Gå til innhold

Er det bare oss som ikke bruker 1000-vis av kroner på julegave til barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her får eldstemann på 13 gave til 1000 kr. 7 åringen er jeg ikke sikker hvilken sum det ble, men mindre enn til eldste. I fjor fikk de ps3, men det var fordi de skulle ha et spillkonsoll hos mag og (var blitt alene da).

Anonymous poster hash: 19d81...b1a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barna får bilstoler (4.300 kr pr stk), og ellers for dere som ikke teller det som julegave får ene litt duplo til 129 kr, den andre får byggeklosser til 149 kr og tredje får et bakesett til 179 kr!

Anonymous poster hash: 67dce...328
Skrevet

9 åringen sin gave kom på 699 og 4 åringen kostet 899. Ble litt forskjell, men begge får noe de har høyt på ønskelisten sin.

Dyrere ting som ski og evt ipad (på deling) får de uansett.

Anonymous poster hash: 2ff94...8c5

Skrevet

Jeg teller ikke bilstoler som julegave nei, det er vel noe dere uansett ville kjøpt? Så nei noe julegave synes jeg ikke det er. Men seff om dette er trillinger på ett år som trenger seter og ikke skjønner noe men er de 3 år+.... Nei da skjønner jeg ikke .

Anonymous poster hash: 665f3...6e5

Skrevet

Barna får bilstoler (4.300 kr pr stk), og ellers for dere som ikke teller det som julegave får ene litt duplo til 129 kr, den andre får byggeklosser til 149 kr og tredje får et bakesett til 179 kr!

Anonymous poster hash: 67dce...328

Jøss!!

Enda godt det er jul snart så barna kan bli sikret forsvarlig.

Anonymous poster hash: 605ae...bdb

Skrevet

Vi har en på 4 år. Og vi har god råd. Han har alt han trenger. Vi kommer til å kjøpe noe han ønsker seg. Om prisen er 200 eller 800 eller 2000kr spiller ingen rolle. Men vi kjøper ikke en dyrere gave fordi den er dyrere. Vi kjøper gaver etter hva han har lyst på.

I år tror jeg det blir en gave for under 500kr. Tror det blir en slags ipad ramme. Slik en kan feste på ipaden og da "tegne" med.

Skrevet

Herlighet så flåsete dere de! Bilstol er en super julegave. Jeg mener det er smart å bruke penger på noe de trenger og ikke på husfyll. De fleste barn får mer en nok leker på julaften. De to eldste får hver sin seng i år, det er noe de trenger!

Skrevet

Herlighet så flåsete dere de! Bilstol er en super julegave. Jeg mener det er smart å bruke penger på noe de trenger og ikke på husfyll. De fleste barn får mer en nok leker på julaften. De to eldste får hver sin seng i år, det er noe de trenger!

Flåsete?

Så hva mer regner en med i julegaven? Maten en spiser i jula? Å ha barn koster, og har en bil må en ha bilstol. Seng er også noe som er kjekt å ha, og som en bør sørge for at barna har uavhengig av om det er jul. Og at små barn ikke får julegaver overhodet syns jeg er skikkelig smålig. Argumenter som at de får så masse gaver uansett, eller at de ikke husker det er helt uforståelige for min del.

Går en tråd her om besteforeldre som var sluttet kjøpe gaver til barnebarna, og nesten samtlige syns det var helt på trynet. Hvorfor er det greit ikke gi gave til barna sine, men horribelt å ikke gi gave til barnebarna?

Regner med dere alle sammen kutter ut gaver til dere selv og ikke har ønsker.

Anonymous poster hash: 605ae...bdb

Skrevet

Kall meg gjerne flåsete men det blir for meg for dumt å kalle ting de måtte hatt uansett for julegaver. Ja seng er i samme kategori som setene over her. Med mindre ungene har senger og ikke trenger men virkelig ønsker seg uten grunn ( for de har) så burde ikke seng være en julegave. Er dere slik med deres ting og? Om du trenger truser og sokker, kjøper mannen deres det fordi dere trenger det jo el kjøper dere det seff selv før jul og får selv ønskede gaver. Mye rare folk der ute. Det at unger fikk leker ifjor til jul el til bursdag for. 6 mnd siden betyr da ingenting. De vokser og ønsker seg nye ting iløpet av det året. Om lekene flyter ( noe jeg ikke tror når jeg ser hvordan de fleste har det hjemme med strigla interiørhjem) så får dere gi videre til trengende da vet dere så barna deres kan få det de virkelig ønsker seg......

Skrevet

De store får 500 kr hver(3 stk). De små får ingenting, eller kanskje om det er noe spesielt. De får så mye gaver av besteforeldre og annen familie uansett, at de vet ikke hvem det er fra engang;)

Skrevet

Det er jo gjerne til jul og bursdag de får de dyrere tingene som de ønsker seg eller trenger da. Billigere ting kjøper man jo av og til uansett.

Her får jenta vår snow racer, stor utgave, til 1000kr. Hun er bare 3.5 år så ville ha den store fordi da kan vi ake sammen med henne. Hadde ikke akebrett fra før og å bo i norge, iallefall på landet, uten akebrett går bare ikke an :-)

Neste år kan det godt hende hun får gave til 500kr eller til 1500kr, alt ettersom hva hun ønsker seg aller mest og hva hun trenger :-)

Ikke for å være ekkel, men anbefaler heller vanlig akebrett når hun er så liten. De klarer ikke svingingen og snowraseren er for tung til at de klarer å trekke dem opp selv. Mine hadde i hvertfall mye mer glede av vanlige akebrett enn snowraser i hvertfal til de var 5.

Anonymous poster hash: 8b205...afd

Skrevet

Kall meg gjerne flåsete men det blir for meg for dumt å kalle ting de måtte hatt uansett for julegaver. Ja seng er i samme kategori som setene over her. Med mindre ungene har senger og ikke trenger men virkelig ønsker seg uten grunn ( for de har) så burde ikke seng være en julegave. Er dere slik med deres ting og? Om du trenger truser og sokker, kjøper mannen deres det fordi dere trenger det jo el kjøper dere det seff selv før jul og får selv ønskede gaver. Mye rare folk der ute. Det at unger fikk leker ifjor til jul el til bursdag for. 6 mnd siden betyr da ingenting. De vokser og ønsker seg nye ting iløpet av det året. Om lekene flyter ( noe jeg ikke tror når jeg ser hvordan de fleste har det hjemme med strigla interiørhjem) så får dere gi videre til trengende da vet dere så barna deres kan få det de virkelig ønsker seg......

Ja, vi ønsker oss nyttige ting selv også. Jeg ønsker meg for eksempel både sokker og stekepanne.

Jeg synes heller ikke det er noe galt i at ungene får ting de trenger. Ofte blir juleganene også finere utgaver enn den "nødvendige" minimummsutgaven. Ta seng for eksempel. Barnet kunne sikkert klart seg med sprinkelsenga et år til eller det hadde holdt med en hvilken som helst billig seng fra loppemarked. Hvorfor er ikke en ny fin prinsesseseng en fin gave til en jente som ønsker seg det da?

På samme måte med sengetøy. Ungene klarer seg helt fint med sengetøy som vi voksne har i skapet fra før, likevell er det stas med eget sengetøy med yndlingsmotivet.

Anonymous poster hash: 8b205...afd

Skrevet

Hadde ikke tenkt til å bruke noe særlig på gave til jenta vår på 9 mnd, men det skjer noe rart hver gang jeg er ute for å handle julegaver til andre. Vips, så blir det med en liten ting til henne... har nok brukt godt over 1000,- selv om det ikke var meningen. Kan gjerne gi sengesett, klær osv, men bilsete hadde jeg nok ikke kjøpt. 

Anonymous poster hash: b1f06...6fa
Gjest vinterbrud
Skrevet

MIn jente får noen leker og klær.Hun får også nytt skiutstyr som hun trenger og hun får nok en ridevest også.

Pluss noen bøker.Hun får nok mye fra resten av familien også,tenker jeg.

Så her er det en blanding av ting hun trenger og ting hun ønsker seg.

Skrevet

Litt forskjell på en 2-åring og eldre barn som ønsker seg f.eks sportsutstyr, iPad etc...

Sant, sant men det er når de er små man setter standarden også. Ser at mange mener at klær og diverse utstyr ikke hører hjemme under juletreet, og i hvert fall ikke ting som ikke er flunkende nye (det er for eksempel ikke greit å gi brukte skiutstyr i gave ifølge noen). Slike ting skal barnet uansett får gjennom året, og til jul skal de få ønske seg hva de vil! Dette tankesettet mener jeg hemmer evnen til å glede seg over ting, og kanskje det også skaper kravstore barn. Selvfølgelig er det min plikt som forelder å gi mine barn mat, klær og nødvendig utstyr som skolesekk, joggesko til gymmen etc etc, men jeg mener faktisk at de fint kan "lære" seg å ønske seg en fin bukse/kjole, skøyter, skiutstyr, sykkel etc etc. Mange kjøper jo nå iPad til 1- åringen... Spent på hva disse barna ønsker seg om 15-20 år? Da er det kanskje normalt å få moped eller bil i julegave?!

Anonymous poster hash: 7055d...91c

Skrevet

Litt forskjell på en 2-åring og eldre barn som ønsker seg f.eks sportsutstyr, iPad etc...

Sant, sant men det er når de er små man setter standarden også. Ser at mange mener at klær og diverse utstyr ikke hører hjemme under juletreet, og i hvert fall ikke ting som ikke er flunkende nye (det er for eksempel ikke greit å gi brukte skiutstyr i gave ifølge noen). Slike ting skal barnet uansett får gjennom året, og til jul skal de få ønske seg hva de vil! Dette tankesettet mener jeg hemmer evnen til å glede seg over ting, og kanskje det også skaper kravstore barn. Selvfølgelig er det min plikt som forelder å gi mine barn mat, klær og nødvendig utstyr som skolesekk, joggesko til gymmen etc etc, men jeg mener faktisk at de fint kan "lære" seg å ønske seg en fin bukse/kjole, skøyter, skiutstyr, sykkel etc etc. Mange kjøper jo nå iPad til 1- åringen... Spent på hva disse barna ønsker seg om 15-20 år? Da er det kanskje normalt å få moped eller bil i julegave?!

Anonymous poster hash: 7055d...91c

Helt enig med deg :)

Anonymous poster hash: 366d7...28a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...