valkyrien Skrevet 4. desember 2013 #26 Skrevet 4. desember 2013 Sist sa jeg "Det passer litt dårlig akkurat nå, vi er midt i en rituell ofring av en geit...". Har ikke sett de siden
MammantilNurket Skrevet 4. desember 2013 #27 Skrevet 4. desember 2013 (endret) Vel ... sist de var her var jeg høygravid og jeg sa som følger: "Her er vi nok ganske fordømt. Jeg er en fallen kvinne. Jeg er skilt og venter barn med en mann jeg lever i synd med ... Eller finnes det håp?". De to dresskledte kunne bekrefte at jeg var ganske fucked og at de ikke kunne gjøre noe som helst for meg. Så gikk de Endret 4. desember 2013 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #28 Skrevet 4. desember 2013 Lukker ikke opp. For noen år siden opplevde jeg at ene JV satte foten i døråpningen når jeg takket nei så jeg ikke fikk lukket ytterdøren. Anonymous poster hash: eedb6...3ee
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #29 Skrevet 4. desember 2013 Da gjemmer jeg meg bak døra og slipper ut den skumle, (men snille), diiiigre, siklende bikkja vår, og lar han spankulere litt sånn voktende rundt vedkommne, og gjøre det tydelig at her er de ikke velkomne. Og vips-ingen dørselger å se;) Anonymous poster hash: aa5a5...889
FrkKværner Skrevet 4. desember 2013 #30 Skrevet 4. desember 2013 Titter alltid i vinduet før jeg åpner døren;-) Jehovas vitner er som regel lette å kjenne igjen, så de kan bare stå å banke på så mye de vil, ingen som åpner døren her;) Vinduet er ikke "synlig" for de som står på døren min forresten. Er ikke slik at jeg står å har øyekontakt, bare for å avklare det:p
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #31 Skrevet 4. desember 2013 Sist de ville prakke på meg et blad og evig frelse, så sa jeg at jeg heller ville ta sjansen på å brenne i helvete enn å kaste vekk livet mitt på de, hvis det skulle vise seg at de hadde rett. De såg helt sjokkert ut, og jeg fikk litt dårlig samvittighet etterpå, men ærligheten lenge leve. Anonymous poster hash: f8afc...289
Catlady Skrevet 4. desember 2013 #32 Skrevet 4. desember 2013 Sier at her i huset er vi katolikker, da løper de så fort at man skulle tro fanden selv var etter de.Det sier jeg også! Men vi er ikke katolikker da...Jeg er katolikk, mannen er veldig ateist, men når/om det kommer jehovas på døra er katolikk han og
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #33 Skrevet 4. desember 2013 Sier at her i huset er vi katolikker, da løper de så fort at man skulle tro fanden selv var etter de.Det sier jeg også! Men vi er ikke katolikker da...Jeg er katolikk, mannen er veldig ateist, men når/om det kommer jehovas på døra er katolikk han og Ave Maria! Anonymous poster hash: 2a5c5...87f
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #34 Skrevet 4. desember 2013 Vil gjerne høre beviset på at Jehovas Vitner ikke er kristne? De som tror på kristendommen og bibelen er per definisjon kristne... Anonymous poster hash: cb2a2...185
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #35 Skrevet 4. desember 2013 Pappa satte seg ut i bare trusa engang på trappa og diskuterte ivrig da de vekket han fra nattskift kl 13, haha. Kom aldri igjen. jeg blir forbanna og sier at jeg ønsker reservering mot at folk pakker troen sin opp i trynet mitt når jeg er hjemme i mitt eget hjem! Ser ikke for meg at jeg kommer til å dra trusetrikset med det første. Eneste Six packen jeg har ligger i kjøleskapet for å si det slik. Anonymous poster hash: 7e99c...0aa
Musemorbr / Skrevet 4. desember 2013 #36 Skrevet 4. desember 2013 Jeg blir så glad når de kommer før jul. De har ikke vært ennå i år, men håper de kommer. Bladet har sånne nydeluge jesusbilder i perfekt størrelse til å klippe ut og lime på fyrstikkesker. Mannen min er forresten katolikk. Det har aldri skremt dem. Hvorfor skulle det gjøre det? Vi behandler alle med respekt, enten de selger lodd vi ikke har kontanter til, eller en religionsgren vi ikke har interresse av. Snille folk er de uansett.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #37 Skrevet 4. desember 2013 Jeg blir så glad når de kommer før jul. De har ikke vært ennå i år, men håper de kommer. Bladet har sånne nydeluge jesusbilder i perfekt størrelse til å klippe ut og lime på fyrstikkesker. Mannen min er forresten katolikk. Det har aldri skremt dem. Hvorfor skulle det gjøre det? Vi behandler alle med respekt, enten de selger lodd vi ikke har kontanter til, eller en religionsgren vi ikke har interresse av. Snille folk er de uansett. Snille?? Jehovas?? Ehm.. Haha! Anonymous poster hash: 34329...481
