Gå til innhold

Hvor nøye vasker dere til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke at alt må bli vasket til altså. Men føler liksom presset for å rundvaske hele huset.

Badet nede og soverommet vårt ble rundvasket i august. Har vasket stua og tenker ellers å vaske kjøkkenet når jeg er ferdig å bake:) og rommet til jenta vår, loftstua og badet oppe. Resten får bare vente!

Anonymous poster hash: cd84f...481

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir en vanlig " helgevask" , prioriterer andre ting

Anonymous poster hash: edb19...9f4

Skrevet

Vanlig vask :-)

Skrevet

Pleier å ha en litt nøye vanlig vask.. I år så gjør jeg det nøye... Tar en skikkelig nedvask. Noe av grunnen er at min permisjon er ute om 3 uker, og minsten sover 3timer på dagen, så gjør dette mens jeg kan og har sjansen.. 

Anonymous poster hash: 38d68...c54
Skrevet

Vasket faktisk vegger, tak, skaper og slikt før. Men etter at jeg ble syk blir det som det blir. Har bestilt vaskehjelp som skal gå over alle gulvene skikkelig når det nærmer seg.

Er heldig om jeg klarer en skikkelig helgevask et par dager før jul. Men jula kommer uansett den og gøy blir det likevel :D

Skrevet

Jeg starter med en grundigere vask i oktober/november, også blir det vanlig helgevask et par dager før julaften. orker ikke det stresset rett før jul. Da blir det ingen tid igjen til å nyte. En skikkelig rundvask er bedre å ta på våren da man kan lufte godt og henge ting ute. Dessuten ser man støvet så mye bedre.  Man har heller ikke julegaver å handle og pakke inn og kaker som skal bakes i fleng på våren.  Så våren er et mer ypperlig tidspunkt å ta en rundvask.  Men jeg vasker litt mer enn vanlig på høsten også. Særlig der det etterhvert blir litt støvete. SÅnn i de nederste skuffer og hyller. Grundig vask av kjøleskap hvor alle hyller kommer ut.   Det blir jul uansett :)

Anonymous poster hash: 905ee...906
Skrevet

Helt vanlig helgevask.

Anonymous poster hash: 51515...674
Skrevet

Hvordan orker dere å vaske vegger å tak.For en jobb.Hjelp.Orker bare å ta gulvene å doen jeg.Syns det er mer enn nok.

Anonymous poster hash: 2119e...a38
Skrevet

Jeg vasker aldri vegger og tak. Den gangen jeg prøvde å vaske tak ble det skjoldete og stygt. Da lar jeg helle  vær. Man ser det ikke uansett og vi er verken plaget med allergier eller sykdommer. Jeg tar heller bort synlig støv som henger fra taket om det er noe.  Jeg tar heller og maler over der det går an etter noen år. For da blir det vasket på forhånd.  

De eneste veggene jeg vasker er de over kjøkkenbenken og rundt dusj og do. OG ellers der jeg ser at det er flekker. Gjerne rundt ytterdøra og der hvor vi spiser. 

Anonymous poster hash: 905ee...906
Skrevet

Fjerner den verste skiten og tar frem rikelig med julepynt. Da er det pynten som tar oppmerksomhet og ikke hybelkaninene. Ganske lur den som kom på at jula skulle feires i verste mørketiden. Da vises ikke skiten:-)

Skrevet

Man vasker da heller jula skikkelig ut når den tid kommer og vanlig vask til jul.

Anonymous poster hash: 5a5a8...966
Skrevet

Vasker litt mer enn valig, men ikke mer. Stua vaskes som vanlig, gangene blir vasket og ryddet skikkelig. Ikke like ofte det blir vasket der som resten av huset nemlig, men før pynte. Kommer der så skal det vaskes, det gjelder i alle rom.

Kjøkkenet får en mer grundis vask. Etter kakene er bakt så pleier kjøleskap, komfyr å blir dratt frem for en vask. Alle skapdører får en vask, inni kjøleskap osv. Mannen tror skapdører og kjøleskap får en vask i året, men gjør det støtt og stadig. Han fikk sjokk da jeg sa vi måtte vaske over alle skapdører på kjøkkenet, men da han tittet litt så han hvorfor. Og når jeg sa det var en uke siden sist jeg tok de dørene han så på ble han stille. Kaffesøl og syltetøy søl nedover den ene døra. Og det er ikke mange her i huset som spiser syltetøy :) så en som følte seg truffet der.

Men her blir det jul selv om vi har fått hypelkaniner siden vi vasket før vi satte opp julepynten. Desemberr er ikke mnd jeg har mye tid til overs, så jeg vasker siste uka i november slik at alt er klart til å pynte og kose oss i desemberr. Dsemberr betyr nemlig mer jobbing på meg, lange og sene dager samy mange skoleavsluttninger, fotballavsluttninger, konserter med unger osv. Så her er alle i huset innstilt på at siste uke i november skal det vaskes og ryddes. Men ingen krise om vi ikke blir ferrdig eller det er prikkfritt. Men veldig godt at ungene nå vet det og hjelperr til uten at jeg må mase. To av de gjør det uten at jeg sier noe, for de vet at det vanker flaxkalender på de om de hjelper til. De to siste gidder ikke, men de får da ikke slik kalender, vi er ikke service instilte den uka så alt vi finner som er deres blir kastet innen for døra dems og de må fikse opp i det. Ikke blir det julepynt ellerr noe om de ikke gjør noe på rommene sine. (Fjortiser så de får tåle det)

Anonymous poster hash: 4e429...20f

Skrevet

Neh, skjønner faktisk ikke helt poenget med å vaske rundt til jul....

Skrevet

Vanlig vask. Jeg skal ikke sitte inne i et  skap å feire jul likevel, så ikke så nøye om det er noen få støvkorn der... Jeg  tar det som trengs når det trengs å tas, kan fort bli storvask når som helst, men jeg føler ikke at det er noe jeg MÅ gjøre til jul.

Ikke så møkkete. Flytta inn i august.

Skrevet

Føler mye mer behov for å vaske ETTER jul.

Anonymous poster hash: 926be...d04
Skrevet

Tørrmopper vegger på soverom og bad. Ellers blir det nok vanlig helgevask.

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Ikke så voldsomt med vasking her, men det ser bra ut og dassen er ren ;)

Skrevet

Vanligvis tar jeg en grundig nedvask, men i år blir det ikke det. I år har jeg alt for mye annet å gjøre så da blir det vanlig helgevask.

Skrevet

Vasker alt. Flytter frem alt av møbler og vasker veggene bak, tak, kriker og kroker. Blæh. Men det er den ene i gangen i året jeg tar alt på en gang, ellers i året blir det ett og ett rom :-)

Skrevet

Tar en litt nøye husvask av alle rom, men rundvasker ikke. skal gå over dører og lister og vinduer, dra fram sofa og tepper og vaske godt på bad. Tar heller en grundig vask til våren jeg, når dørene kan stå oppe og ting luftes på verandaen =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...