Gå til innhold

ABC gjør narr av fotballfrue.

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Skjønner at Norge er et lite og rikt land! At det går an å lage så mye oppstuss for noe så lite!"

Tror du overvurderer størrelsen på debatten. Folk flest diskuterer helt andre og større ting her hjemme as we speak. Denne debatten er kun interessant innenfor visse segmenter og visse grenser, som enkelte andre debatter. Det underminerer likevel ikke poenget med å diskutere temaer som kroppsperfeksjonspress og eksponeringsbehov i dagens samfunn. Ikke minst er det viktig å forstå hvorfor slike fenomener oppstår, og hva det fører til. 

Anonymous poster hash: bf65e...33c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå kommer magediskusjonen på Nrk2 også, i Aktuelt klokken 20.15...

Jammen litt av et cirkus hun har startet altså, det må jeg si.

Anonymous poster hash: 4a886...138

Det er jo ikke hun som har startet et sirkus..... Det er jo alle dere her inne, og utenfor, som absolutt må diskutere henne opp og i mente......

Anonymous poster hash: 783e7...1d2

Skrevet

"Det er jo ikke hun som har startet et sirkus..... Det er jo alle dere her inne, og utenfor, som absolutt må diskutere henne opp og i mente......"

Naivt? Hun lever av bloggen, og har da muligens en ide om effekt og tilfang. 

Skrevet

Uff ja, nå så jeg filmen. Det der var jo ren latterliggjøring av henne. Fotballfrue må vel føle seg ganske dum nå. Enig i at det er helt sykt at dette bildet har skapt så mye oppstyr at det t.o.m har nådd Amerika! Come on, det er jo bare helt idiotisk!

Anonymous poster hash: 851a6...015

Skrevet

All PR er god PR. Det vet fotballfrue. Hun er jo faktisk genial. Skjønner godt at hun ville vise dette til alle de som mente at det ville bli umulig å beholde kroppen som den er. Men synes det er rart med alle som vil legge ut så lettkledde bilder av seg selv, uansett alder og størrelse.

Anonymous poster hash: 2b765...5c8
Skrevet

Det er ingen tvil om at dama er ekstrem, hun er ekstrem på kosthold og hun er ekstrem på trening, hun har derfor en ekstrem kropp som var 100% fit igjen ekstremt tidlig etter fødselen. Utrolig mange trodde ikke det var mulig, og de har virkelig fortalt henne det, hun motbeviste. 

Ser ikke helt problemet jeg da, alle ser jo at hun er ekstrem, og det må da være rom for de ekstreme i samfunnet vårt også. Et veldig fåtall av oss hadde klart det samme, vi hverken ønsker eller klarer å leve så ekstremt som henne, og du skal være temmelig dum om du ikke forstår at dette er ekstremt, at dette ikke er normalen.

Jeg er enig i at det er kleint å legge ut et slikt bilde da, det er hun for gammel til. Hun hadde klart å peke nese også om hun la ut et bilde med litt mer klær...

Skrevet

Jeg undrer meg egentlig mest over hvem som tar seg av det nyfødte barnet mens hun fyker rundt og eksponerer seg selv og sin kropp. Hun trenger psykisk hjelp hvis hun skal unngå å gå på en storsmell når realitetene melder seg med våkenetter og ammetrøbbel.

Anonymous poster hash: fad55...7dd

Skrevet

De sier hun har en fitnessblogg, jeg trodde det var en rosablogg?

Når hun har en fitnessblogg så er jo et slikt bilde iallefall mer aktuelt enda det er kleint da.....

Skrevet

Jeg undrer meg egentlig mest over hvem som tar seg av det nyfødte barnet mens hun fyker rundt og eksponerer seg selv og sin kropp. Hun trenger psykisk hjelp hvis hun skal unngå å gå på en storsmell når realitetene melder seg med våkenetter og ammetrøbbel.

Hun fyker vel ikke rundt og eksponerer seg. Hun poster et bilde her og der og har vært med på et skypeintervju (eller noe sånt). Det tar jo strengt talt ikke så lang tid og dama har jo mer energi enn de fleste av oss. Dessuten...barnet har jo en far. Den berømte fotballspilleren:-)

Skrevet

"dama har jo mer energi enn de fleste av oss."

Har hun full jobb som de fleste av oss, da? 

Skrevet

"dama har jo mer energi enn de fleste av oss."

Har hun full jobb som de fleste av oss, da? 

Det må hun da minst ha.

Hun bruker masse tid på skrivingen sin, det ligger mange timer jobb bak mange av blogginnleggene hennes som det kommer 2 av hver dag. Hun skriver i tillegg for et par ukeblader.

Hun jobber som modell.

Hun skriver kokebøker.

Hun sitter i noe styregreier og er med å drive noen helsegreier, uten at jeg helt har fått med meg hva det er.

Hun lever av kroppen sin og må bruke masse tid på trening for å holde den ved like.

Skjønner ikke hvordan hun rekker alt jeg. Hun er helt nødt til å sitte utallige timer på den mac'en sin hver dag altså..

Skrevet

Har sett videoen for andre gang og sitter fortsatt ikke igjen med at de gjorde narr av henne. De diskuterer, noen uttrykker at det er urettferdig, andre er forundret og henviser til egne venner, og noen bare syns hun ser bra ut. 

Anonymous poster hash: 24e56...bf5
Skrevet

Er jo ikke unormalt at spedbarn sober det meste av døgnet, og siden hun ikke har problemer med ammingen nå vil hun mest sannsynlig ikke få det heller. De fleste har mest problemer med ammingen i starten. Jeg hadde masse tid til meg selv i den siste permisjonen min jeg også, barnet sov og sov... Hun er vel heldig med sovebaby. La oss være litt rause og unne henne det.

Anonymous poster hash: 71fca...9f8

Skrevet

"Dama er slank og veltrent, og driver en kosthold- og fitnessblogg."

Su glemmer det faktum at damen også har fortalt om spiseforstyrrelsen hun har hatt. Hun er ikke akkurat en Kari Jaquesson, men viser tydelig holdninger som ikke kan kalles sunne (Barnet hennes skal leve på lavkarbo, og whatnot).

Så til argumentet om at en kvinne som hadde lagt ut bilde av hengemage, hengepupper og strekkmerker ville bli applaudert: Ja, og har det slått dere hvorfor? Et slikt bilde ville nemlig ikke hatt det samme desperate selvbekreftelsesbehovet ved seg. Det ville ikke føyd seg inn i rekken av skadelig kroppspressbilder. Det ville tvert imot gitt folk et realistisk bilde av hva svangerskapet gjør med de fleste kropper. Og: Det ville krevd atskillig mer mot av vedkommende å legge det ut. Ergo ville det bli applaudert. Slutt med denne tåpelige sammenligningen.

"De fleste kropper" får ikke hengemage, hengepupper og strekkmerker etter én graviditet. Nå må folk gi seg altså...det høres jo ut som om alle forfaller etter graviditet og fødsel - jeg kjenner til ytterst få ihvertfall...

Anonymous poster hash: 71fca...9f8

Skrevet

"Hun lever av kroppen sin og må bruke masse tid på trening for å holde den ved like."

Nettopp. De aller fleste lever ikke av kroppen sin, de har andre jobber og mindre tid til kropp. 

Skrevet

Mulig hun har gjort et supert PR-stunt med dette, men klarer likevel ikke å skjønne hvorfor noen vil selge seg selv på den måten. Jeg ville aldri, under noen omstendigheter, lagt ut bilde av meg selv med melkesprengte silikonpupper trykka opp under haka, kun halvveis kamuflert av tacky undertøy. Mange trekker sjalusi-kortet, men jeg tror i veldig mange tilfeller det ikke handler om det. Det handler om moral, respekt for seg selv og hvilke verdier man har.

Skrevet

For meg handler ikke dette om misunnelse, hun har en liten figur i utgangspunktet og med så mye trening og strengt kosthold hadde det jo vært rart om ikle kroppen kom på plass såpass fort! Er ikke noe spesielt med det i det hele tatt. At hun har behov for å vise oss dette er for meg bare nok et bevis på hvor ekstremt opptatt hun er av det ytre. Det er signalene hun sender ,og holdninger hun viser gjevnt og trutt via bloggen. Noen synes hun ser bra ut, andre ikke, og det er greit det. Problemet for meg er at hun virker så ekstrem!! Og dette mener jeg er et usunt forbilde! Hun er ikke redd for å vise seg frem, skulle gjerne likt å vite vekta hennes jeg, noe sier meg at bmi er for lav, og da bør man kanskje bruke litt vett.. Og den super teite overskrifta på bildet da.. Herregud, kunne hun ikke bare skrevet noe ala: sånn ser jeg ut, er så stolt! Være litt mer direkte.. Føler seg tom, kunne tolka det som tom for hjerneceller spør du meg... Folk prater om at det ikke er lov å vise flate mager men ingen hadde reagert om det var en tjukkas som la ut bollemagen sin, vel sistnevnte legger ikke press på et perfekt ytre, men jeg er like lite interessert i å få en dvaskemage i tryne som ff.. Noe kan jo være privat sånn rett etter fødsel.. Og hun prater om at alle burde være stort av kroppen sin, hva med å holde fokuset på hva kroppen har prestert å gjøre ikke hvordan den ser ut, for det burde da virkelig ikke være fokus rett etter en fødsel?!!

Anonymous poster hash: 50851...b90

Skrevet

de hakke engang lest bloggen og sier "hun har sikkert aldri hatt en kvise i livet sitt heller"... og de har jo rett så fort, det er jo slik hun vil fremstå !

og for ikke snakke om POSER under øye, hva er det da, halve streken fra nesa og ned mot kjeven??? aldri hatt noe lignende så tror kanskje hun sliter mer med søvn osv enn vi tror...

Stakkars som er sammen med en slik mann, ikke rart hun har spiseforstyrrelser... ikke er han kjekk engang!

Anonymous poster hash: b8093...c38
Skrevet

Gjør narr av henne??Teksten gjør jo ikke narr i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 3b64e...225
Skrevet

Nå skjønner jeg ikke helt hvor ABC gjør narr av henne?

Anonymous poster hash: 851a6...015

Helt på slutten av videoen, det er litt hoderisting og (hånlig)latter på slutten.

staaaaakars perfekte pike...

det er jo dette hun vil ha for svarte,OPPMERKSOMHEEET!!

Skrevet

Du må se videoen :)

Anonymous poster hash: 77f6c...db5

Skrevet

Du må se videoen :)

Anonymous poster hash: 77f6c...db5

Gidder ikke. har aldri interessert meg eller brydd meg om den dama før,men nå kjenner jeg at det er skrevet så mye om henne at jeg er dritlei hele saken.

Skrevet

Jeg blir ikke provosert av bildet og jeg synes hun ser flott ut. MEN, dersom hun hadde deigmage, strekkmerker på både pupper og mage og så ut som hun var dratt gjennom helvete og tilbake igjen hadde hun ikke lagt ut et sånt bilde. Det er det som provoserer meg. Hun serverer glansbilder og viser kun frem det som ser bra ut, enten det er kropp eller rosa dukkehus med hjemmelaget babygym.

Anonymous poster hash: 3573f...660

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...