. Han har valgt å ha ubeskyttet sex med deg.

Gratulerer med graviditeten! :)

Anonymous poster hash: c9100...b2b
Skrevet

Syns ikke du på noen måte har lurt han, dere var da to om å ha sex!
Ønsker deg masse lykke til videre.

Skrevet

Trist at barnet ikkje er ønska av begge, men han må jo ta ansvar for prevansjonen sjølv dersom han ikkje ynskjer barn.  Truleg er han ikkje så i mot det, sidan han ikkje har gjort meir for å forhindre det.  Han kan ikkje bli sint på deg for dette iallefall, men får skulde seg sjølv.

Skrevet

Vi ble også gravide mot mannens ønske, med nr 2, pga han hoppet av i svingen. Jeg var uten prevensjon pga medisinske årsaker da, og det visste han.

Hele svangerskapet fikk jeg høre hvor mye han hatet at magen vokste, brydde seg ikke om forberedelser, håpet på prematur fødsel med døden til følge.

Det var grusomt!

Men gutten er elsket, og han elsker pappa. Vi kunne ikke vært ham foruten. Det hjelper at han er en solstråle, alltid.

WTF? Håper mannen din har verdens aller svarteste samvittighet for å ha sagt noe sånt om sitt eget barn, for å ha ønsket barnet sitt død! Og at sønnen din aldrialdrialdri noensinne får vite om hva pappa har sagt!

Fysj, for en drittmann!

Anonymous poster hash: c1507...cde

Skrevet

Du har informert ham om at du sluttet på prevensjon.

Han visste at du ønsket flere barn.

Han har valgt å ha ubeskyttet sex med deg.

Anonymous poster hash: c9100...b2b

Her er argumentene dine i tilfelle han faktisk velger å bli sint! Jeg hadde faktisk fortalt ham gledesstrålende om graviditeten, virker jo som om dere er prøvere ut i fra historien din...

Hold oss oppdatert :)

Skrevet

Det var grusomt!

WTF? Håper mannen din har verdens aller svarteste samvittighet for å ha sagt noe sånt om sitt eget barn, for å ha ønsket barnet sitt død! Og at sønnen din aldrialdrialdri noensinne får vite om hva pappa har sagt!

Fysj, for en drittmann!

Anonymous poster hash: c1507...cde

Signerer AB 21:50, for en jævla drittsekk!! Kan ikke fatte at du valgte å ta ham inn igjen i livet ditt... Du skriver at "det hjelper at ungen er en solstråle", vel hva om ungen plutselig blir mer krevende da? Hva gjør mannen din da?

Skrevet

Gratulerer.

Du hadde sikkert forlatt han vist du hadde spurt om nr 2 vist han hadde sakt NEI.

Jeg har 5 barn og 1 er planlakt. Gubben veit at jeg ikkje har prevensjon og skulle det skje ja vel..

Ønsker deg lykke til og lurt mannen Nei. Han har jo eit ansvar med sinn snabel da.

Anonymous poster hash: 15e24...bc5

Skrevet

Han har garantert ombestemt seg, men stoltheten hindrer han i å innrømme det, så han har valgt å bare kjøre på og satse på at du blir gravid.

Så kan han si "Fillern, et lite uhell, ikke planlagt men veldig velkommen likevel" og bli pappa til to.

Du har på ingen måte lurt han, han visste du måtte slutte på prevensjon, han valgte å hoppe av i svingen som vel er den mest usikre prevensjonen som finnes før han bare dreit i det og kjørte på med full ladning, klart han egentlig ønsker et barn til ;)

Skrevet

Han har garantert ombestemt seg, men stoltheten hindrer han i å innrømme det, så han har valgt å bare kjøre på og satse på at du blir gravid.

Så kan han si "Fillern, et lite uhell, ikke planlagt men veldig velkommen likevel" og bli pappa til to.

Du har på ingen måte lurt han, han visste du måtte slutte på prevensjon, han valgte å hoppe av i svingen som vel er den mest usikre prevensjonen som finnes før han bare dreit i det og kjørte på med full ladning, klart han egentlig ønsker et barn til ;)

Og om han IKKE ønsker et barn til, så har han jo driti noe enormt på leggen. Men han har hvert fall ingen rett til å bli sint, eller å påstå at du har lurt ham! Du informerte ham om at du sluttet med prevensjon i sommer pga komplikasjoner, og han valgte så å ha ubeskyttet sex med deg. I tillegg vet han inderlig godt at du ønsker et barn til.

Eller så er forholdet deres så "dødt" at han planlegger å forlate deg om du blir gravid, under unnskyldningen av at du lurte ham... Slik at du blir den store stygge ulven som lurte gubben... Har skjedd sykere ting i denne verden...

Skrevet

Jeg synes du skal holde dette for deg selv en stund, så spiren sitter...

Du har ikke lurt mannen din utifra det som fortelles i hovedinnlegget.

Har selv en sønn og kommer til å informere han i klartekst om at ønsker han ikke barn med en jente, må han selv ta ansvar for prevansjon.

Kanskje mannen din ikke er så totalt imot et barn til som han har sagt.

Anonymous poster hash: dfd7e...ba2
Skrevet

Du har da ikke lurt ham så lenge han faktisk var klar over at du ikke brukte prevensjon, og han likevel drev og pulte på deg.

Med mindre du har greid å overbevise ham om at eneste måten å bli gravid på er om han puler deg i øret, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...