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #38 Skrevet 4. desember 2013 Vil gjerne høre beviset på at Jehovas Vitner ikke er kristne? De som tror på kristendommen og bibelen er per definisjon kristne... Anonymous poster hash: cb2a2...185 Veldig diffus definisjon. Det plasserer kristendom som noe eget utenfor bibelen og bibelen som noe utenfor kristendommen. Mnei, en korrekt definisjon ville være en som følger og lever etter Jesu Kristi filosofi. Det er her JV kommer på kant. Det er, som sagt, enkelt å bevise. I Matteus 13:12, 25:29, Markus 4:25, Lukas 8:18 og 19:26 forteller Jesus at Gud vil ta fra de som ikke har og gis til de som har. Som du ser nevnes dette flere ganger i noen av gosplene, så det er noe Jesus har lagt vekt på, noe som var viktig å få frem. Med mindre du er kristen så fremstår dette som veldig rart og en merkelig gåte som er helt umulig å forstå. Men for en kristen er det innlysende. Anonymous poster hash: 2a5c5...87f
Musemorbr / Skrevet 4. desember 2013 #39 Skrevet 4. desember 2013 Jeg blir så glad når de kommer før jul. De har ikke vært ennå i år, men håper de kommer. Bladet har sånne nydeluge jesusbilder i perfekt størrelse til å klippe ut og lime på fyrstikkesker. Mannen min er forresten katolikk. Det har aldri skremt dem. Hvorfor skulle det gjøre det? Vi behandler alle med respekt, enten de selger lodd vi ikke har kontanter til, eller en religionsgren vi ikke har interresse av. Snille folk er de uansett. Snille?? Jehovas?? Ehm.. Haha! Anonymous poster hash: 34329...481 Ja, de er da det. De er høflige og smilende, trenger seg aldri på, og går når man takker pent farvel. Har fortalt dem at vi ikke har interresse av trosretningen deres, men at jeg ikke har noe i mot å få bladene deres likevel. De kommer og dropper av blader et par ganger i året, og så går de.
Ugl@ ruger... Skrevet 4. desember 2013 #40 Skrevet 4. desember 2013 Sier høflig men bestemt at jeg er ikke er interessert da jeg tror på det som kan måles og dukumenteres ved vitenskap. Synes det er barnslig å tøyse med dem. De følger sin tro, og en stor del av den er å misjonere. Selv om jeg ikke tror på den slags så respekterer jeg religiøse mennesker.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #41 Skrevet 4. desember 2013 Til deg som kom med en definisjon på hvorfor Jehovas vitner ikke er kristne: må innrømme at jeg ikke skjønner argumentet ditt. Og all relevant informasjon jeg finner, sier at Jehovas Vitner per def er kristne. Vel og merke finnes det de som er uenige, mye fordi JV ikke tror på treenighetslæren. Nå finnes ikke treenighetslæren beskrevet i bibelen, men er sammenfattet av en haug biskoper 3-400 år etter Jesu død... Så jo, JV er kristne. Beklager til HI for avsporingen. For å svare på spørsmålet ditt: Jeg snakker med de som kommer på døra mi, tar imot brosjyrer, men de havner i søpla når jeg lukker utgangsdøra... Har aldri opplevd frekke eller innpåslitne Jehovas Vitner, aldri noen som stikker foten innenfor døra osv. Høflige og hyggelige har ihvertfall de jeg har truffet på vært! Anonymous poster hash: cb2a2...185
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #42 Skrevet 4. desember 2013 må innrømme at jeg ikke skjønner argumentet ditt Anonymous poster hash: cb2a2...185 Helt i orden det. Det er nettopp det som er poenget, det er bare kristne som forstår. Anonymous poster hash: 2a5c5...87f
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #43 Skrevet 4. desember 2013 Vil gjerne høre beviset på at Jehovas Vitner ikke er kristne? De som tror på kristendommen og bibelen er per definisjon kristne... Anonymous poster hash: cb2a2...185 Nei, det stemmer ikke helt. For å bli regnet som en kristen trosretning i dag, er du nødt til å anerkjenne treenigheten. Det er en forutsetning for å bli regnet som kristen konfesjon av verdens kirkeråd. Jehovas Vitner tror ikke på treenigheten, og det derfor, per definisjon ikke kristne. Selv mener Jehovas Vitner selvsagt det, men det er ikke tilfelle. Det samme gjelder for blant annet mormonkirken, som heller ikke regnes som en kristen konfesjon da de ikke tror på treenigheten. Anonymous poster hash: 3fb1e...542
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #44 Skrevet 4. desember 2013 Jeg blir somregel stående i døråpningen og prate litt med dem. Tar imot brosjyrer og går inn. En av disse gangene var guttungen min på 1.5 år med på armen. Han var helt taus under samtalen. Da vi kom inn på stua slengte jeg brosjyrene fra meg på bordet og satte meg ned i sofaen. Guttungen nappet med seg alt fra bordet og kastet det i søpla umiddelbart. Han har aldri gjort slikt hverken før eller siden. Lurer på hva som gikk av han den dag i dag Anonymous poster hash: a8f12...6bb
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #45 Skrevet 4. desember 2013 Sist sa jeg at jeg ikke hadde tid og snakke med dem, holdt på og bake med ungene til jul :-) Anonymous poster hash: ccf5e...9a2
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #46 Skrevet 4. desember 2013 Fremdeles uenig med dere som mener JV ikke er kristne. Har dere googlet dette? Ifølge bl.a store, norske leksikon er JV et "ungt kristent trossamfunn". De oppfyller ikke kravene til å kalle seg en kirke ifølge verden kirkeråd eller noe sånt, men kristne allikevel. At "den store hopen" av kristne mener de IKKE er det, er igrunn irrelevant. Bare å Google litt, så finner man hva som er riktig... Anonymous poster hash: cb2a2...185
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #47 Skrevet 4. desember 2013 Fremdeles uenig med dere som mener JV ikke er kristne. Har dere googlet dette? Ifølge bl.a store, norske leksikon er JV et "ungt kristent trossamfunn". De oppfyller ikke kravene til å kalle seg en kirke ifølge verden kirkeråd eller noe sånt, men kristne allikevel. At "den store hopen" av kristne mener de IKKE er det, er igrunn irrelevant. Bare å Google litt, så finner man hva som er riktig... Anonymous poster hash: cb2a2...185 Dette er ikke en diskusjon om hva jeg mener, men hva som definerer et kristent trossamfunn. Det er engang slik at verdens kirkeråd definerer hva forutsetningene er, og et trossamfunn må være regnet som medlem for å anses som kristent. Forutsetningen er først og fremst å anerkjenne treenigheten, noe hverken jv eller mormonkirken gjør. Det er klart at jv har mye til felles med kristendommen, men det blir håpløst å påstå at de er kristne i all den tid de ikke er regnet som det. Da må vi omdefinert hva kristendom er for noe. Anonymous poster hash: 3fb1e...542
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #48 Skrevet 4. desember 2013 Fremdeles uenig med dere som mener JV ikke er kristne. Anonymous poster hash: cb2a2...185 Helt i orden. Det er ikke du som må forsvare din angivelige kristne tro. Anonymous poster hash: 2a5c5...87f
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #49 Skrevet 5. desember 2013 Sier at her i huset er vi katolikker, da løper de så fort at man skulle tro fanden selv var etter de.Det sier jeg også! Men vi er ikke katolikker da...Jeg er katolikk, mannen er veldig ateist, men når/om det kommer jehovas på døra er katolikk han og Er selv katolikk men det har ikke skremt de Da prøver de heller å overbevise meg om at min tro er feil, og at jeg burde bli jehovas viter isteden. Anonymous poster hash: ca066...eb3
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #50 Skrevet 5. desember 2013 Fremdeles uenig med dere som mener JV ikke er kristne. Har dere googlet dette? Ifølge bl.a store, norske leksikon er JV et "ungt kristent trossamfunn". De oppfyller ikke kravene til å kalle seg en kirke ifølge verden kirkeråd eller noe sånt, men kristne allikevel. At "den store hopen" av kristne mener de IKKE er det, er igrunn irrelevant. Bare å Google litt, så finner man hva som er riktig... Anonymous poster hash: cb2a2...185 Dette er ikke en diskusjon om hva jeg mener, men hva som definerer et kristent trossamfunn Anonymous poster hash: 3fb1e...542 Mnei, det er det heller ikke. Diskusjonen begynte med at jeg sa at jeg kan bevise at de ikke er kristne. Vedkommende mente at for å være kristen trenger man "tro på kristendommen og bibelen", uten at det gir noe spesifikt holdepunkt. Jeg forklarte at bare kristne skjønner hva Jesus prater om i sine lignelser. Den som ikke er kristen skjønner ikke Jesus ord. Vedkommende mente at man trenger ikke skjønne det som står i bibelen, man trenger bare tro på det. Det blir jo en heller meningsløs tro. Det er som å komme over en bok skrevet på et fremmed språk man aldri har sett før og si, "aha, denne boken tror jeg på fra i dag av!". Hvordan kan man tro på noe man ikke skjønner? Det er her min definisjon skiller seg fra vedkommendes definisjon. Jeg mener man må forstå Jesus ord for å kunne følge Jesus filosofi, for å kunne forstå hva det er som er så viktig i følge Jesus. Så parerte vedkommende med at man slettes ikke trenger å "tro på bibelen og kristendommen" lenger, nå skal det visst nok holde med at det står at man er kristen på google så er man det. Hverken jeg eller vedkommende forstår helt hvordan motparten tenker. Så det får bli med det. Anonymous poster hash: 2a5c5...87f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå