Gå til innhold

Unnskyld meg, men har de ikke tannhelse i Danmark? ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på unge mødre Danmark og den 17 åringen der har jo verdens styggeste tenner! Ligner jo en ork fra ringenes herre. Blir helt rystet jeg.

Anonymous poster hash: 23f39...b25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde tannlege var gratis i Danmark?

Anonymous poster hash: 881b8...35d

Skrevet

Hehe ja. Men hun sa jo at hun hadde vært i en trafikkulykke som barn da og slått ut noen tenner, så litt synd i henne.. 

Anonymous poster hash: a54de...630
Skrevet

Hun sa i forrige episode at hun hadde ødelagt tennene i en bilulykke..

Men det er jo uansett merkelig at hun går rundt sånn uten å få fikset dem!

Skrevet

Leste forresten på en dansk nettavis at dette paret ble fratatt barnet fire dager etter fødselen..

Skrevet

Tenkte samme tanke om de tenna selv....

Skrevet

Hvorfor ble de fratatt babyen?

Skrevet

Hun hadde tannråte, det så jeg. ÆSJ!

Anonymous poster hash: f507b...367
Skrevet

Herregud...

En af begrundelserne, for at barnet skulle tvangsfjernet, var Natascha Lineas lave IQ, som er på 80, hvor normalen er 85-115.

Skrevet

Wow..seriøst? hva med faren da? Kanskje han har normal iq.

Skrevet

Stakkars, stakkars jente :(
Får helt vondt når jeg ser mennesker med dårlige tenner, tror jeg aldri har møtt noen med dårlig tannhelse uten en form for tragedie bak. 

Anonymous poster hash: 934c0...033
Skrevet

er det nye episoder? har ikke sett di før.

Anonymous poster hash: 6c670...1f9
Skrevet

ja. reagerte også på de tennene. men stakkars folk som blir fratatt baby etter 4 dager da..

Skrevet

Med fare for å høres veldig slem ut, men med en IQ på 80 er hun faktisk å regne som mentalt tilbakestående, eller retardert om dere vil. Jeg har ikke sett programmet, men jeg vil tro at bvt handlet riktig.

Skrevet

Med fare for å høres veldig slem ut, men med en IQ på 80 er hun faktisk å regne som mentalt tilbakestående, eller retardert om dere vil. Jeg har ikke sett programmet, men jeg vil tro at bvt handlet riktig.

Hjelp, nå tør ikke jeg å teste meg! Har vel ikke fått mer jeg heller. Har iallefall alltid følt meg tilbakestående. Barna er alt jeg har fått til bra her i livet og aldri i verden om jeg vil miste dem!

Anonymous poster hash: c4056...86e

Skrevet

Men etter bare 4 dager har de jo ikke fått vist sin evne til å være foreldre heller da. BV har sikkert handlet riktig her, det er ikke det, men det er jo tragisk uansett for dette paret som har blitt foreldre.

Synes også det er spesielt at hun ikke fikser de tennene fordi om hun fikk dem i forbindelse med en ulykke.

Skrevet

Tannlegene prøvde å fikse tennene hennes, det gikk ikke, så ble hun gravid og må vente. De ble fratatt barnet da barnevernet ikke ville gi de en sjanse i form av mødrehjem, tiltak eller hjelp i hjemmet. Retten slo fast i månedskiftet oktober/november mener jeg at datteren skulle hjem til foreldrene, og hun kom hjem rett før helgen mener jeg. Står på hjemogude.dk. Huff...litt flaut at jeg vet alt dette... :P

• 4 måneder senere...
Skrevet

For ordensskyld, så er man IKKE retardert hvis man har 80 i IQ. grensen ligger idag på 70. Svært sjelden forekommer det tilfeller av "lettere psykisk utviklingshemning( tilbakestående). Men dette er ikke sannsynlig.

Anonymous poster hash: a3f1f...0b6
Skrevet

Jeg synes hun er veldig søt, snill og sympatisk i serien! Hun fikk forresten babyen tilbake når den var 4 mnd:-)

Skrevet

For ordensskyld, så er man IKKE retardert hvis man har 80 i IQ. grensen ligger idag på 70. Svært sjelden forekommer det tilfeller av "lettere psykisk utviklingshemning( tilbakestående). Men dette er ikke sannsynlig.

Anonymous poster hash: a3f1f...0b6

Hva mener du med "svært sjelden.."? Jeg synes den diagnosen blir stilt stadig vekk!

Er det sannsynligvis feil, det da?

Anonymous poster hash: 79e9b...8b4

Skrevet

Datteren min scoret borderline tilbakestående på test utført av PPT. (Ble testet pga konsentrasjonsvansker).

Saken er bare den at hun fungerer helt fint. Hun er populær med mange venner, mye humor og kjappe kommentarer og sterkt utviklet empati. Hun gjør det helt gjennomsnittlig på skolen, og kommer best ut i klassen på gloseprøver.

IQ tester kan være en begrensende test, som langt i fra alltid måler korrekt. Mennesker som scorer lavt, kan likevel klare seg helt fint i livet.

Skandaløst om årsak til at barnet blir fjernet fra foreldrene ene og alene er basert på en IQ test!

Anonymous poster hash: c1555...e68

Skrevet

Grensen er 80, ikke 70. Begge foreldrene scoret lavt, men mener de har fått tilbakeført datteren nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...