Gå til innhold

Vekta øker med rekordfart!!

Anbefalte innlegg

Er 20 uker i dag, og har nok gått opp i overkant av 6 kg allerede! Spiser sunt, trener og spiser heller ikke mye.. Forstår ikke engang hvordan det er mulig! Blir veldig stressa for de neste 20 ukene..

Hvordan er det med dere damer?

Anonymous poster hash: 4b0a6...25d

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144102049-vekta-%C3%B8ker-med-rekordfart/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme her og. Jeg trener ikke noe særlig da pga grusom bekkenløsning.

Er i uke 24 og har vel gått opp 7-8 kg, men stresser ikke så voldsomt med det. Jeg har stort sett bare lagt på meg på magen og puppene så resten av kroppen er tilnærmet normal. Det er vel også i ukene 17-24 man legger på seg mest. Sist jeg var gravid var jeg allerede 12 kg tyngre enn jeg er nå på denne tiden, så jeg er egentlig ganske fornøyd :) Prøv å ikke stress med det, fortsett med sunt kosthold og trening så gjør du hvertfall det du kan for å hindre unødig vektoppgang. Og så er vi jo så forskjellige, noen legger på seg lite mens andre legger på seg mer :)

HI her.. Forrige gang jeg var gravid la jeg vel på meg 12-13 kg til sammen, og kan ikke skjønne annet enn at det må bli mer denne gangen..

Misliker det veldig! Spesielt siden jeg føler meg veldig flink med maten...

La på meg henholdsvis 17 og 20 kilo i mine tidligere svangerskap, men alt ble borte igjen etter hvert. Første gangen forsvant de fort siden jeg var kun 19 år, mens de andre gangen tok litt lenger tid. Til tross for at jeg spiste ganske normalt og er bitteliten til vanlig, så kom kiloene...tror mye er genetisk også, vi er alle forskjellige :)

6 kg er ikke mye i uke 20:)

Du trenger jo litt til amming, og en del er ekstra blod, vann osv.

Jeg fikk ned 16 kg første uken etter fødselen og de siste 10 (!!) Trengte noen mnd.

Håper jo å ikke bli like enorm denne gangen men som det er nevnt så er det nok litt genetisk. Jeg legger aldri på meg ellers, men i svangerskap suger kroppen til seg:)

Annonse

Jeg er av dem som alltid går opp mye i starten og vekten stbailiserer seg etterhvert og går ikke mange kiloene opp mot slutten.

Det var litt slik det var for meg sist... Alle sa man gikk opp mest på slutten, men jeg gikk ganske jevnt opp hele veien, og bare noe. Hundre gram til sammen siste ukene..

Men - har gått opp raskere denne gangen..

Syns det virker som om de fleste bare har gått opp 2-3 kg på denne tiden.. Sukk, alt man skal bekymre seg for:)

Er 21 uker og har gått opp 2-3 kg, men har i tillegg mistet litt muskelmasse pga jeg ikke har orket trening ... Var slik sist også, men endte likevel på 13 opp sist. Veldig individuelt og har ikke så stor betydning. Det forsvinner som oftest igjen om det er 10 el 20 el mer:)

Jeg er 21+6 og har gått opp i overkant av 6 kilo nå :mellow:

Jeg er 166cm høy og i mine andre to svangerskap har jeg gått opp rundt 20kg! Kroppen min suger næring og fett ut av en annen verden når jeg er gravid :wacko:

Men jeg har vært av de heldige som har gått ned alle kiloene i etterkant. Men det var før.. Nå er jeg flere år eldre og vet at det mest sannsynlig kommer til å bli vanskeligere å gå ned i vekt etter dette svangerskapet.

Det jeg trøster meg med er at ved begge de to andre svangerskapene gikk jeg nesten ikke opp noen ting de første 5 mnd, alt kom de siste 4. Så jeg har et lite håp om at jeg kanskje ikke skal gå opp fullt så mye denne gangen :):tommelsmil:

Vel, det gjenstår å se...Etter at bekkenløsningen så effektfullt har spart meg mange penger i måneden på treningsstudio, så kan det hende det kommer endel ekstra kilo uansett..

Endret av Tieran
Gjest anouschka with Love

Jeg har gått opp tre kilo og er i uke 15 straks. Med sønnen min gikk jeg opp 12 kilo og med datteren min 24 kilo. De 24 kiloene i de første 16 ukene (!), og ikke et gram etterpå. Men åt som en gris pga kvalme og var nok litt undervektig fra start. Nå håper jeg vekta holder seg stabilt på +10 pga refluks. Eller kreperer jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...