elibjo Skrevet 3. desember 2013 #1 Skrevet 3. desember 2013 Må spørre igjen, jeg... Sist spurte jeg kun om lutinus, men nå lurer jeg på alle som bruker progesteronstøtte; hvor lenge skal dere gå på det og hvorfor? Jeg har kun fått for to hele uker, pluss litt til, slik at jeg kunne "trappe ned hvis det fikk meg til å føle meg tryggere"... Nå vil jeg svært gjerne høre fra dere som bare skulle bruke det i to uker, altså. Trenger å høre at det er vanlig, og at det kan gå bra!
Opp Skrevet 3. desember 2013 #2 Skrevet 3. desember 2013 Får bare 2 uker jeg og(er på riksen) kroppen begynner å produsere selv når man er blitt gravid sykehuset vet helt sikkert hva de driver med så ville ikke bekymret meg for det.
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 3. desember 2013 #3 Skrevet 3. desember 2013 Jeg brukte det i 10-11 uker. Trappet ned de siste 2 ukene.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #4 Skrevet 3. desember 2013 Brukte to esker med Lutinus og to pr dag. Anonymous poster hash: 72417...f14
Heltefrøken Skrevet 3. desember 2013 #5 Skrevet 3. desember 2013 Jeg har fått beskjed om å gå på det i 14 dager fra uttaks dagen . Stoler på at de vet hva de driver med , men skulle ønske jeg hadde nok til å trappe ned fra dag 14. Siden produsenten har gått tom er det visst ikke så lett å få tak i lutinus om dagen heller så på torsdag er det slutt på progresteron tilskudd for min del
Bare meg123 Skrevet 12. desember 2013 #6 Skrevet 12. desember 2013 Hvordan trappet du ned Bjørnen Colargol?? Jeg tar en crinone om dagen...får liksom ikke trappet ned mer. Og legen min sa istad,at jeg trengte ikke trappe ned,for kroppen skulle ordne dette selv. Jeg har valgt å bruke Crinonen litt lenger jeg nå. Vil bruke den til uke ti... Trygghet for meg selv og min psyke Flere som har brukt/ bruker progesteronstøtte lenger enn det som står i papirene??
elibjo Skrevet 12. desember 2013 Forfatter #7 Skrevet 12. desember 2013 Jeg bruker det lenger... min private gyn skrev ut mer til meg, da jeg var så bekymret. Så jeg har to doser om dagen i fire uker til. Det blir vel t.o.m. uke ni, tenker jeg. Hvis jeg ikke trapper ned; da har jeg jo enda lenger. Nå er jeg imidlertid litt redd for at de skal bli sinte på meg på sykehuset, men det får de bare bli. .. Jeg sender en mail et par dager før jeg skal på ul og sier i fra.
Bare meg123 Skrevet 13. desember 2013 #8 Skrevet 13. desember 2013 Oki Du kan jo bare ta en dose hver dag,siste uka hvertfall da Greit å drøye den lengst mulig De blir vel ikke sinte,men sier sikkert det samme som til meg...er ikke nødvendig. Du kan slutte nå. Meeeen jeg klarte ikke det Holder på to uker til,for min egen del OG spira selvfølgelig
Heltefrøken Skrevet 13. desember 2013 #9 Skrevet 13. desember 2013 Jeg sluttet på dag 14 for da hadde jeg ikke mer.. Og de sa det var unødvendig . Hadde jeg hatt mer hadde jeg tatt da, men det har gått bra til nå. Men hvorfor skulle de bli sinte for at du har fortsatt? Har vel ingenting å si for de?
lenafk Skrevet 13. desember 2013 #10 Skrevet 13. desember 2013 var meningen at jeg skulle gå på Lutinus 3 ganger daglig i 10 uker pga at jeg mister. men har enda ikke kommet så langt
Stella&My+2 Skrevet 13. desember 2013 #11 Skrevet 13. desember 2013 (endret) Brukte cyclogest i 7 uker fra dagen jeg ble inseminert,- to piller om dagen, og er nå 16 uker på vei. De andre gangene jeg bare gikk på det i 2 uker ble jeg ikke gravid. Trappet ikke ned på noen måter,- bare sluttet når brettet var tomt. De to første gangene brukte jeg Lutinus,- deretter cyclogest som jeg er mye mer fornøyd med på alle måter. Endret 13. desember 2013 av Stella&My+2
lenafk Skrevet 14. desember 2013 #12 Skrevet 14. desember 2013 Brukte cyclogest i 7 uker fra dagen jeg ble inseminert,- to piller om dagen, og er nå 16 uker på vei. De andre gangene jeg bare gikk på det i 2 uker ble jeg ikke gravid. Trappet ikke ned på noen måter,- bare sluttet når brettet var tomt. De to første gangene brukte jeg Lutinus,- deretter cyclogest som jeg er mye mer fornøyd med på alle måter. Kan jeg spørre hvorfor du er mer fornøyd? Jeg har prøvd crione og lutinus. Crione var helt grusom for meg, lutiunsen fungerer, men jeg blir sår i slimhinnene og småblør lett. Så hvis cyclogest er bedre så vil jeg prøve å foreslå det på neste lege time før ICSI forsøket mitt i mars
Stella&My+2 Skrevet 14. desember 2013 #13 Skrevet 14. desember 2013 Brukte cyclogest i 7 uker fra dagen jeg ble inseminert,- to piller om dagen, og er nå 16 uker på vei. De andre gangene jeg bare gikk på det i 2 uker ble jeg ikke gravid. Trappet ikke ned på noen måter,- bare sluttet når brettet var tomt. De to første gangene brukte jeg Lutinus,- deretter cyclogest som jeg er mye mer fornøyd med på alle måter. Kan jeg spørre hvorfor du er mer fornøyd? Jeg har prøvd crione og lutinus. Crione var helt grusom for meg, lutiunsen fungerer, men jeg blir sår i slimhinnene og småblør lett. Så hvis cyclogest er bedre så vil jeg prøve å foreslå det på neste lege time før ICSI forsøket mitt i mars Lutinus opplevde jeg som ektremt klinete,- det rant mye ut gjennom hele dagen. Gikk med bind 24/7 pga det. Fikk også endel bivirkninger som jeg trodde var graviditetssymptomer,- ømme pupper, stikkninger i eggstokkene og oppblåst mage. Opplevde ikke noe av dette med cyclogest, og bla da også gravid:)
lenafk Skrevet 14. desember 2013 #14 Skrevet 14. desember 2013 Brukte cyclogest i 7 uker fra dagen jeg ble inseminert,- to piller om dagen, og er nå 16 uker på vei. De andre gangene jeg bare gikk på det i 2 uker ble jeg ikke gravid. Trappet ikke ned på noen måter,- bare sluttet når brettet var tomt. De to første gangene brukte jeg Lutinus,- deretter cyclogest som jeg er mye mer fornøyd med på alle måter. Kan jeg spørre hvorfor du er mer fornøyd? Jeg har prøvd crione og lutinus. Crione var helt grusom for meg, lutiunsen fungerer, men jeg blir sår i slimhinnene og småblør lett. Så hvis cyclogest er bedre så vil jeg prøve å foreslå det på neste lege time før ICSI forsøket mitt i mars Lutinus opplevde jeg som ektremt klinete,- det rant mye ut gjennom hele dagen. Gikk med bind 24/7 pga det. Fikk også endel bivirkninger som jeg trodde var graviditetssymptomer,- ømme pupper, stikkninger i eggstokkene og oppblåst mage. Opplevde ikke noe av dette med cyclogest, og bla da også gravid:) Da skal jeg jammen meg høre om jeg kan få det, forstår ikke hvorfor ikke legene gir det med en gang. For jeg hadde som deg mye utflod, symptomer oppblåst osv osv. Men i forhold til crione var det ingen ting, for det var for meg ekkelt, og skal aldri mer ta det når jeg vet at andre preparater fungerer bedre på meg! Så tusen takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå