Gå til innhold

Uvær i sør - blir skolene stengt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De melder uvær, vind verre enn det som var i nord nå, mye snø.

Vi er vant med mye vind på Jæren, så når de først varsler skikkelig uvær er det ikke litt ruskevær som kommer.

Tar dere forhåndsregler?

Hvor går grensen for ikke å sende barn på skolen (jeg har fri fra jobb)

Vi har svære vindu og jeg er redd de skal blåse inn. Hva gjør man da?

Anonymous poster hash: bddf4...607

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor ved sjøen selv og har opplevd noen vinterstormer oppgjennom, men har aldri opplevd at skolene har blitt stengt. Selv ikke da de ikke klarte brøyte opp veien ble skolen stengt, barna kom seg til skolen på bena sine de.

Vinduene er jo laget for å tåle en støyt da, selv om huset knaker og rister har jeg aldri opplevd at hverken våre eller andres vinduer har blåst inn.

Anonymous poster hash: 03c04...ae1
Skrevet

Du kan jo beskytte vinduene med planker eller sponplate utenpå.

Skrevet

Husker vi ble sendt hjem fra skolen i en snøstorm i 86 tror jeg det var. Bøndene kom og kjørte oss hjem i traktorer!

Far brukte 7 timer hjem fra jobb, vanligvis 40 minutter.

Skrevet

Hehe, jeg må le litt. Tror nok det skal mye til før skolene stenger.... Vi er ikke helt USA.... Men, selvfølgelig, hvis det kommer masse snø, og de ikke greier å brøyte unna slik at biler og busser ikke kommer fram så kan det jo skje. Jeg hadde ikke holdt barnet mitt hjemme fordi jeg kanskje hadde synes at det var best. Det skal veeeeldig mye til før vinduene i et hus gir etter. Problemet kan være løse ting som blåser gjennom lufta. Hvis vinduet blir truffet av noe, og knuses får vinden godt tak i huset - og det kan jo føre til litt av hvert.

Anonymous poster hash: 17795...929
Gjest vinterbrud
Skrevet

Skolene stenger nok ikke stengt hvis ikke det kommer mye snø da.Jeg håper ikke det blir så sterk vind hos dere som det er meldt.

Vinduene mine overlevde besøk av Dagmar.Jeg skjønner godt at du er engstelig,jeg liker heller ikke stormer noe særlig.

Skrevet

Hehe, jeg må le litt. Tror nok det skal mye til før skolene stenger.... Vi er ikke helt USA.... Men, selvfølgelig, hvis det kommer masse snø, og de ikke greier å brøyte unna slik at biler og busser ikke kommer fram så kan det jo skje. Jeg hadde ikke holdt barnet mitt hjemme fordi jeg kanskje hadde synes at det var best. Det skal veeeeldig mye til før vinduene i et hus gir etter. Problemet kan være løse ting som blåser gjennom lufta. Hvis vinduet blir truffet av noe, og knuses får vinden godt tak i huset - og det kan jo føre til litt av hvert.

Anonymous poster hash: 17795...929

Vi er vant med mye vær og vind her på kysten, når de nå melder ekstremvær, full storm (mer vind enn det var i nord i går) og i tillegg snø (Jæren er pannekakeflatt) så blir jeg bekymret.

Det skal mye til før det blir ekstremvær her på Vestlandet, stormer er vi vant til.

Liten storm på østlandet gir ekstremvarsel mens det må full storm å Vestlandet. (Vg)

Skrevet

Når det gjelder om skolene stenger.... Jeg har ikke bil barna må da gå hjem 2 km i full storm og snø (dersom det slår til). Syns det ikke er bra for en 8 åring og en 10 åring.

Skrevet

Jeg tviler på at skolen stenger, men dersom du er bekymret holder du barna hjemme. Så ringer du skolen og forteller at de ikke kommer, fordi du er engstelig for været. Det er skkert ingen som vil se skjevt til deg av den grunn.

Skrevet

Hehe, jeg må le litt. Tror nok det skal mye til før skolene stenger.... Vi er ikke helt USA.... Men, selvfølgelig, hvis det kommer masse snø, og de ikke greier å brøyte unna slik at biler og busser ikke kommer fram så kan det jo skje. Jeg hadde ikke holdt barnet mitt hjemme fordi jeg kanskje hadde synes at det var best. Det skal veeeeldig mye til før vinduene i et hus gir etter. Problemet kan være løse ting som blåser gjennom lufta. Hvis vinduet blir truffet av noe, og knuses får vinden godt tak i huset - og det kan jo føre til litt av hvert.Anonymous poster hash: 17795...929

Vi er vant med mye vær og vind her på kysten, når de nå melder ekstremvær, full storm (mer vind enn det var i nord i går) og i tillegg snø (Jæren er pannekakeflatt) så blir jeg bekymret.

Det skal mye til før det blir ekstremvær her på Vestlandet, stormer er vi vant til.

Liten storm på østlandet gir ekstremvarsel mens det må full storm å Vestlandet. (Vg)Anonymous poster hash: bddf4...607

Husker du i fjor på denne tiden, all snøen som kom da? Snømengden i morgen og fredag, er ikke i nærheten en gang av hva som kom da. Og da stengte barnehagen først når de ikke fikk opp døren lengre. Vi gikk å vasset i snø opp til livet i sterk vind, og de valgte å stenge når de såg at foreldrene kunne risikere å ikke komme seg hjem fra jobb. Selv om stormen i morgen skal være sterkere enn den i nord, så har vi da hatt langt sterkere stormer her på jæren. Det skal MYE til for at skolen er stengt.

Anonymous poster hash: ce085...f48

Skrevet

Det melt så ille da? Stiv kuling her bare... Utenfor stavanger! Helt vanlig vestlandsvær ;)

Anonymous poster hash: 83728...7ae

Skrevet

Okei da, storm i morgen ;) vi får skalke lukene å håpe bølgene ikke kommer inn i stua :D

Anonymous poster hash: 83728...7ae

Skrevet

Tror det skal veldig mye til for at skolene stenger.

Anonymous poster hash: 13f5b...388

Skrevet

Jeg er også litt bekymret, faktisk. Og nå har det begynt å tordne her. Aiai, liker virkelig ikke storm og orkan!

Anonymous poster hash: be504...9be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...