Gå til innhold

Hva synes dere om serien Ingen Grenser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører den får negativ omtale nå fordi funksjonshemningene får mer fokus enn menneskene som er med. Det handler om helten eller offeret.

Jeg synes programmet er fint og imponerende og jeg blir rørt jeg.

Anonymous poster hash: eb11b...c83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir verken rørt eller imponert. Hva skal man bevise?

Anonymous poster hash: 2dd9d...a4c
Skrevet

Har aldri sett på den

Anonymous poster hash: 2dc7e...515
Skrevet

Jeg så sist når han som hadde fått beskjed om at han aldri kunne gå gikk (med støtte) på vidda. Synes det var fint. Hans største ønske er å kunne STÅ ved alteret når han gifter seg.

Slike enkle ting vi alle tar for gitt men for andre er det nesten et håpløst ønske.

Mulig jeg er veldig soft men jeg blir glad og rørt når mennesker gjør det alle har sagt er umulig.

Men nå har jeg personlig erfaring med en av mine aller nærmeste som fikk beskjed han aldri ville prate eller gå noe mer. Når han gikk første gangen etter ulykken og sendte meg et stort smil og sa navnet mitt gråt jeg så jeg hulka.

Gjest Julia1984
Skrevet

Oj.....

Her har vi årets medmenneske! Gratulerer!

Har du sett de store funksjonshemningene de har og hva de klarer å gjennomføre til tross for dette?

Vær takknemlig at du er funksjonsfrisk, hvis du er det..

Skrevet

Jeg synes det er like kjedelig som realitykonsepter med funksjonsfriske mennesker...

Skrevet

Oj.....

Her har vi årets medmenneske! Gratulerer!

Har du sett de store funksjonshemningene de har og hva de klarer å gjennomføre til tross for dette?

Vær takknemlig at du er funksjonsfrisk, hvis du er det..

Nei faktisk så sitter jeg i rullestol, men higer ikke etter å vise meg frem for hva kan og klarer :)

Skrevet

Signerer!!

Anonymous poster hash: 1371d...2b2

Skrevet

Synes konseptet er litt "rart". En gjeng funksjonshemmede skal presse seg igjennom ting mange uten funksjonshemminger ikke greier. Hvorfor? Og hvorfor skal det eksponeres på TV?

Anonymous poster hash: 5c782...b79
Skrevet

Synes konseptet er litt "rart". En gjeng funksjonshemmede skal presse seg igjennom ting mange uten funksjonshemminger ikke greier. Hvorfor? Og hvorfor skal det eksponeres på TV? Anonymous poster hash: 5c782...b79

Det er vel for å bevise både for seg selv og andre hva man kan få til med godt samarbeide til tross begrendinger. Jeg er mektig imponert av de som deltar og hva de får til sammen. At jeg kjenner ei av deltakerne gjør det hele enda sterkere for min del.

Skrevet

Kan ikke se på et program som har Hjelmeset som programleder  :klovn: 

Anonymous poster hash: 67260...207
Skrevet

Kan ikke se på et program som har Hjelmeset som programleder :klovn:

Anonymous poster hash: 67260...207

Synes Odd Bjørn er kjempe bra jeg. :-)

Smaken er som baken.

Skrevet

Har bare sett et par episoder. Jeg synes det er flott at de har muligheten til å være med på noe sånt, og de har min fulle respekt for at de klarer. Likevel synes jeg det er et gørrkjedelig program, så det ble med en episode i fjor, og en i år.

Skrevet

Synes det er et fantastisk flott program og har virkelig respekt for deltagerne og hvordan de presser seg til sitt ytterste. Jeg hadde nok feiget ut i episode 1 hahaha.

Skrevet

Jeg har samme såkalte "funksjonsnedsettelse" som en av dem som er med i serien, men har aldri sett på meg selv som en som er funksjonshemmet eller har en funksjonsnedsettelse..... Synes programmet blir veldig unyansert og setter virkelig folk i bås....

Anonymous poster hash: f7da8...5c3
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Sist var ei venninne av meg med, Marie. Er stolt av henne, hun har nesten ikke syn igjen, og har vært gjennom mange smertefulle operasjoner, i håp om bedring, og at hun ikke skal ha så stort press mot øynene. Hun har siden første år på ungdomsskolen fått beskjed om å forberede seg på et liv som blind, men hun trosser dette for hver dag som går, altså... Hun forbereder seg jo, men samtidig gir hun ikke opp kampen for synet sitt :)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg har samme såkalte "funksjonsnedsettelse" som en av dem som er med i serien, men har aldri sett på meg selv som en som er funksjonshemmet eller har en funksjonsnedsettelse..... Synes programmet blir veldig unyansert og setter virkelig folk i bås....

Anonymous poster hash: f7da8...5c3

Programmet setter jo ingen i bås, de prøver jo å bevise at enda om man kanskje har en funksjonshemning, så er det ikke dermed sakt at man må gi opp, at man ikke fungerer som andre osv. Konseptet er jo stikk motsatt av det du tror.

Skrevet

Har bare sett en episode i år. Men er veldig stolt av Kristian:)

Vi gikk i klasse sammen på vgs, fantastisk menneske!

Skrevet

Jeg har samme såkalte "funksjonsnedsettelse" som en av dem som er med i serien, men har aldri sett på meg selv som en som er funksjonshemmet eller har en funksjonsnedsettelse..... Synes programmet blir veldig unyansert og setter virkelig folk i bås.... Anonymous poster hash: f7da8...5c3

Setter folk i bås?? Det er jo helt motsatt..

Skrevet

Synes heller ikke det er båssetting men nå kan jeg ikke identifisere meg med noen som er med der. Kanskje jeg hadde følt anderledes om jeg hadde hatt noe av det.

Jeg føler at jeg blir litt mer opplyst om daglige utfordringer for de med forskjellig handikap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...