Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #26 Del Skrevet 4. desember 2013 Vet ikke om dere over har diabetes, noen svar er hvertfall feil.. Jeg har diabetes type 1. Den insulinavhengige. Hvis jeg ikke får tilstrekkelig med insulin, så øker blodsukkeret, jeg blir tørst, ofte tissetrengt, trøtt, kvalm.. Da jeg fikk diabetes hadde jeg gått ca 3 mnd med uoppdaget diabetes. Da var jeg på vei til å parkere tøflene. Heldigvis gikk det bra. Det er derimot farligere å få for mye insulin. Da kan man havne i koma og få hjerneskade, evt dø. Personer med føling skal IKKE HA INSULIN!!!!! Skal ha SUKKERholdig veske/mat!!!!!!!! Senskader oppstår hvis man over lengre tid går med dårlig kontrollert blodsukker, enten mye høyt eller veldig svingende. Senskader kan være blindhet, amutasjon av bein, tenner dette ut Anonymous poster hash: 3d116...21c Feil! Det er veldig sjelden at noen dør av for lavt blodsukker fordi kroppen har et lite lager som den kan "slippe ut" i nødstilfeller. Altså ikke så mye at den kam holde blodsukkeret i sjakk. Det farlige er høyt blodsukker. Det kan man dø av og det skjer årlig at flere dør av det. Og nekte å ta insulin ved type 1 diabetes vil drepe deg i løpet av noen dager. Så senkomplikasjoner er ikke det du burde bekymre deg for da... Er dette en med type 2 så stiller det seg ofte annerledes og det er ikke like akutt. Uansett bør ambulansen tilkalles! Anonymous poster hash: 060fe...e05 Du har helt tydelig ikke peiling på diabetes type 1. Det er oftere folk dør av lavt blodsukker. Når det gjelder høyt blodsukker over lengre tid kan man få senskader av dette som man kan dø av, men det er sjelden. Jeg blir så frustrert over at folk skal påstå ting om en så alvorlig sykdom når man ikke har nok kunnskap. Når det er sagt er det sjelden man dør av lavt blodsukker. Anonymous poster hash: 84394...e02 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144101923-diabetiker-som-nekter-%C3%A5-ta-insulin/page/2/#findComment-145914187 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #27 Del Skrevet 4. desember 2013 Kan ikke folk slutte å svare på innlegg når de virkelig ikke har peiling! Noen av svarene her er jo fullstendig på tur!!!! Anonymous poster hash: f8981...449 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144101923-diabetiker-som-nekter-%C3%A5-ta-insulin/page/2/#findComment-145914193 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #28 Del Skrevet 4. desember 2013 Flere av svarene her er rett og slett skummel lesning. Hvis folk virkelig går rundt og tror dette om diabetes, og tar utgangspunkt i dette kan dere ta livet av folk!!!! Håper virkelig folk tar svarene til seg og leser seg litt opp. For dette er skummelt å tulle med vog sitte med motsatt "kunnskap" om. Kjenner jeg blir livredd samboeren min skal få føling på gata og møte på mange av dere! Og for ordens skyld, så er det lavt blodsukker som er akkutt farlig. Folk kan i verste fall dø på minutter. Høytt blodsukker er farlig over tid. Man skal alltid behandle med høyt blodsukker som utgangspunkt. Mener du ikke at man alltid skal behandle med lavt blodsukker som utgangspunkt? Anonymous poster hash: 09f96...252 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144101923-diabetiker-som-nekter-%C3%A5-ta-insulin/page/2/#findComment-145914553 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #29 Del Skrevet 4. desember 2013 Flere av svarene her er rett og slett skummel lesning. Hvis folk virkelig går rundt og tror dette om diabetes, og tar utgangspunkt i dette kan dere ta livet av folk!!!! Håper virkelig folk tar svarene til seg og leser seg litt opp. For dette er skummelt å tulle med vog sitte med motsatt "kunnskap" om. Kjenner jeg blir livredd samboeren min skal få føling på gata og møte på mange av dere! Og for ordens skyld, så er det lavt blodsukker som er akkutt farlig. Folk kan i verste fall dø på minutter. Høytt blodsukker er farlig over tid. Man skal alltid behandle med høyt blodsukker som utgangspunkt. Det du skriver er like skummel lesning! Man skal alltid behandle med LAVT blodsukker som utgangspunkt, nettopp fordi det er det som er akutt farlig, som du selv skriver! Anonymous poster hash: 84394...e02 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144101923-diabetiker-som-nekter-%C3%A5-ta-insulin/page/2/#findComment-145914587 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #30 Del Skrevet 4. desember 2013 Lavt blodsukker kan fort føre til koma, i verstefall dødelighet jo! En kompis av samboeren har diabetes typ.1.. Han hadde et defekt blodsukker apparat uten å vite det, satte derfor for mye insulin, gikk i gulvet 3 minutter etterpå, samboeren hans rinte etter ambulanse, når de kom hadde hun ikke gjort noe, for hun viste jo ikke hva som var grunnen, han hadde blodsukker på 1,3... De smurte tannkjøttet hans med honning med det samme, og hastet seg til sykehuset, det tok 3 dager før han våknet. HI: Dessverre er det ikke noe dere kan gjør, h*n kan nekte behandling, eneste mulighet, kan være å kontakte lege/sykehus og be om at de sjekker opp hans/hennes mentale holdning til det, for om de kan påvise at det er psykisk grunnlag for at h*n nekter behandling, så kan h*n bli tvangsinnlagt. Anonymous poster hash: 112a8...8ca Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144101923-diabetiker-som-nekter-%C3%A5-ta-insulin/page/2/#findComment-145914648 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 4. desember 2013 #31 Del Skrevet 4. desember 2013 Flere av svarene her er rett og slett skummel lesning. Hvis folk virkelig går rundt og tror dette om diabetes, og tar utgangspunkt i dette kan dere ta livet av folk!!!! Håper virkelig folk tar svarene til seg og leser seg litt opp. For dette er skummelt å tulle med vog sitte med motsatt "kunnskap" om. Kjenner jeg blir livredd samboeren min skal få føling på gata og møte på mange av dere! Og for ordens skyld, så er det lavt blodsukker som er akkutt farlig. Folk kan i verste fall dø på minutter. Høytt blodsukker er farlig over tid. Man skal alltid behandle med høyt blodsukker som utgangspunkt. Nei, man behandler med lavt blodsukker som utgangspunkt, nettopp fordi dette er farligst. Samboeren her har diabetes type 1 han også. 22:05 svaret skremmer meg mest her... Å påstå at alle har et lager som slippes ut ved for lavt blodsukker? Håper aldri samboeren støter på noen som har samme tankegang når han har føling Da kommer han til å dø, mens de venter på at "reserven" skal gjøre jobben... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144101923-diabetiker-som-nekter-%C3%A5-ta-insulin/page/2/#findComment-145914672 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bananen Skrevet 4. desember 2013 #32 Del Skrevet 4. desember 2013 Selvfølgelig mente jeg lavt blodsukker. Skrev feil i farta. Selvfølgelig skal man alltid behandle etter lavt bs. Godt at dere så feilen min:) Takk. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144101923-diabetiker-som-nekter-%C3%A5-ta-insulin/page/2/#findComment-145914753 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bananen Skrevet 4. desember 2013 #33 Del Skrevet 4. desember 2013 Flere av svarene her er rett og slett skummel lesning. Hvis folk virkelig går rundt og tror dette om diabetes, og tar utgangspunkt i dette kan dere ta livet av folk!!!! Håper virkelig folk tar svarene til seg og leser seg litt opp. For dette er skummelt å tulle med vog sitte med motsatt "kunnskap" om. Kjenner jeg blir livredd samboeren min skal få føling på gata og møte på mange av dere! Og for ordens skyld, så er det lavt blodsukker som er akkutt farlig. Folk kan i verste fall dø på minutter. Høytt blodsukker er farlig over tid. Man skal alltid behandle med høyt blodsukker som utgangspunkt. Det du skriver er like skummel lesning! Man skal alltid behandle med LAVT blodsukker som utgangspunkt, nettopp fordi det er det som er akutt farlig, som du selv skriver! Anonymous poster hash: 84394...e02 Hadde ikke tunga helt rett i munnen når jeg skrev!! Regner med de som kan dette skjønte det var en skrivefeil og ikke kunnskapen. Får ikke redigert det, men skal gjøre det så forr jeg kommer på en pc!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144101923-diabetiker-som-nekter-%C3%A5-ta-insulin/page/2/#findComment-145914760 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bananen Skrevet 4. desember 2013 #34 Del Skrevet 4. desember 2013 Flere av svarene her er rett og slett skummel lesning. Hvis folk virkelig går rundt og tror dette om diabetes, og tar utgangspunkt i dette kan dere ta livet av folk!!!! Håper virkelig folk tar svarene til seg og leser seg litt opp. For dette er skummelt å tulle med vog sitte med motsatt "kunnskap" om. Kjenner jeg blir livredd samboeren min skal få føling på gata og møte på mange av dere!Og for ordens skyld, så er det lavt blodsukker som er akkutt farlig. Folk kan i verste fall dø på minutter. Høytt blodsukker er farlig over tid. Man skal alltid behandle med lavt blodsukker som utgangspunkt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144101923-diabetiker-som-nekter-%C3%A5-ta-insulin/page/2/#findComment-145914779 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2013 #35 Del Skrevet 4. desember 2013 Det er så viktig at dere ikke-diabetikere ikke prøver å gi fasit når dere ikke har peiling!!!!!!!Kjenner jeg blir SKIKKELIG provosert!!!!!!!Hvis jeg ligger en plass bevisstløs pga føling, så skal jeg ha sukker! Man rører ikke medisinene til folk uten å være lege.Ta alltid utgangspunkt i lavt blodsukker. Og ring 113. Anonymous poster hash: 3d116...21c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144101923-diabetiker-som-nekter-%C3%A5-ta-insulin/page/2/#findComment-145914983 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå