Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #1 Skrevet 4. desember 2013 Jeg tenker sånn her: Jeg har 1100 pasienter. Hvis alle hadde gitt meg gave hadde det blitt 1100 gaver! Forventer ikke mye altså. Men er det frekt å spørre? Anonymous poster hash: bc595...d8f
Gjest Julia1984 Skrevet 4. desember 2013 #2 Skrevet 4. desember 2013 Vel, jeg spør aldri andre mennesker om å få gave. Så ja, frekt!!
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #3 Skrevet 4. desember 2013 Ha-ha-ha-ha! Lege med humor, det liker jeg Hvis bare 5 % av pasienten hadde tatt deg på ordet så ville du jo fått 55 gaver ekstra Anonymous poster hash: a4208...b3a
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #4 Skrevet 4. desember 2013 Ha-ha-ha-ha! Lege med humor, det liker jeg Hvis bare 5 % av pasienten hadde tatt deg på ordet så ville du jo fått 55 gaver ekstra Anonymous poster hash: a4208...b3a Det er jo faktisk genialt Anonymous poster hash: bc595...d8f
Aliniane Skrevet 4. desember 2013 #5 Skrevet 4. desember 2013 Har aldri falt meg inn at jeg skal gi gave til legen min, men hadde han spurt skulle han nok fått noe! Tror han kunne hatt god bruk for en klokke, noen ganger briller, og av og til en guide til hvordan forstå kvinner. Men det er kanskje ikke gaver av den typen du ønsker deg HI?
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #6 Skrevet 4. desember 2013 Har aldri falt meg inn at jeg skal gi gave til legen min, men hadde han spurt skulle han nok fått noe! Tror han kunne hatt god bruk for en klokke, noen ganger briller, og av og til en guide til hvordan forstå kvinner. Men det er kanskje ikke gaver av den typen du ønsker deg HI? Nei, jeg ønsker meg helst noen flasker Chablis og Roussanne, et Becksöndegaard skjerf, Zoe Karssen genser og lilla gryte fra Le Creuset. Anonymous poster hash: bc595...d8f
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #7 Skrevet 4. desember 2013 Ja, for legelønnen er jo så spinkel og spartansk i dette landet... -.- Anonymous poster hash: 68679...932
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #8 Skrevet 4. desember 2013 Ja, for legelønnen er jo så spinkel og spartansk i dette landet... -.- Anonymous poster hash: 68679...932 Jeg er ikke ansatt ved et legekontor så nei, jeg vasser ikke i penger. Anonymous poster hash: bc595...d8f
♥Madam Mim♥ Skrevet 4. desember 2013 #9 Skrevet 4. desember 2013 Hehe kommer an på hvilken tone du hadde spurt i. Spøkfult eller ramme alvor. Spøkfullt så kan det faktisk hende jeg kom med en liten ting. Ramme alvor så ville jeg muligens ha byttet fastlege.....
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #10 Skrevet 4. desember 2013 Ha-ha-ha-ha! Lege med humor, det liker jeg Hvis bare 5 % av pasienten hadde tatt deg på ordet så ville du jo fått 55 gaver ekstra Anonymous poster hash: a4208...b3a Det er jo faktisk genialt Anonymous poster hash: bc595...d8f Du må selvfølgelig tenke ut hvordan du skal gjøre dette for best mulig utkomme. I dag er det 4. desember, ergo er det 20 dager til jul. Det går bort minst 6 dager på helg, ergo har du 14 arbeidsdager igjen før julaften. Skal du ta inn alle 1100 på fjorten dager så må du ta inn 78,5 pasienter pr dag. Har du 7,5 time du kan ta imot pasienter pr dag så vil du har 5,7 minutter pr pasient. Men altså det ER mulig - hvis alle kan møte på kort varsel og du ikke tar inn noen to ganger - husk å gi beskjed at du kun tar imot akuttpasienter disse dagene hvis de ikke har vært innom deg i det siste! Veldig viktig for at dette skal gå opp!! Kaaaan hende dette føles litt hektisk, men det er i så fall viktig at du allierer deg med sekretæren din. En stor klokke, eller at sekretæren har en stor gong å slå på, vil nok være viktig. Alfa og omega her for gjennomførelsen er at timeplanen holdes, så ingen ekstraplager kan tas opp. Ved nærmere ettertanke har du trolig ikke tid til å fortelle pasientene at du gjerne vil ha en gave - og selvfølgelig hva du ønsker deg. Vil være riiiiimelig kjedelig å få 1100 like gaver.... Det bringer oss fort frem til neste punkt: du må skrive ønskeliste!!! Så er spørsmålet, hvordan holde orden på denne ønskelisten? Kanskje det enkleste er å gi hver pasient en huskelapp med ett eller to ønsker på. Og for all del - ikke lever ut for mange like ønskelister, for da er vi fort tilbake til det med å få 1100 like gaver. Noe som faktisk kan bli et problem når du skal bytte halvparten.... eller 1099 av dem Kan være lurt å be om byttelapp... Og skal du rekke dette så må du skaffe en stor klokke til sekretæren før arbeidstid i morgen, kalle inn 60 ekstra pasienter til i morgen og forberede sekretæren at hun også i løpet av morgendagen - i tillegg til at hun selvfølgelig er tidsnazi for deg - ringer alle pasienter som ikke kommer i morgen, og setter opp timer for dem de neste 13 arbeidsdagene. I tillegg må du skrive ønskelisten i kveld og kopiere ut. Med nærmere ettertanke kan du faktisk på denne måten ende med tidenes desemberlønn. 1100 x egenandel til pasienten + tilskudd og mindre skatt for desember = Tidenes Julegratiale! Du kan selvfølgelig også velge å sende ut mail til alle pasientene, men det forutsetter at du har mailadresse til alle, at folk svarer, at de tar den seriøst, at du fordeler ønskelistene riktig osv. Ulempen er selvfølgelig at du ikke får betalt for å fortelle dem at du gjerne vil ha julegaver i år og julegratialet forsvinner. Men, du får jo mange gaver likevel. Du må selvfølgelig også passe på at du har plass til å ta imot alle 1100 gavene. Men, med tanke på at dere ikke vil ha tid til å ta blodprøver, tester osv. siden dere skal ha 78,5 pasienter innom daglig så kan dere bare rydde lab'en før jobb i morgen så har dere god plass til gavedrysset de første dagene i hvert fall. Ønsker deg en god jul! Ps.... når du får senebetennelse pga alle gavekortene du skal skrive etter nyttår, så kan du få 50 % rabatt på første behandlinger hos meg.... mot noen få av de vinflaskene jeg regner med at du får Anonymous poster hash: a4208...b3a
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #11 Skrevet 4. desember 2013 haha Anonymous poster hash: 43111...016
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #12 Skrevet 4. desember 2013 Skulle selvfølgelig stå: Ved nærmere ettertanke har du trolig ikke tid til ANNET ENN å fortelle pasientene at du gjerne vil ha en gave - og selvfølgelig hva du ønsker deg. Vil være riiiiimelig kjedelig å få 1100 like gaver.... Anonymous poster hash: a4208...b3a
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #13 Skrevet 4. desember 2013 Ha-ha-ha-ha! Lege med humor, det liker jeg Hvis bare 5 % av pasienten hadde tatt deg på ordet så ville du jo fått 55 gaver ekstra Anonymous poster hash: a4208...b3a Det er jo faktisk genialt Anonymous poster hash: bc595...d8f Du må selvfølgelig tenke ut hvordan du skal gjøre dette for best mulig utkomme. I dag er det 4. desember, ergo er det 20 dager til jul. Det går bort minst 6 dager på helg, ergo har du 14 arbeidsdager igjen før julaften. Skal du ta inn alle 1100 på fjorten dager så må du ta inn 78,5 pasienter pr dag. Har du 7,5 time du kan ta imot pasienter pr dag så vil du har 5,7 minutter pr pasient. Men altså det ER mulig - hvis alle kan møte på kort varsel og du ikke tar inn noen to ganger - husk å gi beskjed at du kun tar imot akuttpasienter disse dagene hvis de ikke har vært innom deg i det siste! Veldig viktig for at dette skal gå opp!! Kaaaan hende dette føles litt hektisk, men det er i så fall viktig at du allierer deg med sekretæren din. En stor klokke, eller at sekretæren har en stor gong å slå på, vil nok være viktig. Alfa og omega her for gjennomførelsen er at timeplanen holdes, så ingen ekstraplager kan tas opp. Ved nærmere ettertanke har du trolig ikke tid til å fortelle pasientene at du gjerne vil ha en gave - og selvfølgelig hva du ønsker deg. Vil være riiiiimelig kjedelig å få 1100 like gaver.... Det bringer oss fort frem til neste punkt: du må skrive ønskeliste!!! Så er spørsmålet, hvordan holde orden på denne ønskelisten? Kanskje det enkleste er å gi hver pasient en huskelapp med ett eller to ønsker på. Og for all del - ikke lever ut for mange like ønskelister, for da er vi fort tilbake til det med å få 1100 like gaver. Noe som faktisk kan bli et problem når du skal bytte halvparten.... eller 1099 av dem Kan være lurt å be om byttelapp... Og skal du rekke dette så må du skaffe en stor klokke til sekretæren før arbeidstid i morgen, kalle inn 60 ekstra pasienter til i morgen og forberede sekretæren at hun også i løpet av morgendagen - i tillegg til at hun selvfølgelig er tidsnazi for deg - ringer alle pasienter som ikke kommer i morgen, og setter opp timer for dem de neste 13 arbeidsdagene. I tillegg må du skrive ønskelisten i kveld og kopiere ut. Med nærmere ettertanke kan du faktisk på denne måten ende med tidenes desemberlønn. 