Gå til innhold

Faen! 9 dager forsinket mens :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir nødt til å ta en test i morgen da. Om den er positiv, er jeg desverre nødt til å ta abort. Har alltid vært i mot abort for min egen del, men nå slipper jeg ikke unna. Avhold fra sex neste!!

Jeg må vel ikke på sykehus for å ta abort? Er så lang reisevei for meg og det er vanskelig å finne barnepass. Vil helst holde dette for meg selv også.

Hvordan foregår en abort? Er det vondt? Hva med tiden etterpå? Gruer meg noe helt forferdelig, og håper for alt i verden at testen er negativ! Har en digitaltest liggende som går ut på dato i januar, håper den er pålitelig

Anonymous poster hash: 7f4ea...b54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du skal ha en kirurgisk abort (utskrapning) må du på sykehuset, men de fleste tar vel tablettkuren som stopper utviklingen til fosteret og støter det ut.

Tablettkuren tar du hjemme, men du må inn å ta en ul først. Man kan ikke ta ul etter 12 uker og de må se at du faktisk ikke er lenger på vei enn du sier du er før du kan få kuren (de tar selvfølgelig undersøkelsen slik at du selv ikke ser hva som kommer opp på skjermen, du slipper se fosteret selv).

Anonymous poster hash: b53b7...4e0
Skrevet

Blir nødt til å ta en test i morgen da. Om den er positiv, er jeg desverre nødt til å ta abort. Har alltid vært i mot abort for min egen del, men nå slipper jeg ikke unna. Avhold fra sex neste!!

Jeg må vel ikke på sykehus for å ta abort? Er så lang reisevei for meg og det er vanskelig å finne barnepass. Vil helst holde dette for meg selv også.

Hvordan foregår en abort? Er det vondt? Hva med tiden etterpå? Gruer meg noe helt forferdelig, og håper for alt i verden at testen er negativ! Har en digitaltest liggende som går ut på dato i januar, håper den er påliteligAnonymous poster hash: 7f4ea...b54

Du er vel nødt på sykehus uansett tror jeg, først for å tidfeste hvor langt du er påvei under en innvendig UL. Du får teste, så får du ta det deretter. Legen vil gi den infoen du trenger vil jeg tro.

Det er ikke spesielt vondt etterpå fysisk, men den paykiske smerten var for meg så sterk at jeg aldri har kommet over det. Jeg angrer noe jævlig, selv m situasjonen min der og da så håpløs ut så har tiden lært meg at det aldri er umulig.

Jeg har et barn for lite, det er tungt og ansvaret bærer jeg alene. De barna jeg har fått i ettertid fyller aldri det hullet som er der.

Anonymous poster hash: 7f58b...728

Skrevet

Ta den digitale testen med engang. Når du er 9 dager over tiden, så slår den ut om du er gravid.

Skrevet

Du trenger ikke ta test med morgenurin når du er så langt over forventet mens, da er det nok hormoner i massevis til å teste når som helst på døgnet.

Løp og tiss, så kan du oppdatere oss og ringe lege for time etterpå..

Anonymous poster hash: b53b7...4e0
Skrevet

Jeg har også et barn for lite, selv om omstendighetene på den tiden ville vært veldig tøft for meg, tror aborten har ødelagt noe hos meg og sliter med å tilgi megselv at jeg ikke valgte annerledes den gang. Andre gangen jeg gikk gravid så slet jeg veldig pga første som jeg valgte bort, men dette er for hver enkelt å finne ut av i forhold til hva som er rett for en. Men de jeg kjenner som har tatt abort har alle slitt med ettervirkninger i forskjellige grad mentalt. Jeg var ok en måned etter aborten og da slo det meg hardt, hadde det sinnsykt vondt i flere måneder etterpå og hatet megselv for hva jeg hadde gjort mot barnet mitt. Det er ikke bare bare selv om det virker som eneste utvei. Hadde jeg valgt idag så hadde jeg beholdt barnet fremfor abort. 

Anonymous poster hash: b37a3...157

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...