Gå til innhold

Gravid. Gå fra barnefar??

Venterispenning91

Anbefalte innlegg

Trenger noen råd..

Dette blir nokk en lang tekst, så ha tolmodighet med meg :) ( skrivefeil i tillegg)

Alså. Jeg er nå gravid i uke 24 og er per dags dato enda sammen med barnefar. Men vet ikke om jeg orker lenger.

Har siden jeg var 18 bodd for meg selv (nå 22) men måtte grunnet muggel i leilighet og sykdom pga dette flytte og bor nå hos min mor. Det er ikke en opptimal situasjon siden vi ikke har ett bra forhold når vi bor sammen.

Barnefaren bor enda hjemme. Men vi har "bestemt" att vi skal flytte for oss selv og har vært på flere visninger og fått flere leiligheter, men sist ombestemte han seg rett før kontraktskrivingen og sa han hadde kalde føtter. Dette kan sje alle, jeg ble sint men godtok det. Nå skal vi igjenn skrive kontrakt på fredag og han har nå begynt og kvie seg igjenn, kjefter og smeller, klager på økonomi også videre. Det er forsåvidt forståeligt men synes ikke det er riktig og gjøre det på denne måten.

Vi har diskutert dette flere ganger og hvær gang får jeg stygge komentarer om hvor dum og idiotisk jeg er som ikke klarer og tenke 5 år frem i tid osv.. Har sagt att vist han ikke klarer og bestemme seg så får jeg flytte for meg selv med babyen for jeg må ha en plass og bo.. Da får jeg beskjed om att jeg er så jævla egoistisk att det halve kunne vært nokk.

Han har forsåvid 100% stilling mens jeg bare har deltid. Noen ganger når vi krangler får jeg beskjed om å bare reise for jeg får sikkert penger fra nav...

Blablabla hele den der leksa.

Det er ikke økonomi som får meg til og vurdere å gå fra han, vist jeg må gjøre det alene så skal jeg altids få det til på enelerannen måte. Jeg er ganske flink med budsjettet :)

Men han undergraver meg hele tiden og får meg til og føle meg dum, samtidig som han kritiserer vekten min, og forventer at jeg vil ha sex med ham etterpå!! Og hvær gang vi får snakket ut og ordnet opp går han tilbake på sine ord og blir "usikker" som han sier og skylder alt på meg.

Vil jo gjerne gi min lille datter 2 foreldre, men bør dette gå på bekostning av livskvaliteten min? Eller er jeg virkelig så egoistisk som han vil ha det til ?

Håper på gode råd, hilsen snart mamma på 22 :)

Fortsetter under...

Hva syntes du om at din datter hadde vært i et slikt forhold når hun blir voksen?

Hvis din datter vokser opp og lærer at den oppførselen er ok, så vil din datter lære at hun ikke skal stå opp for seg selv.

Jeg tror et barn har bedre av å ha skilte lykkelige foreldre, enn foreldre som er sammen og ikke har det bra.

Anonymous poster hash: f9448...1c4

Det er en viktig ting du må tenke på; Bor dere i lag når barnet blir født, har dere begge foreldreansvar. Mye trøbbel og kilde til irritasjon og konflikt om forholdet ryker litt senere. Bor du alene på egen adresse når du føder, har du foreldreansvaret alene. Det er noe jeg vil anbefale deg!

Anonymous poster hash: 87c7b...36a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...