Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #1 Skrevet 3. desember 2013 Min altså. Jenta mi på 5 år ville klippe det halvlange håret sitt og det fikk hun så klart lov til. Har bare klipt det rett av i "kjevelengde". Det er bare hår og det var ikke noe drastisk hun ville gjøre. Uansett, hun var super fornøyd etter frisørtimen og veldig stolt av den nye sveisen sin. Så kommer stemormonsteret mitt sammen med min far og det hun sier er "Åneimen, har du klipt av deg alt det lange fine håret ditt? Uffamei" Med et veldig trist ansiktsuttrykk. samtidig som hun rister kraftig på hodet. Jeg fikk dratt med meg jenta mi på kjøkkenet men hun fikk det jo med seg. Hva feiler det sånne folk? Husker at hun sa sånne ting til meg også da jeg var liten men jeg trodde ikke hun kom til å være like slem med barna mine. Anonymous poster hash: a8c10...219
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #2 Skrevet 3. desember 2013 Det er tankeløshet, ikke slemhet, tror jeg. Husker jeg opplevde det samme flere ganger også som lita. Det koster så lite å tenke seg om og heller si "åh, har du klipt deg, så fin du ble, liker du det selv?" Anonymous poster hash: 094d0...9fb
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #3 Skrevet 3. desember 2013 Det er tankeløshet, ikke slemhet, tror jeg. Husker jeg opplevde det samme flere ganger også som lita. Det koster så lite å tenke seg om og heller si "åh, har du klipt deg, så fin du ble, liker du det selv?" Anonymous poster hash: 094d0...9fb Nei, om det hadde kommet fra noen andre så kunne jeg tatt det som tankeløshet. Fra henne er det ondskap. Anonymous poster hash: a8c10...219
Pom-mom Skrevet 3. desember 2013 #4 Skrevet 3. desember 2013 hadde/har fortsatt en ste mor som er sån, jeg vokset opp med "åh skulle ønske du var like flink som broren din jeg..." & lignende utsagn.. husker jeg klipte av meg 1.5 meter med hår som 16 åring & var veldig happy med sidecut & knal rød farge pappa lo & sa det var ikke helt det han hadde sett for seg & stemor rista på hode & sa jeg ikke akkurat var et passende forbilde for lille bror som da var ca 4 år om det var "en sån person" jeg kom til å bli, lille bror synte det var kjempe stilig naturligvis... jeg har alltid hatt et ok forhold stemor, men aldri noe mer en det. tror det er ganske vanlig at steforeldre kommer litt feil ut av det med barn fra tidligere ekteskap. min mor er barnehage pedagog & har brukt maaang timer på å forklare for meg & storebror at det er like vanskelig for henne(stemor) å hvite va som er rett å galt & si når vi ikke kjenner hverandre så godt osv men det hjalp lite stemor er ikke min favoritt person... stefar derrimot er jeg veldig glad i, han er en utrolig snill fyr som alltid satte oss barna først uansett hva håper jenta de ikke tar seg for nær av det, hun ble sikkert kjempe søt
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #5 Skrevet 3. desember 2013 Håper du satte henne på plass og fortalte henne at slikt sier man IKKE. Anonymous poster hash: fda70...85a
☆☆☆ Skrevet 3. desember 2013 #6 Skrevet 3. desember 2013 Heilt ordinær tankeløyse som neppe gir jenta sår i sjela. Ikkje noko å lage oppstyr rundt, berre å parere med "eg synes det vart kjempefint".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå