Gå til innhold

Smertefulle kynnere

Anbefalte innlegg

I dag tidlig fikk jeg kraftige mensensmerter nederst i magen. De varte kanskje 10-15 sekunder hver gang, med to minutters mellomrom og varte en times tid før det roet seg ned til kanskje hvert 20 min frem til nå. Jeg trodde ikke at kynnere skulle gjøre så vondt. Det begynner å gå opp for meg hvor smertefull en fødsel da må være. :/ Begynner å grue meg litt.

Og så begynner jeg å bekymre meg for hvordan jeg da skal vite når jeg får rier. 

Var hos jordmor på ordinær kontroll i dag og fortalte at jeg hadde hatt ganske kraftige smerter i magen. "Ja, når man begynner å få litt murringer i magen tyder det på at kroppen begynner å forberde seg til fødsel."

Litt murringer? tenke jeg. Men skjønner jo at riene må være verre. 

Jeg er 41 uker i dag, så det bør vel skje noe snart nå vel? Noen tips til hvordan jeg skal oppfatte at det er rier som kommer? Mer smerter?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144101827-smertefulle-kynnere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde også smertefulle kynnere i flere uker i forrige svangerskap, og var redd for at jeg ikke kom til å forstå når det var ordentlige rier siden det var mitt første barn. Men da reine faktisk kom, var det ingen tvil om at det var rier og ikke kynnere :) Det kan selvfølgelig være forskjellig fra person til person hvordan riene oppleves, men stort sett skjønner de første at det er rier man har når man har det. Mine rier var overraskende lette å komme se i gjennom i starten (men likevel noe helt annet enn kynnerne jeg hadde hatt siden uke 26), og de bygget seg fint opp til å bli helt uutholdelige ;) Siden slimproppen din nettopp gikk og du er i uke 41, vil jeg tro det er fødsel rett rundt hjørnet :) Lykke til!!

Forøvrig satt kynnerne mine i hele livmoren, og den var knallhard som betong. Varte ofte i flere minutter. Riene mine derimot, satt som et tau rundt nederste del av magen og korsryggen, og var som følelsen av at noen strammet til tauet alt de kunne og til slutt dynket det i bensin og tente på. Klarer ikke forklare det bedre. Etterhvert som timene gikk, ble "tauet" strammere og strammere. Ganske vondt, ja.

• 2 uker senere...

Annonse

Så koselig:) gratulerer så mye! Er selv 41+1 (+2 om 2 timer) og venter på at ting skal skje. I går kveld gikk slimproppen min så krysser fingrene på at jeg har en liten som vil treffe på verden snart<3

Takk for det. Det er nok ikke lenge til det skjer noe hos deg også tenker jeg! Lykke til!! :)

Jeg tipper iløpet av dagen, evt i morgen ;) lykke til!

Du hadde rett! Han kom på morgenkvisten dagen etterpå! :)

JOHO!! Gratulerer så mye!! Åh så heldig du er ! :)

Håper alt står bra til!

Jeg tipper iløpet av dagen, evt i morgen ;) lykke til!

Du hadde rett! Han kom på morgenkvisten dagen etterpå! :)

JOHO!! Gratulerer så mye!! Åh så heldig du er ! :)

Håper alt står bra til!

Tusen takk! Føler meg veldig heldig som har fått en så fantastisk gutt! :)

Alt står bare bra til. Vi koser oss masse! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...