1100 x egenandel til pasienten + tilskudd og mindre skatt for desember = Tidenes Julegratiale! Du kan selvfølgelig også velge å sende ut mail til alle pasientene, men det forutsetter at du har mailadresse til alle, at folk svarer, at de tar den seriøst, at du fordeler ønskelistene riktig osv. Ulempen er selvfølgelig at du ikke får betalt for å fortelle dem at du gjerne vil ha julegaver i år og julegratialet forsvinner. Men, du får jo mange gaver likevel. Du må selvfølgelig også passe på at du har plass til å ta imot alle 1100 gavene. Men, med tanke på at dere ikke vil ha tid til å ta blodprøver, tester osv. siden dere skal ha 78,5 pasienter innom daglig så kan dere bare rydde lab'en før jobb i morgen så har dere god plass til gavedrysset de første dagene i hvert fall. Ønsker deg en god jul! Ps.... når du får senebetennelse pga alle gavekortene du skal skrive etter nyttår, så kan du få 50 % rabatt på første behandlinger hos meg.... mot noen få av de vinflaskene jeg regner med at du får Anonymous poster hash: a4208...b3a Herregud, så fantastisk! Mannen og jeg ler så vi griner Nå har jeg forresten satt han på tanken også. Han er ikke lege men behandler av et annet slag. Ohoi! Anonymous poster hash: bc595...d8f
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #14 Skrevet 4. desember 2013 Herregud, så fantastisk! Mannen og jeg ler så vi griner Nå har jeg forresten satt han på tanken også. Han er ikke lege men behandler av et annet slag. Ohoi! Anonymous poster hash: bc595...d8f Ser for meg at landets leger begynner å skreddersy sine pasientlister i slutten av november og hele desember heretter. For ikke å snakke om alle andre behandlere (jeg burde virkelig følge mitt eget tips!! ) Kan tenke meg at alle kiropraktorer tar alle årskontrollene sine i desember også heretter! Gleder meg allerede til neste jul, jeg - da skal jeg også stille forberedt! Anonymous poster hash: a4208...b3a
mylittlecat Skrevet 4. desember 2013 #15 Skrevet 4. desember 2013 Høres ut som en lur ide! Hva med å gjøre det enkelt? Skriv en ønskeliste, heng på døren, der det ikke er til å unngå at folk ser det. Sett gjerne en kurv på gulvet under listen, der gavene kan samles Lykke til, håper vi får oppdatering på alle gavene du har fått, etter jul!
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #17 Skrevet 5. desember 2013 Da hadde jeg spurt deg om å få gave også som en del av lojalitetsprogrammet for å beholde meg som lang og trofast kunde. Jeg tror du tuller, men hadde du spurt ville jeg oppfattet deg som grådig. Leger tjener godt, og mange lar seg sikkert bestikke av legemiddelindustrien også. Mange som går til legen har dårlig helse og dårlig råd. Det ville vært frekt å uttrykke et ønske om at de må gi deg noe. Noen kanskje tør ikke la være å gi deg gave om du hinter, av frykt for eks ikke å få videre sykemelding. Mange ville da oppfattet det slik at du gjerne vil ha bestikkelser. Huff, jeg håper du aldri spøker med noen om å gi deg gave. Anonymous poster hash: e579b...8b4
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #18 Skrevet 5. desember 2013 Jeg tenker sånn her: Jeg har 1100 pasienter. Hvis alle hadde gitt meg gave hadde det blitt 1100 gaver! Forventer ikke mye altså. Men er det frekt å spørre? Anonymous poster hash: bc595...d8f Gavene hadde jo kommet godt med når du mister lisensen for å ha utnyttet dine pasienter økonomisk. Anonymous poster hash: e17c4...1ea
mylittlecat Skrevet 5. desember 2013 #19 Skrevet 5. desember 2013 Jeg tenker sånn her: Jeg har 1100 pasienter. Hvis alle hadde gitt meg gave hadde det blitt 1100 gaver! Forventer ikke mye altså. Men er det frekt å spørre? Anonymous poster hash: bc595...d8f Gavene hadde jo kommet godt med når du mister lisensen for å ha utnyttet dine pasienter økonomisk. Anonymous poster hash: e17c4...1ea Ønske seg ny humor og ironi til jul, kanskje?
MissMagica Skrevet 5. desember 2013 #20 Skrevet 5. desember 2013 Hahaha Noe sært å spørre om ja! Hadde legen min spurt om gave så skulle han selvfølgelig fått en gave. Hadde tatt meg en tur på kondomeriert og funnet noe fint og rimelig til han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå