PrinsesseHengepupp Skrevet 4. desember 2013 #1 Del Skrevet 4. desember 2013 Også 3. inseminasjon ser ut for å ikke bære frukt. Så da blir det muligens rett over på ivf etter jul. Vi tilhører Riksen (pga bruk av donor) og bor selv et stykke utenfor Harstad. Dermed har vi lang reisevei, for èn time på Riksen er vi vekke hjemmefra minimum 14-16 timer timer, om vi er heldige, har også måttet overnatte. Når vi skal (mest sannsynlig) over på ivf blir det jo et litt annet opplegg. UL'er får jeg vel fortsatt her på det lokale sykehuset. Men hvordan blir det med uttak og innsett? Jeg har kraftig fremoverbøyd livmor, så selv inseminasjon er ekstremt smertefullt. Hva da med uttak??? Jeg kjenner jeg er livredd for den biten.. Og hvor lenge etter uttak er det innsett? Må vi reise hjem igjen, eller venter vi i Oslo mens eggene klargjøres? Gjør innsett vondt? Kan man bevege seg som normalt etter uttak og innsett? Noen andre med fremoverbøyd livmor her, som har erfaringer å komme med? Usj, kjenner at nå begynner jeg å stresse :-/ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144102039-ul-uttak-og-innsett-for-oss-med-lang-reisevei/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Opp Skrevet 4. desember 2013 #2 Del Skrevet 4. desember 2013 Så dumt da, ivf er ihvrf noe helt annet og mye bedre sjanse enn inseminasjon. Jeg hører til på riksen og har også fremoverbøyd livmor har ikke opplevd uttak som smertefullt, bare ubehagelig så klart, men det er fort over. Man får bedøvelse og avslappende.jeg har fått ut rundt 11 egg begge gangene jeg har gjort uttak. Det er 1 dag for uttak, så vente en dag og så er det insett. Så det er nok greiest å bli i Oslo til insett dagen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144102039-ul-uttak-og-innsett-for-oss-med-lang-reisevei/#findComment-145913897 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bare meg123 Skrevet 4. desember 2013 #3 Del Skrevet 4. desember 2013 Hei du Vi og tilhører riksen,pga donor. Skjønner godt du tenker på dette,da dere har fryktelig lang reisevei! UL kan dere nok få hos dere,og fra uttak til innsett,tar det to dager. Uttak den ene dagen,ringer den andre dagen,for å høre hvordan det gikk,og så er det innsett dagen etter der Jeg skal ikke lyve,for har hatt to uttak,og den første var vond,men den andre var ti ganger verre!!!! Så om vi skal gjøre det igjen,skal jeg ha dobbeldose med bedøvelse!!! Men det er veldig forskjellig fra person,til person. Noen merker ikke noe! Ja,du er oppe og går etterpå,men er fryktelig godt å slippe å fly på et kjøpesenter feks.etter en sånn runde da Vet ikke om livmora mi er sånn eller sånn jeg...aldri hørt noe spes om den egentlig Dere bør vel overnatte dere,så slipper dere kjøre frem og tilbake til uttak/innsett. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144102039-ul-uttak-og-innsett-for-oss-med-lang-reisevei/#findComment-145913927 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Opp Skrevet 4. desember 2013 #4 Del Skrevet 4. desember 2013 Og btw - ja man kan bevege seg normalt etterpå. Innsett er likt som inseminasjon. Du kan jo sikkert be om litt smertestillende først så det ikke gjør så vondt for deg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144102039-ul-uttak-og-innsett-for-oss-med-lang-reisevei/#findComment-145913932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrinsesseHengepupp Skrevet 4. desember 2013 Forfatter #5 Del Skrevet 4. desember 2013 Takk for svar =) Reiseveien er slitsom, vi har egentlig ikke så lang vei til flyplassen, men det er få avganger, så på så kort varsel ender det alltid med at vi må ta pysjamasflyet slik at vi må reise hjemmefra kl 05.00, og er tilbake sent på kvelden, blir lange dager. Fryktelig slitsomt, men da skal jeg be om at vi får vente i Oslo om det blir aktuelt. Håper pasientreiser går med på det da. Fikk vite om denne fremoverbøyde livmoren på siste inseminasjon, og da falt noen brikker på plass. For når jeg var til kontrastrtg. i fjor var det så vondt, trodde jeg skulle dø. Rønkenlegen måtte hente gynekolog og de styrte veldig for å komme til med katetrene. Og jeg grein og kavet. Tok 1,5 timer å få tatt bildene. Og "alle" jeg har snakket med eller lest om har sagt at den undersøkelsen er enkel og grei. Det var den ikke for meg. Så hadde vi to inseminasjoner som gikk veldig enkelt, men nå sist hadde vi ny lege. Og hun så i papirene at "satsen" var satt i mormunnen, ikke inne i livmora. Så hun ville sette det lengre opp denne gangen. Og da måtte hun bruke tang for å dra frem mormunnen og det var ubeskrivelig vondt. Og det må de jo ved et egguttak også, for å komme til. Så jeg er redd det kommer til å gjøre fryktelig vondt :-( Kan jeg be om å få ekstra mye smertestillende? Det står vel i papirene mine at jeg hadde smerter ved sist inseminasjon pga dette. (jeg får vondt bare om å skrive om dette). Har offisiell testdag i morgen, men kjenner nok på kroppen (og et "hundretalls" negative tester) at vi må forberede oss på en ny runde. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144102039-ul-uttak-og-innsett-for-oss-med-lang-reisevei/#findComment-145914173 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bare meg123 Skrevet 4. desember 2013 #6 Del Skrevet 4. desember 2013 Ring pasientreiser og spør hva dem event dekker siden dere har så lang reisevei. Under et uttak,stikker de en nål gjennom skjedeveggen,og ut til eggstokkene,så de går ikke inn i livmorhalsen da. google det,så ser du bildet av det Alt står i papirene,men greit å si ifra alikevel,men gjør det før uttaksdagen! For når du kommer til uttak,har de gjort klart alt,og da er det kanskje litt fort gjort,og glemme å si noe også! Du kan be om mer,og fortell hvorfor. Greia er,at når de først har kommet igang,får de ikke fylt på mer!! UFF,skjønner deg godt!! Stakkars deg. Vondt når minnene sitter sånn i Lykke til imorgen. Kjenner følelsen...ble maaange negative tester på veien Men så lenge man har håpet,er mye gjort. Krysser fingrene for dere!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144102039-ul-uttak-og-innsett-for-oss-med-lang-reisevei/#findComment-145914254 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå