Gå til innhold

Min første fotballfrue tråd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men hvorfor i helvete har hun ikke badet ungen før i dag?

Anonymous poster hash: 45b64...52a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God damn, jeg er lei av fotballfrua... Og det er IKKE fordi jeg er mye innpå bloggen hennes :P

Skrevet

Stusset faktisk på det samme.. Jeg badet min nesten hver dag, men det var kanskje mest for å få dagene til å gå, jeg vet ikke..

Skrevet

Gratulerer....

Nyfødte babyer er jo ikke akkurat så skitne..

Anonymous poster hash: 382a0...c90
Skrevet

Hva er galt med det? De må ikke bades den første uka.

Holder fint med vask i kriker og kroker om ikke navlestumpen har falt av

Anonymous poster hash: 15a13...78f

Skrevet

Det har hun. Det står at det blir babyens første bad hjemme. 

De har uansett ikke godt av å bade for ofte. En gang i uken er nok.

Anonymous poster hash: 404bf...ca0
Skrevet

Jooo, men hvordan vasker man navlestumpen da? Den lukter jo lik, så her ble det bading hver dag. Hun har jo gått over en uke nå.. Æsj!

Skrevet

Så små babyer bør ikke bades så veldig mye oftere. Sa både jordmor og barnepleier på barsel til meg.

Anonymous poster hash: b4e71...a7b
Skrevet

Jooo, men hvordan vasker man navlestumpen da? Den lukter jo lik, så her ble det bading hver dag. Hun har jo gått over en uke nå.. Æsj!

Hørt om klut?? Er ikke bra for huden til babyen å bade for mye, med mindre de har bæsj fra øverst til nederst er en gang i uka nok!

Skrevet

Da jeg fikk sønnen min (8 år siden), så fikk vi beskjed om å vente i alle fall en uke før vi badet hjemme (pga navlen). Aner ikke hvordan reglene er nå...

Anonymous poster hash: 4a8bc...751
Skrevet (endret)

Jooo, men hvordan vasker man navlestumpen da? Den lukter jo lik, så her ble det bading hver dag. Hun har jo gått over en uke nå.. Æsj!Anonymous poster hash: 45b64...52a

Man får jo streng beskjed på barsel om at man ikke skal ha navlestumpen under vann pga. infeksjonsfare. Da lukter den lik da! Dessuten er det fra gammelt av at babyer skal bade hver dag. Huden deres har absolutt ikke godt av det! Med mindre det er mye gulpelukt eller eksplosjon i bleia holder det da med bading en gang i uka :) ellers bruker mann klut og vann!

Endret av Fullrulle86
Gjest Morn du
Skrevet

Synes det er fornuftig jeg, å ikke bade ungen for mye. Hun hører vel på helsepersonell som nybakte mammaer ofte gjør.

Skrevet

Hm. Jeg fikk beskjed om å bade han med litt babyolje og ikke såpe. Tre år siden. Syns det høres vemmelig ut å ikke bade på en uke. Han bader/dusjer forsatt 5-6 ganger i uka. Ikke alltid med såpe, men han har aldri reagert på det

Skrevet

Vi har ikke badet våre babyer oftere enn en gang i uka vi. med mindre de har hatt behov pga bæsj eller oppkast da. Litt sarte i huden og dessuten ikke så skitten akkurat.

Skrevet

Jeg fikk også beskjed på barsel om at ungen ikke skulle bades mer enn 1-2 ganger i uka den første tiden. Så jeg skjønner ikke hva du rører om, HI?

Skrevet

Hm. Jeg fikk beskjed om å bade han med litt babyolje og ikke såpe. Tre år siden. Syns det høres vemmelig ut å ikke bade på en uke. Han bader/dusjer forsatt 5-6 ganger i uka. Ikke alltid med såpe, men han har aldri reagert på det

5-6 ganger i uka??? Herregud, du ødelegger jo huden hans... Bakterier er jo vårt naturlige forsvar, ingen trenger å dusje hver dag.

Anonymous poster hash: f9395...cbc

Skrevet

5-6 ganger i uka??? Herregud, du ødelegger jo huden hans... Bakterier er jo vårt naturlige forsvar, ingen trenger å dusje hver dag.

Nei det tåler han fint. For noen pinglete barn dere oppdrar ;)

Skrevet

Vi fikk beskjed om å bade 1-2 ganger i uka, med litt olje i vannet om nødvendig :) Med mindre babyen gulpet eller bæsjet seg helt ut var det ikke nødvendig med hyppigere bad pga huden. Så ta det helt med ro, Fotballfrue tar godt vare på datteren sin :)

Skrevet

Badet ikke mi mer enn én gang i uka. Og det var fint for henne.

Skrevet

Eh, javel.. Det er nå du som er så hysterisk at du bader ungen din hver dag da, ikke meg. ;)

Skrevet

De første par mnd badet vi den lille max 1 gang per uke. Navlestumpen falt av allerede på dag 4 og navelen renset vi forsiktig med Q-tips og olje/vann. Babyen HATET å bade så vi valgte å ikke utsette ham for det. Nå er han 7 mnd og elsker å bade, så nå bader vi sammen med storebroren hver kveld (kun olje i vannet, ikke såpe) som en del av kveldsrutinene :)

Anonymous poster hash: 2849c...d79
Skrevet

Vi bader fortsatt mini en gang i uken eller ved behov, det har vi gjort siden han var nyfødt - nå er han to. Han har tendens til tørr hud liksom mammaen sin. Han lukter ikke svette og vi er flinke til å etasjevaske der det trengs.

Menneskehuden er ikke laget til å bli puttet lenge i varmt vann fra naturens hånd.

Anonymous poster hash: cce90...dc0
Skrevet

Eh, javel.. Det er nå du som er så hysterisk at du bader ungen din hver dag da, ikke meg. ;)

Det handler ikke om pinglete barn, men om hvordan kroppen er bygget opp for å stå imot bakterier fra utsiden. Og du har tydligvis ingen peiling på hvordan kroppen fungerer. Og nei, huden hans(og kroppen) har ikke godt av å dusje så ofte, uansett hvor mye du måtte mene at "det tåler han fint".

Skrevet

Navlestumpen lukter lik? Hæ? Jeg har to barn og ingen av dem hadde illeluktende navlestump. 

Babyer er født med et beskyttende lag fett om kroppen som pleier huden, man skal IKKE vaske babyen de første dagene, så sant det ikke er veldig nødvendig (gulp eller bæsj overalt).

Skrevet

Hva har oppdragelse med huden å gjøre?

Oppdrar du hud? 

Anonymous poster hash: 404bf...ca0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...