Gå til innhold

Fått mage. Men..

Anbefalte innlegg

Uttapå den lille gravidmagen er det en god posjon fett! Så da har jo magen fått en stor størrelse allerede.

Har følt at jeg kan ha på meg normale klær før, uten at magen har plaget meg. Men nå føler jeg meg utrolig feit, og jeg syns det er ubehagelig. Har kjøpt meg et par vide/store gensere, men syns ikke det hjelper noe særlig.

Hadde bare magen tydelig gravidmage, så kunne jeg bare vist den frem. Nå er jeg bare flau.

Er 10+3 og måtte bare lufte tankene litt.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144102005-f%C3%A5tt-mage-men/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ganske normalt at man føler seg slik i begynnelsen. Får man mage i første trimester er det som regel pga luft. Tarmene jobber senere enn normalt, og så blir man oppblåst. Her en kveld var jeg plutselig så oppblåst at jeg så ut som om jeg var 5 mnd på vei.. Men så er jo musklene litt slappere siden de allerede har strekt seg gjennom en graviditet, og da buler det raskere.

Når den skikkelige magen titter frem om noen uker kommer du nok til å bli kjempestolt skal du se! :)

Har hatt en del luft tidligere og oppblåst som f, men nå er magen mer sår - kanskje det er sårt når jeg kjenner på livmora?

Uff. Førstegangsgravid og lengter etter å få den fine magen.

Hormonene hjelper ikke! Griner og sku egentlig ønske jeg var ferdig med ordinær ul alt.

Sist kunne jeg selv se en liten bul fra ca 14 uker, andre kunne såvidt se det når jeg var halvveis i graviditeten. Og da gikk jeg ikke i noe posete klær. Det tar tid å få magen, spesielt første gangen. Men den kommer, og da kjennes det helt fantastisk ut! Helt til rett før slutten, da er den bare i veien og det blir vanskelig å dusje, umulig å ta på sko, og tar 20 minutter å klare å snu seg i senga..

Haha, veldig vanlig! Jeg er 10+5 og ser også mer bleikfeit ut enn gravid enda, liksågreit - da tør ingen spørre enda. Men ekkelt med klær ja, for det ser mer ut som om jeg slutta å trene, og spiser godt.... Noe som forsåvidt stemmer akkurat nå i disse kvalme tider.

åååh! jeg vet hvordan du har det!
første gangen jeg gikk gravid hadde jeg verdens værste svangerskap... jeg trodde det at jeg skulle få den nydelige magen alle de supertynne jentene hadde, den spretne magen som struttet frem hos alle sammen... jeg var pisse forbanna over at jeg ikke fikk en mage som alle kunne skule på å være sjalu over... til og med de på jobb sa at jeg så bare feit ut... jævla drittkjærringer tenkte jeg...  men så kom jeg i en mammagruppe hvor alle sammen hadde den magen jeg ville ha... De fortalte om hverdagen sin, hvordan ting var når de skulle kle på seg sko, sokker, plukke opp en ting fra gulvet, snu seg i senga osv. osv. de sa det var et rent helvette...

Der kom jeg i min 37'ende uke, spretten, frisk og rask... kunne kle på meg alt selv, plukke opp av gulvet, vaske, rydde... Jeg kunne gjøre absolutt ALT helt frem til fødsel... :P
Men magen ble større altså... :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...