Gå til innhold

er det farlig å ligge på ryggen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg har ikke klart det siden uke 13 jeg =(

Men nei, det er vel kanskje deg det er mest "farlig" for? har lest at en kan besvime av det og at det blir press på noen av dine involler osv.... men om det stemmer? aner ikke !

for meg blir det ubehagelig, jeg blir kortpustet med EN gang og får en vemmelig følelse i hele kroppen etter få sekunder, så her sier kroppen fra for meg iallfall..

Anonymous poster hash: 6f60e...7fa

Du kjenner ubehag lenge før det rekker å bli farlig, tror jeg. Vena cava syndrom, kalles det - da er det vekten av livmor som klemmer sammen store blodårer og hindrer blodstrømmen tilbake til hjertet fra nedre del av kroppen. Jeg skal ikke si at det ikke kan være farlig for barnet - men om det skjer, så vil du merke det, så så lenge du kan ligge på ryggen uten å kjenne ubehag skal det ikke være grunn til bekymring.

Det skal visstnok være best å ligge på venstres side for å få best mulig gjennomstrømning av næring til babyen. Dersom du ligger på ryggen kan det klemme på organene dine samt evnt hindre næring til babyen, ettersom hva jeg har hørt. Men jordmoren min sier at det bare er å ligge slik som føles mest behagelig. Jeg er i uke 33 og ligger både på sidene og på ryggen, alt ettersom hva som er behagelig (som oftest er det jo å snu seg 100 ganger i løpet av natten da men..hehe). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...