Gå til innhold

Flere som venter første mens etter å ha mistet?

Anbefalte innlegg

Hei!

Venter nå første mens siden BO ble oppdaget. Er nå etter normal syklus rundt eggløsning, og venter TR om 14 dager.

Hvordan føler dere at dere ligger an? Jeg har fremdeles en del mørk brun utflod og er veldig usikker på om og når jeg evt får EL. Var hos lege forrie uke, fikk da sjekket hcg var da på 180. Legen var fornøyd med d, og sa d ikke trengtes å sjekkes mere.

Dere andre, prøver dere å bli gravid denne pp eller venter dere på første mens?

Jeg er veldig usikker på hva vi bør gjøre.. Fikk veldig dårlig info på sykehuset. Noen i samme situasjon??

Fortsetter under...

Hello!
Vi oppdaget også BO! Og i følge vanlig syklus (28) dager er det nå 9 dager igjen til TR skal komme.
Jeg har ingen anelese når jeg hadde eggeløsningen (eller om jeg har hatt i det hele tatt), men vi har ikke prøvd å bli gravide. Dog hoppet vi tilbake i høyet ganske kjapt, det er nok bare hva dere er komfortable med.

Hvis dere ønsker å prøve, fikk vi beskjed om at vi kunne det, men de anbefalte og vente til etter første mens. :) Vi kommer nok ikke til å prøve igjen riktig enda, men jeg henger litt her foreløpig! Lykke til med prøvingen om det blir nå eller neste syklus. :)

Hei!

Jeg fikk også påvist BO i uke 15. Jeg har ingen peiling på hvor lang min normale syklus er, jeg bare vet at den er en stund lenger enn de vanlige 28 dagene. Jeg er i dag på syklusdag 31 og rekner med at TR kommer neste uke eller uka etter. Vi fikk beskjed på sykehuset at syklusen kunne være helt som normalt, men det var ikke grunn til bekymring om TR ikke kom før 6-8 uker etter. 

Vi har tenkt til å prøve igjen etter første mens. Det er litt forskjellige råd som er ute og går i forhold til det. Noen sier at det å vente til første mens bare har med at det er vanskeligere å rekne ut termindato, og noen mener at det er lettere for å miste igjen om man blir gravid før første mens. Vi velger å vente rett og slett for at vi ikke er helt psykisk klar for å bli gravid 2-3 uker etter vi mistet.

Vi mistet for 5 dager siden. Var hos gynekolog som sa at det bare var å prøve igjen med en gang, selv om flere leger av den "eldre garde" mener man bør vente noen sykluser.

Vi tenker å ikke stresse med å prøve første måneden, men hvis vi blir gravide så er det en bonus. Så har jeg kjøpt EL-tester som jeg skal prøve for å se om jeg kommer tilbake i den samme syklusen (var ganske stabil på 28 dager før graviditeten). 

Hei jenter!!

Tusen takk for svar!!

Litt "godt" å se at en ikke er alene. Selv om det er umåtelig trist at dere også har mistet.

Kjekt å høre deres erfaring og hva dere tenker.

Vi har ikke gått inn for å prøve denne runden, men skjer d så skjer d! Blir vel full prøving neste pp, litt enklere å vite når EL. Krysser fingrene for at TR kommer etter normal syklus på 29 dager. Så blir d prøving i nyttårshelga!!

Vi mistet og, og gikk litt inn for å prøve, men har vert frustrerende å ikke vite når eggløsningen har vert. Har brukt eggløsningstester, men manglet i 2 dager og mest sansynlig så var eggløsningen då uten at jeg la merke til det. Sko ikke forundre meg at syklussen er forandret med nye symptomer igjen. Vert så glad for etter jeg mistet for rett over et halvt år siden så har jeg hatt den fordelen med at jeg har kjent når eggløsningen har vert. Mistet for rett over en mnd siden. Har ikke kjent eggløsningen nå. Tror mensen er på veg.

Annonse

fire uker siden BO nå og ingen antydning til TR enda.. lurer på hvor lang tid det skal ta  :sukk:  

blødde bare i underkant av en uke og hadde en veldig "god" abort om jeg kan si det slik. så trodde alt skulle normaliserer rimelig greit nå. meeen, ser ikke ut som det kommer noe enda.....

fire uker siden BO nå og ingen antydning til TR enda.. lurer på hvor lang tid det skal ta :sukk:

blødde bare i underkant av en uke og hadde en veldig "god" abort om jeg kan si det slik. så trodde alt skulle normaliserer rimelig greit nå. meeen, ser ikke ut som det kommer noe enda.....

Når jeg har mistet tidlig har det gått 5 - 6 uker før mensen dukket opp, når jeg mistet sent m/ utskrapning gikk det 7-8 uker og den ene med cytotec så gikk det 6- 7 uker tror jeg det var. Kan gå en stund før kroppen normaliserer seg. Endret av kosti

fire uker siden BO nå og ingen antydning til TR enda.. lurer på hvor lang tid det skal ta :sukk:

Når jeg har mistet tidlig har det gått 5 - 6 uker før mensen dukket opp, når jeg mistet sent m/ utskrapning gikk det 7-8 uker og den ene med cytotec så gikk det 6- 7 uker tror jeg det var. Kan gå en stund før kroppen normaliserer seg.

Det er jeg som regel leser også. Men man skulle tro at ettersom det var en BO, så skulle det ikke ta så lang tid. Kroppen hadde ikke noe embryo og støte ut, bare fostersekken. Det var aldri noe frø der på en måte.. Legen trodde det villle stabiliserer seg fort på grunn av dette, i motsetning til de som mister i uke 7-8 med et embryo. Huff, tragisk er det uansett.

Jeg har det ikke travelt , så får bare vente. :-)

Når jeg har mistet tidlig har det gått 5 - 6 uker før mensen dukket opp, når jeg mistet sent m/ utskrapning gikk det 7-8 uker og den ene med cytotec så gikk det 6- 7 uker tror jeg det var. Kan gå en stund før kroppen normaliserer seg.l

Det er jeg som regel leser også. Men man skulle tro at ettersom det var en BO, så skulle det ikke ta så lang tid. Kroppen hadde ikke noe embryo og støte ut, bare fostersekken. Det var aldri noe frø der på en måte.. Legen trodde det villle stabiliserer seg fort på grunn av dette, i motsetning til de som mister i uke 7-8 med et embryo. Huff, tragisk er det uansett.

Jeg har det ikke travelt , så får bare vente. :-)

Det kan jo være som legen din sier, men slimhinner bygger seg opp og det fester seg jo til livmoren om det ikke er et foster tenker jeg som kan gi et lite sår + kroppen produserer hcg som må ut av kroppen så er det vel litt hvor lang tid alt tar før det er ute av kroppen og den er på plass. Tenker jeg. Krysser fingrene for oss. Endret av kosti

Krysser fingrene for dere jeg og!!

Her skal TR komme iløpet av neste uke hvis syklusen er på stell, men det er vel som dere sier at det kan ta lengre tid denne gangen... Veldig frustrerende å ikke vite hva som skjer, bare gå å vente.. Er mye trøtt og sliten, men det tror jeg kan ha mye med julestria å gjøre. Mye som skal gjøres på kort tid..

Prøver å bare ta det mest mulig med ro og ikke tenke så mye. Blir bare mer stresset av det.

Krysser fingrene for dere jeg og!!

Her skal TR komme iløpet av neste uke hvis syklusen er på stell, men det er vel som dere sier at det kan ta lengre tid denne gangen... Veldig frustrerende å ikke vite hva som skjer, bare gå å vente.. Er mye trøtt og sliten, men det tror jeg kan ha mye med julestria å gjøre. Mye som skal gjøres på kort tid..

Prøver å bare ta det mest mulig med ro og ikke tenke så mye. Blir bare mer stresset av det.

Håper den kommer snart for deg, så pp kan start! :-)

Her er jeg på syklusdag 32 og ser ikke ut som noe TR kommer enda.. Huff, kjedelig å vente. Men jeg er midt i eksamensperioden, så stress kan jo være en faktor. Jeg har hatt ustabil syklus etter pilleslutt, så jeg vet ikke hvor lang den egentlig er heller. Håååpløst.

ja, ja. Lykke til :-) Det kommer nok i orden for oss alle snart   :klem:

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...