Gå til innhold

Burde jeg gi mer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Min mann og jeg kjøpte hus i sommer. De bygger det nå.

Vi har vært et par ganger og sett hvordan det går og hvor langt de er kommet.

Hver gang tar vi med marsipan kaker til dem.

Igår dro vi en tur, med 2 kaker og mannen min ga de til 2 snekkere og sa de skal kose seg med kaken med konene deres:) Byggelederen kom å tok oss i hånda og sa tusen takk, aldri sett lignende.

Men, jeg føler at vi kanskje kunne gjort mer eller synes dere det her er nok?

At vi innimellom tar med kaker?

Hi

Anonymous poster hash: a774e...aaa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bygger de gratis for dere eller?

Anonymous poster hash: 5716a...04c

Skrevet

Bygger de gratis for dere eller? Anonymous poster hash: 5716a...04c

Nope. ?

Skrevet

Da synes jeg dere gir mer enn nok allerede..

Hva tror du byggherrene mente når han sa at han aldri hadde sett lignende?

At han aldri hadde sett noen gi så lite? ;-) eller at dette kom som en positiv overraskelse itillegg til prisen dere har avtalt? :-)

Anonymous poster hash: 5716a...04c

Skrevet

om de selv synes det er hyggelig så hvorfor ikke fortsette med det?synes det var veldig hyggelig gjort jeg,dere setter jo pris på det de gjør for dere(selv om dere betaler!) men det er jo lov å være hyggelig likevel!

men nei,synes absolutt ikke at du trenger å gjøre noe mer enn å gi kake/bagst i ny og ne!

Anonymous poster hash: 4c840...74e
Skrevet

Wow! Jeg er imponert! Det hadde aldri falt meg inn å komme med kake til noen som hadde bygd huset mitt..de får jo betalt for det.. Men; dere er gavmilde :)

Har visst noe å lære.. 😋

Skrevet

Da synes jeg dere gir mer enn nok allerede..

Hva tror du byggherrene mente når han sa at han aldri hadde sett lignende?

At han aldri hadde sett noen gi så lite? ;-) eller at dette kom som en positiv overraskelse itillegg til prisen dere har avtalt? :-) Anonymous poster hash: 5716a...04c

Vel, selv om de ikke gratis for oss så er det kos å gi noe, mener jeg.

Byggelederen sa det sikkert fordi de ikke er vant med det, men da syns jeg DET er heller rart.

Skrevet

Wow! Jeg er imponert! Det hadde aldri falt meg inn å komme med kake til noen som hadde bygd huset mitt..de får jo betalt for det.. Men; dere er gavmilde :)

Har visst noe å lære..

Jeg er vant med det og syns det er koselig, en fin gest.

Skrevet

Det vanlige er vel sperreskål, altså kake den dagen huset er tett, sammen med de som arbeider på huset.

Anonymous poster hash: 5599e...688

Skrevet

Hei,

Min mann og jeg kjøpte hus i sommer. De bygger det nå.

Vi har vært et par ganger og sett hvordan det går og hvor langt de er kommet.

Hver gang tar vi med marsipan kaker til dem.

Igår dro vi en tur, med 2 kaker og mannen min ga de til 2 snekkere og sa de skal kose seg med kaken med konene deres:) Byggelederen kom å tok oss i hånda og sa tusen takk, aldri sett lignende.

Men, jeg føler at vi kanskje kunne gjort mer eller synes dere det her er nok?

At vi innimellom tar med kaker?

Hi

Anonymous poster hash: db024...1cf

Skrevet

Da vi bygde, fikk vi vite at når huset var tett og treet satt på taket, da skulle snekkerne få servert kake. Så jeg synes dere er veldig snille med dem :-)

Skrevet

Aldri hørt om at det er vanlig å ha med kake til håndtverkere som jobber for seg jeg...

Anonymous poster hash: 5c5db...f8f
Skrevet

Så snill du er, jeg ville gitt dem en flaske vin ,når huset er ferdig. :helen:

Anonymous poster hash: de5b8...50f
Skrevet

Så snill du er, jeg ville gitt dem en flaske vin ,når huset er ferdig. :helen:Anonymous poster hash: de5b8...50f

Takk for det. Vin flaske? Det tenkte jeg ikke på.

Gi til alle eller en?

Skrevet

Jeg laget varmlunsj som jeg ga snekkerne en dag. Hvis du selv synes det er greit å gi kake titt og ofte så er det jo bare å fortsette, men jeg synes du har gitt mer enn nok.

Anonymous poster hash: 91a43...63c

Skrevet

Det er vel helt vanlig det?
Når huset er tett, skal det etter gammel tradisjon være kranselag. http://no.wikipedia.org/wiki/Kranselag

Men dere er ikke mye på huset.  Bor dere langt unna?

Anonymous poster hash: 890f7...e7a
Skrevet

Det er vel helt vanlig det?Når huset er tett, skal det etter gammel tradisjon være kranselag. http://no.wikipedia.org/wiki/Kranselag Men dere er ikke mye på huset.  Bor dere langt unna?   Anonymous poster hash: 890f7...e7a

Første gang jeg hører om det...

Vi bor 8 min unna med bil.

Skrevet

http://no.wikipedia.org/wiki/Sperreskål

Vi bygger også hus, og var borte med stor marsipankake med bilde av hustegningene på, brus og kaffe, den dagen huset var tett.

Vi bor ca 30 min unna, og er borte hver helg og kikker. Mannen oftere om han må diskutere noe med byggelederen. Nøkkelen til byggeføren ligger i garagen, så vi kan gå inn så ofte vi vil.

Anonymous poster hash: 5599e...688

Skrevet

Huset er tett og de skal begynne på innsiden nå. De som jobber på huset er så koselige og behjelpelige, særlig Byggelederen, han har kommet med gode råd til oss og vært veldig hjelpsom. Derfor jeg føler at vi ikke gir nok, men kanskje det bare er meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...