Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #1 Skrevet 4. desember 2013 Lurer bare på hvorfor man kan bli flyttet etter UL? Jeg trodde jeg var 13 uker på vei, men tidlig UL viste at jeg bare var 12 uker. Jeg trodde fosteret vokser i rykk og napp og at det er Ordinær UL i uke 18 som forteller riktig termin? Kan noen forklare? Anonymous poster hash: 5f8e2...21a
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #2 Skrevet 4. desember 2013 Din termin blir ikke bestemt før ved ordinær ul. Det at du nå er satt tilbake er bare veiledende fram til ordinær ul. Det kan godt hende at den vil sammenfalle med den tidlige ul, selv om du vet når du ble gravid. Anonymous poster hash: 9eead...95e
Kanutten83 Skrevet 4. desember 2013 #3 Skrevet 4. desember 2013 Da jeg venter nr 1 ble jeg satt tilbake 6 dager ved ul i uke 8, 12 og 18, han ble født på ultermin. Med nr 2 ble jeg satt tilbake 4-5 dager på ul i uke 9, i uke 12 stemte plutselig mensterminen igjen, og på ul i uke 19 ble jeg satt frem 5 dager... Han ble født 1 mnd for tidlig... Nr 3 var jeg ikke på tidlig ul, men ble flyttet 1 dag frem ved ul i uke 18.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #4 Skrevet 4. desember 2013 Jo tidligere terminen blir satt, jo større sannsynlighet er det for at den er riktig. Jeg fikk min termin i uke 9 og den ble ikke flyttet på på oul i uke 18, på grunn av dette. De skjekket dog at den samsvarte sånn noen lunde. Ideelt sett burde vi alle fått ulike tidligere for terminfastsettelse, men nå er det en gang slik at det ikke er praksis her i landet. Anonymous poster hash: c2f37...85b
Plutselig_gravid Skrevet 4. desember 2013 #5 Skrevet 4. desember 2013 Sånn jeg har forstått det så er det rundt uke 12 som gir sikrest termin. Grunnen til at vi her i Norge har terminfastsettelse rundt uke 18 er rett og slett for å spare penger og ressurser. Jeg hadde tidlig ultralyd i uke 12 denne gangen - på haukeland sykehus i Bergen. Da var det den ultralyden som ble satt som offisiell termin og fikk beskjed om at de ikke kom til å endre den på den ordinære ultralyden. Ellers er det helt vanlig å bli flyttet en uke eller to, enten frem eller tilbake. Blir man flyttet tilbake, så er det derfor lurt å være ekstra på vakt når man bikker termindato.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå